Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin ne työttömien haastattelut oikein alkaa? Haluan töitä!

Vierailija
27.02.2017 |

Haastattelusta en suostuisi poistumaan ilmaan työpaikkaa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut samaan tulokseen. Mun työ maksaa, ja puoliso saa vielä lisää. Yhteensä työhön ja elämiseen ei niin. Jos me kanssa saisimme sitä, niin eurotulo olisi mahtava lisä. Sen sijaan ens kerralla joka kuussa, ja lisäksi meillä on yksi, joka on käytettäväksi, ja muun riittää. Eli me ansaitsemme, mutta emme tyhjästä.

Tä? En ymmärtänyt kovin montaa sanaa tekstistäsi, saatika virkettä. Sisältö jäi arvoitukseksi. Yritä uudelleen.

Vierailija
22/39 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko osa-aikatyöläisiä haastateltu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut samaan tulokseen. Mun työ maksaa, ja puoliso saa vielä lisää. Yhteensä työhön ja elämiseen ei niin. Jos me kanssa saisimme sitä, niin eurotulo olisi mahtava lisä. Sen sijaan ens kerralla joka kuussa, ja lisäksi meillä on yksi, joka on käytettäväksi, ja muun riittää. Eli me ansaitsemme, mutta emme tyhjästä.

Tä? En ymmärtänyt kovin montaa sanaa tekstistäsi, saatika virkettä. Sisältö jäi arvoitukseksi. Yritä uudelleen.

Skitsofreniaa...

Vierailija
24/39 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten joku ei kykene saamaan työpaikkaa. Itse olen saanut aina töitä vaikka valmistuin pari vuotta sitten kun työllisyystilanne oli alallani heikoimmillaan. Ennen AMK:sta valmistumistakin olen työskennellyt useissa työpaikoissa monilla eri aloilla.

Vierailija
25/39 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haastattelijoitten paikat ovat nyt juuri haussa. Ei muuta kuin hakemuksia vetämään. Jospa joku meistä onnistuisi pääsemään sinne toiselle puolelle pöytää.

Vierailija
26/39 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osa-aikatyöläinen, ei haastateltu. Päivämäärä netissä siirtyi taas puoli vuotta eteenpäin.

Vierailija
27/39 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten joku ei kykene saamaan työpaikkaa. Itse olen saanut aina töitä

Eli mitä sanoisit niille, jotka hakevat samaa paikkaa kanssasi? Nauraisitko heille päin naamaa, että mikset saanut tätä työtä, minkä minä juuri sain?

Vierailija
28/39 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen osa-aikatyöläinen, ei haastateltu. Päivämäärä netissä siirtyi taas puoli vuotta eteenpäin.

Eikö mitään yhteyttäkään? Noin kai minullakin menee...

Vierailija
29/39 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi osa osa-aikatyöläisistä saa olla rauhassa ja osaa pommitetaan työtarjouksilla ja haastatteluilla?

Vierailija
30/39 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten joku ei kykene saamaan työpaikkaa. Itse olen saanut aina töitä vaikka valmistuin pari vuotta sitten kun työllisyystilanne oli alallani heikoimmillaan. Ennen AMK:sta valmistumistakin olen työskennellyt useissa työpaikoissa monilla eri aloilla.

Onko työkkärissä rahat tosiaan niin lopussa, että kurssitusfirmojen täytyy alkaa lobbaamaan turhanpäiväisiä kurssejaan suoraan työttömille vauva-palstalla?

Vierailija
31/39 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaudu te-keskuksen omaan asiointiin. Satuin tarkistamaan toissapäivänä ja huomasin, että minuun otetaankin huomenna yhteyttä.

Vierailija
32/39 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan niitä jotain pilipalitöitä, mutta ei niihin jaksa lähteä jos ei oman alan töitä löydy. Minä olen ansiosidonnaisen ansainnut ja itse sääntöjen mukaan jäsenmaksut maksanut, niin ne kuuluu minulle.

Vierailija
33/39 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP oletko käynyt työnhakukurssin? Se on tehokkain tapa etsiä työtä kun työnhakuun saa ryhmässä opastusta ja tukea. Voit saada myös henkilökohtaista työnhaun opastusta, jos TE-toimisto ostaa sinulle työhönvalmentajan auttamaan työnhaussa. Voit heti laittaa oma asiointi -palvelun kautta yhteydenottopyynnön asiasta, niin sinulle soitetaan ja voit pyytää apua työnhakuusi. Ei tarvitse odottaa soittoa.

Olen käynyt jo vuosia sitten puolen vuoden työnhakukurssin, täysin turha oli muuten, mutta saipa 9e/p. Minulla oli melkein vuosi henkilökohtainen uravalmentajakin, mutta eipä löytynyt töitä. Toki voisin toiseksikin vuodeksi ottaa. -ap

Vierailija
34/39 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan niitä jotain pilipalitöitä, mutta ei niihin jaksa lähteä jos ei oman alan töitä löydy. Minä olen ansiosidonnaisen ansainnut ja itse sääntöjen mukaan jäsenmaksut maksanut, niin ne kuuluu minulle.

Ennen pitkään kyllä koittaa se risusavotta, jos ne ei mitään muuta sulle löydä.

Vierailija
35/39 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ymmärrä miksi ihmiset painavat hommia hiki hatussa näissä pakkotöissä. Ei niissä oikeasti mitään tarvitse tehdä, riittää että saavut paikalle. Tässä on kyse tilastojen kaunistelusta ja pääasia on se, että saavut paikalle eli et näy tilastoissa työttömänä. Ei niitä kiinnosta se mitä teet tai mitä et tee.

Vierailija
36/39 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP oletko käynyt työnhakukurssin? Se on tehokkain tapa etsiä työtä kun työnhakuun saa ryhmässä opastusta ja tukea. Voit saada myös henkilökohtaista työnhaun opastusta, jos TE-toimisto ostaa sinulle työhönvalmentajan auttamaan työnhaussa. Voit heti laittaa oma asiointi -palvelun kautta yhteydenottopyynnön asiasta, niin sinulle soitetaan ja voit pyytää apua työnhakuusi. Ei tarvitse odottaa soittoa.

Mä olin kerran työnhakukurssilla. Siellä opetettiin, että cv:ssä tulee olla mm. oma nimi ja yhteystiedot. Että niin hyvä anti kurssilla oli. Tuokin on käsitelty varmaan yläasteen opotunneilla.

Olen myös aina saanut omin avuin töitä, mutta vajaa kaksi kuukautta työttömyyttä oli työkkärin mielestä liikaa, joten jouduin kurssille. Olin tosin nuorisotakuun piirissä. Ja kurssin alkaessa työsoppari oli allekirjoituksia vailla valmis.

Vierailija
37/39 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ymmärrä miksi ihmiset painavat hommia hiki hatussa näissä pakkotöissä. Ei niissä oikeasti mitään tarvitse tehdä, riittää että saavut paikalle. Tässä on kyse tilastojen kaunistelusta ja pääasia on se, että saavut paikalle eli et näy tilastoissa työttömänä. Ei niitä kiinnosta se mitä teet tai mitä et tee.

Näinhän se onkin. Tämä on ratkaisu tähän työttömyys ongelmaan. Höpö,höpö tempputyöllistämisjuttuja. Vuodesta toiseen samaa paskaa.

Vierailija
38/39 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et saanut paikkaasi suhteilla, niin sitä haki todennäköisesti 199 muutakin henkilöä. Ymmärrätkö nyt? Kumma, että kaikkein urpoimmat aina tuntuu saavan töitä. Tais olla vale.

Vierailija
39/39 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin velvollisuudekseni hakea tuollaisen haastattelijan paikkaa. Soveltuvaa koulutusta tai työkokemusta mulla ei (tietenkään) ole.