Tulin juuri työhaastattelusta... 124 hakijaa !
Ja joista 6 haastattelussa. Olen toki iloinen että pääsin haastatteluun ja olin top 5% hakijoiden joukossa mutta jos alle 1% mahis on saada työpaikka niin kyllä pienillä prosenteilla mennään. Aika tyhjä olo, taas kerran. En tiedä osasinko olla tarpeeksi vakuuttava ja hyvä haastattelussa... vaikka iloisella ja positiivisella fiiliksellä olin, niin pelkään että tämä työttömyys ja sen aiheuttama tuska ( ja epätoivo ) alkaa näkyä minusta haastatteluissa. 😞
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IT-asiantuntijapaikka, 3 hakijaa, yhdellä ei juuri mitään kokemusta vaadittavista asioista, yksi ulkomaalainen huippuasiantuntija, mutta ei osaa suomea yhtään, yhdellä taas utopistiset palkkatoiveet osaamiseensa nähden. Jotenkin ei vaan jotkut asiat kohtaa, ei sitten millään.
Kerrotko lisää, mitä ihmettä oikein haitte?
Eikö näille korkeaa palkkaa pyytäville osata sanoa, että otetaan sinut, mutta palkalla X? Ja sitten hän voi miettiä, haluaako ottaa työn vastaan.
Minulle tuli heti alkuun sellainen tunne, että ap kyllä odotti saavansa paikan. 124 hakijaa on sitä paitsi nykyään älyttömän vähän. Kesätöihin kun hakee, niin on 10 kertaa enemmän...
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli heti alkuun sellainen tunne, että ap kyllä odotti saavansa paikan. 124 hakijaa on sitä paitsi nykyään älyttömän vähän. Kesätöihin kun hakee, niin on 10 kertaa enemmän...
Oho, ei ihan riittänyt. Siis 100 kertaa enemmän hakijoita.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä odottanut - toki toivoin, mutta olin niin monta kertaa saanut karsaasti pettyä että ei toivoni ollut kovinkaan korkealla. Osaaminen natsasi mutta niin se oli natsannut jo monta kertaa aiemminkin. Ja tiedän että tuo 100+ on ihan normimäärå hakijoita nykypäivänä, jopa vähän verrattuna johonkin kesäduuneihin. Silti tuntuu uskomattomalta että päihitämme yli 120 hakijaa, joista varmaan 30-40 oli ammattilaisia ja käytännössä kuka vaan olisi voitu palkata. Joskus se aurinko paistaa risukasaan... tänään oli sellainen päivä 😌😌
Onnea ja pidä lippu korkealla, AP
kiitos onnitteluista :) Jossain tätä oli pakko anonyymisti vähän hehkuttaa kun en viitsi somessa.... olen kertonut parille läheiselleni ja he(kin) toki ovat olleet onnellisia puolestani. Tuntuu vieläkin siltä että tämä on unta - niin vaikeaa työnhaku on tänä päivänä ja tässä oli nyt kaikki tähtien asennot kohdallaan.... ap