Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kodikasta ja pari muuta kysymystä.

Vierailija
27.02.2017 |

Luulin, että haluan sisustuksen jossa on pelkästään mustaa, valkoista ja harmaata ja todella pelkistettyä. Onhan se kaunis, mutta ei sittenkään mun juttu. Toin kotiin muutamia vanhoja tavaroita ja huonekaluja, sekä viherkasveja ja kodin ilme muuttui heti paljon lämpöisemmäksi.

Kysymys: Mistä löydätte kauniita tauluja?
Kysymys: Onko teidän kotona koristevaloja ja mihin olette niitä asetelleet?
Kysymys: Miten saatte makuuhuoneesta kodikkaan? Meillä on iso makuuhuone ja puolet huoneesta on tyhjää tilaa. Näyttää kolkolta. Takka siellä on ja takan tuoksu ja ritinä tuo kuitenkin vähän lämpöä ja kodikkuutta.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taulun, jonka seinälleen ripustaa, pitäisi mun mielestä olla jotenkin merkityksellinen. Taidetta voi ostaa - vain taivas on rajana. Modernia, esittäävää, tms. Tuli mieleen, että esim. grafiikan töitä voi ostaa kohtuuhintaan eri taideoppilaitosten myyjäisistä.

Valokuvat seinällä ovat muistoja. Voi toki kysyä, onko pakko seinille mitään laittaa, ellei tykkää kuvista, tms. Perintöryijy tai -raanu voi toimia sisustuksen "kerroksellisuutena".  Makukysymys.

Valaistuksella saa paljon tunnelmaa aikaiseksi. Tummat varjostimet ovat kauniita. Pöytävalaisimet ovat käteviä, niitä voi lisätä ja poistaa haluttaessa. Toisaalta kamojen jatkuva edestakaisinroudaaminen varastosta esiin ja piiloon on rasittavaa.

Makuuhuoneessa satsaisin kauniiseen, laadukkaaseen mattoon ja hyviin vuodevaatteisiin. Päiväpeitto ja toimiva koristetyyny on hyvä. Tyynyjä voi olla paljon tai ei yhtään, jälleen makukysymys.

Vierailija
22/26 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kodikasta. Parketti, puun värinen katto. Värikkäitä räsymattoja, hillity värimaailma tapeteissa. Piano, iso kirjahylly täynnä kirjoja. Perittyä taidetta, epäsuoria valoja. Huonekaluja on aika vähän, samoin valkoista väriä ei ole oikein missään. Täyspuiset huonekalut. Nekin on sieltä täältä, sävy vaan on sama. Huonekaluja ja tavaraa on aika vähän. Esim yhtään lipastoa tai senkkiä ei ole.

En sisusta trendin mukaan. Tämä valkoinen tai maalaisromanttinen jätti täysin kylmäksi. Saatan joskus vaihtaa sohvatyynyt, verhoja en oikeastaan koskaan. Tosin vaan makuuhuoneissa on verhot, muissa tiloissa ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kodikasta, mutta pari muuta kysymystä on.

Vierailija
24/26 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valot. Pelkät kattolamput tekevät kolhon vaikutelman. Nurkkaan jalkalamppu tai pari (itse tykkään mm. Ikeassa myytävistä korkeista riisipaperivalaisimista, joista valo tulee pehmeästi ja tasaisesti joka puolelle eikä itse lamppu näy).

Taulujen lisäksi voi käydä jossain omasta mielestä hyvässä näyttelyssä ja ostaa sieltä näyttelyjulisteen, kehystää sen ja pistää seinälle. Mulla on EMMAsta Hilma af Klintin näyttelystä ostettuna kaksi isoa (100 x 70 cm) julistetta, joihin ostin kapeat mustat kehykset ja laitoin seinälle. Kehystäminen tekee julisteista oikeasti "taiteen" näköistä, ja julisteista luultavasti löytyy helpommin sekä nopeammin mieleisiä.

Tai jos olette enemmän elokuva- tai musiikki-ihmisiä, niin pari hyvännäköistä leffa- tai keikkajulistetta raameihin.  

Vinkkinä muuten kaikille: kun Anttila lakkasi olemasta ja Ikeakin luopui noista tosi isoista raameista (suurimmat ovat nyt sitä perusluokkaa 70 x 50 cm), niin oikeastaan ainoa paikka Suomessa, josta isoja kehyksiä löytää on Clas Ohlsson. Ja sielläkin pitää pyytää erikseen, että hakevat varastosta.

Vierailija
25/26 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiilit tuovat kodikkuutta.

Makuuhuoneeseen väreihin sopiva päiväpeitto, muutama heittotyyny ja torkkupeitto asetettuna päiväpeiton päälle. Onhan sinulla riittävän suuri matto sängyn alla?

Nyt löytyy helposti ilmakasveja, niitä saa roikkumaan katosta kauniisiin pieniin terraarioihin. Käypä vaikka Plantagenissa.

Taulut olen ostanut suoraan taiteilijalta. Löysin mieluisen taiteilijan ja otin häneen yhteyttä. Nyt on yksi taulu häneltä ja uusi tulossa kesällä komissiona. Pidän hänen tyylistään ja komissiona saan juuri sopivan kokoisen taulun keskeneräiseen olohuoneeseemme.

Kannattaa mennä pinterestiin (netissä pinterest.com, kännykällä tai tabletilla lataa sovellus). Mielettömästi hyviä ideoita kodin sisustamiseen ja kaikkeen muuhunkin. Kuin entisajan korkkitaulu johon kiinnitetään mieluisia kuvia

Vierailija
26/26 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodikas koti syntyy tavaroiden tarinoista. Jos kaikki kalusteet on hankittu kerralla, niihin harvemmin liittyy hyvää kaskua tai muisteloa. Kerroksellisuus ja asunnon asukkaiden persoonasta ja mielenkiinnonkohteista kertovat yksityiskohdat tekevät asunnosta kotoisan. Asun vähän nuhjuisessa vuokrakämpässä ja suurin osa kalusteista on ikeaa, mutta niistä seikoista huolimatta asuntoni on kotoisa. Nukun perintösängyssä, keittiötuolit ovat mummoloista ja seiniä täyttävät kirjahyllyt. Sisustus on aika valko-harmaa, mutta kirjoilla, matoilla, verhoilla ja tauluilla asunnon ilme kirkastuu ja piristyy. Kaverit ja ystävät ovat sanoneet, ettei mun luona tule sellaista "pönötysoloa", kun käy kylässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi