Onko täällä muita, jotka asuvat vasten tahtoaan (lasten kanssa) kerrostalossa? Pää hajoaa...
Meillä on kolme lasta (3-8 v.), ja vaikka kuinka yritän rauhoitella lasten menoa, meteliä syntyy välillä silti. Milloin kaatuu lelulaatikko lattialle, milloin lapsi tipahtaa sohvalta, milloin jotakuta itkettää ja toista raivostuttaa ja "toi otti mun kädestä se oli mulla ensin".
Pienimmän vauva-aikana saatiin itse asiassa useampi valitus yläkerran naapureilta lasten pitämästä kovasta metelistä ja huudosta, vaikka lapset ovatkin pääsääntöisesti hiljaa klo 21-07 eikä meillä saa juosta, paukuttaa, pompottaa jne. sisällä. Ulkoillaan mahdollisimman paljon ja ollaan töissä/koulussa/päiväkodissa arkisin klo 8-17.
Mies on vannoutunut kerrostaloasuja, eikä edes saataisi lainaa omaan taloon ainakaan muutamaan vuoteen (lyhennetään muita velkoja pois ensin). Tätä on siis vaan kestettävä ainakin joitain vuosia, ellei pysyvästi.
Onko ketään muuta, jonka on pakko vaan kestää? En haluaisi itse olla häiriöksi naapureille, mutta kun ei lapsilta voi teipata suita umpeenkaan. Helpottaako tämä koskaan vai onko muutto omaan taloon ja omaan rauhaan (tai siitä haaveilu) ainoa vaihtoehto?
Ärsyttää tällainen tahallinen harhaanjohtaminen/lapsiperheinhon lietsominen. Ensinnäkin, tuota yöllä juttelijaa ei todellakan tuomittu edes tällä palstalla mitenkään yksimielisesti. Toisekseen, on täysin eri asia tömistellä klo 14 päivällä kuin jutella kovaäänisesti klo 3 yöllä.