Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, jotka asuvat vasten tahtoaan (lasten kanssa) kerrostalossa? Pää hajoaa...

Vierailija
27.02.2017 |

Meillä on kolme lasta (3-8 v.), ja vaikka kuinka yritän rauhoitella lasten menoa, meteliä syntyy välillä silti. Milloin kaatuu lelulaatikko lattialle, milloin lapsi tipahtaa sohvalta, milloin jotakuta itkettää ja toista raivostuttaa ja "toi otti mun kädestä se oli mulla ensin".
Pienimmän vauva-aikana saatiin itse asiassa useampi valitus yläkerran naapureilta lasten pitämästä kovasta metelistä ja huudosta, vaikka lapset ovatkin pääsääntöisesti hiljaa klo 21-07 eikä meillä saa juosta, paukuttaa, pompottaa jne. sisällä. Ulkoillaan mahdollisimman paljon ja ollaan töissä/koulussa/päiväkodissa arkisin klo 8-17.

Mies on vannoutunut kerrostaloasuja, eikä edes saataisi lainaa omaan taloon ainakaan muutamaan vuoteen (lyhennetään muita velkoja pois ensin). Tätä on siis vaan kestettävä ainakin joitain vuosia, ellei pysyvästi.

Onko ketään muuta, jonka on pakko vaan kestää? En haluaisi itse olla häiriöksi naapureille, mutta kun ei lapsilta voi teipata suita umpeenkaan. Helpottaako tämä koskaan vai onko muutto omaan taloon ja omaan rauhaan (tai siitä haaveilu) ainoa vaihtoehto?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko katsoa, löytyisikö vuokralle rivitaloasuntoa tai paritalon puolikasta?

Muutaman vuoden päästä lapsenne alkaa olla jo sen verran isoja, että melu vähenee.

Vierailija
2/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole apua tähän, koska itse aikoinani kärsin juurikin samasta ongelmasta. Ko. talossa ei montaa lapsiperhettä ollut, ja lasten meteliä ei siedetty yhtään. Kun uhmaikäinen huusi ja paiskoi ovia, naapuri soitti poliisit. :/ No, eiväthän poliisit sisälle tulleet, ovella jo näkivät mikä tilanne oli.

Me saatiin onneksi sittemmin lainaa ja ostettiin oma talo. Vieläkin näen joskus painajaista kerrostaloasumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kerrostaloasumisen vika ole. Teillä on vain sattunut ikävä naapuri. 

Meillä on nuorinkin lapsi jo 17-vuotias, aina olemme kerrostalossa asuneet ilman ongelmia. Kuvaamasi äänet ovat aivan normaaleja, tavanomaiseen elämään liittyviä. 

Eli naapurisi siitä pois pitäisi muuttaa. 

Vierailija
4/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme, tosin omasta tahdostamme, kerrostalossa kahden alle kouluikäisen kanssa ja olemme ottaneet meteliin sellaisen tyynen "elämä on"-asenteen. Ei meilläkään TIETENKÄÄN saa tahallaan möykätä, leluja ei paiskota lattialle, huuto- ja juoksuleikkien paikka ei ole sisällä jne., mutta ei olisi omakotitalossakaan. Lapset itkevät välillä, lelut kolisevat joskus, lapset eivät osaa olla rappukäytävässä hiljaa, pihalla lapset saavat päiväsaikaan pitää ääntäkin - laki on täysin meidän puolellamme tässä asiassa. Peruskohteliaisuus on hyvä, muttei ääniherkkien naapureiden kohdalla liikaa nöyristelemäänkään pidä ruveta. 

Vierailija
5/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää kysyä että miksi sinä menit yksiin vannoutuneen kerrostaloasujan kanssa ja vielä teit sille useamman lapsen? Oisko ne velat voinut hoitaa ennen lasten saamista?

Ihan itse olet soppasi keittänyt.Jos mies ei suostu taloon, vaihtoehdot ovat ero tai nykyisella tyylillä jatkaminen

Itsellä ollut tapana selvittää tuollaiset asiat jo seurustelun alkuvaiheessa...

Vierailija
6/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitää kysyä että miksi sinä menit yksiin vannoutuneen kerrostaloasujan kanssa ja vielä teit sille useamman lapsen? Oisko ne velat voinut hoitaa ennen lasten saamista?

Ihan itse olet soppasi keittänyt.Jos mies ei suostu taloon, vaihtoehdot ovat ero tai nykyisella tyylillä jatkaminen

Itsellä ollut tapana selvittää tuollaiset asiat jo seurustelun alkuvaiheessa...

Öö mitä?

Voisin kyllä asua mielelläni kerrostalossa, mutta kun on jo vuosia joutunut himmailemaan lasten tavallista elämää täällä, niin alkaa tulla mitta täyteen. En siis ole itse mitenkään vannoutunut omakotiasuja, päinvastoin muistan omasta lapsuudestani omakotitalon ikuisena työleirinä...

Meillä on jo 15 vuoden suhde takana, joten en ihan ajatellut erotakaan tästä syystä. Mikä ihmeen kommentti tämä edes on? Ja niin, molemmilla isot opintolainat, jotka halutaan maksaa pienistä tuloistamme ensin pois. AP 

Vierailija
7/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko katsoa, löytyisikö vuokralle rivitaloasuntoa tai paritalon puolikasta?

Muutaman vuoden päästä lapsenne alkaa olla jo sen verran isoja, että melu vähenee.

Miksi ihmeessä tavallisen lapsiperheen pitäisi muuttaa pois jonkun ruikuttajan takia? Kyllä kerrostalo on tarkoitettu kaikille normaalielämää viettäville perheille. 

Vierailija
8/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole apua tähän, koska itse aikoinani kärsin juurikin samasta ongelmasta. Ko. talossa ei montaa lapsiperhettä ollut, ja lasten meteliä ei siedetty yhtään. <b>Kun uhmaikäinen huusi ja paiskoi ovia, naapuri soitti poliisit.</b> :/ No, eiväthän poliisit sisälle tulleet, ovella jo näkivät mikä tilanne oli.

Me saatiin onneksi sittemmin lainaa ja ostettiin oma talo. Vieläkin näen joskus painajaista kerrostaloasumisesta.

Ei hyvää päivää... :o Ymmärrän, että lapsista voi lähteä kovaa ja häiritsevää ääntä, mutta tämä on kyllä kaiken huippu!

Vierailija
9/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis, älkää opettako lapsillenne että on ok juosta ja huutaa sisätiloissa! Sisällä kävellään, ulkona juostaan. Sisällä puhutaan, ulkona voi huutaakin. Nämä eivät siis ole mitään "normaalia elämisen ääntä" vaan huonon kasvatuksen tulosta!

Olen asunut ihanassa omistusasunnossa ongelmitta 10 vuotta, kiittelin sitä kuinka hiljainen talo on. Kunnes yläkerran nuoripari sai lapsen. Nukun parvella ja lastenhuoneen lattia on kattoni. Lapsi aloittaa viikonloppuaamuisin jo kuuden maissa jatkuvan tömps-tömps-juoksun johon poikkeuksetta herään. Viskoo jotain ihme metallileluja lattiaan. Mikseivät vanhemmat kiellä sisätiloissa juoksemista ja vie lastaan riehumaan puistoon!?!?

Pari vuotta joutunee vähintään sietämään kunnes on hiljaisempaa taas. Toivottavasti jää ainoaksi lapseksi tai tajuavat muuttaa rivariin.

Vierailija
10/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän vuokralle löydy tosiaan rivari,omakotitalokin.ymmärrän ahdistuksesi en kestäisi sekuntiakaan niissä kommuuneissa.

Vierailija
11/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pliis, älkää opettako lapsillenne että on ok juosta ja huutaa sisätiloissa! Sisällä kävellään, ulkona juostaan. Sisällä puhutaan, ulkona voi huutaakin. Nämä eivät siis ole mitään "normaalia elämisen ääntä" vaan huonon kasvatuksen tulosta!

Olet osittain oikeassa, mutta huomaa myös, ettei sulla ilmeisesti ole lapsia. Esimerkiksi taaperoikäisten komentaminen on hieman hankalampaa kuin koululaisten, ja on ihan absurdia olettaa, että tuonikäinen kykenisi noudattamaan vanhempiensa ohjeita jatkuvasti, vaikka olisi kuinka hyvät kasvattajat asialla. Ja joskus niitä juoksuaskelia tai huutoääniä pääsee hyvinkin kasvatetuista lapsista.

Toki ymmärrän, että noin aikaisin alkava töminä häiritsee, ja siksi saat sympatiani kuitenkin.

Vierailija
12/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kestäisi lapsiperhettä seinänaapurina ja olen muuttanut poiskin sen vuoksi, että naapuriin muutti möykkäperhe. Mieluummin otan naapuriini sillointällöin bilettävän, kuin lapsiperheen.

Nykyisessä asunnossa on ihana rauha, koko pihapiirissäkin on vain yksi lapsiperhe ja heilläkin vain yksi lapsi, eipä se itsekseen kovin suurta meteliä saa aikaan. Toivottavasti tilanne pysyykin tällaisena, ihanan rauhallinen taloyhtiö. Alkoholisteja tosin jonkun verran on, mutta ovat aika harmittomia lapsiin verrattuna.

Vierailija
13/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita olla stressaamatta muista. Lapsista lähtee ääntä, koululaiset vähän hiljaisempia. Mutta ääntä saa kuulua. :) kerrostalo on huoleton asumismuoto + palvelut lähellä.

Vierailija
14/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niiiiin huvittavaa :D Lapset kyllä saa mölytä ja se on vaan elämisen ääntä se, mutta annas olla jos joku lapseton juttelee yöllä vähän aikaa kovaäänisesti, niin johan ollaan poliiseja soittamassa ja häätöä hommaamassa. "Minun lapset ei saa nukuttua, hiljaa siellä!" vaikka saman ihmisen lapset herättää naapurin vuorotyöläisen jokaikinen päivä mölyämisellään.

Vierailija
15/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutimme pois kerrostalosta, koska hävetti, että meiltä kuuluu aina joko musisointia tai lasten metelöintiä. Muuttoautoa pakatessa kaksi eri naapuria tuli pihalle ja alkoivat surkuttelemaan, kun muutetaan pois. Sanoivat, että meidän perheen musisointia oli niin ihana kuunnella, että olivat puhuneet, että pyytäisivät joskus meitä pitämään kotikonsertin. Olisivatpa joskus aiemmin sanoneet jotain rauhoittavaa.

Vinkki: Eläkää normaalia elämää naapureista välittämättä. Se on kerrostaloelämää. Tajuan sen vasta nyt.

Vierailija
16/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan sama tilanne. Muutettiin sitten aso-rivariin, eikä ole kaduttanut! Lapsilla huoneet yläkerrassa ja meidän vahempien makuuhuone alhaalla. Pihalle pääsee helposti, joten tulee lastenkin ulkoiltua enemmän. Eikä tarvittu mitään valtavaa lainaakaan! :)

Vierailija
17/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka eivät kestä normaalia arkielämää vouvat sitten muuttaa. Mielestäni lasten ääntä saa ja pitää kuulua.8

Vierailija
18/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyn niin samaistumaan !   Kokemusta on esim. siitä, että  lapset tyhjentävät  legolaatikon lastenhuoneen lattialle ja alakerran asukas tulee ovelle huutamaan "metelistä"..

Vierailija
19/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niiiiin huvittavaa :D Lapset kyllä saa mölytä ja se on vaan elämisen ääntä se, mutta annas olla jos joku lapseton juttelee yöllä vähän aikaa kovaäänisesti, niin johan ollaan poliiseja soittamassa ja häätöä hommaamassa. "Minun lapset ei saa nukuttua, hiljaa siellä!" vaikka saman ihmisen lapset herättää naapurin vuorotyöläisen jokaikinen päivä mölyämisellään.

Mielestäni satunnainen bilettäminen, yöllinen kolistelu, suihkut, etkot, jatkot, pianonsoitto, naapureiden juusto-ja-viini-iltamat, kovaääninen riitely, telkkarin katsominen, musiikin kuuntelu jne. ovat kaikki ihan normaalia elämää, jotka kyllä itse hyväksyn osaksi kerrostaloasumista. AP

Vierailija
20/21 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oikein ymmärrä ongelmaa. Me asumme kerrostalossa (tosin hyvin eristetyssä uudessa) ja toki kaikista ihmisistä lähtee ääntä, koska kaikilla on jotain elämää. Mä en anna lasten juosta tai tömistellä kasin jälkeen illalla enkä ennen ysiä aamulla, mutta päivällä saavat kyllä leikkiä sisällä sen ajan kun olemme sisällä ja emme syö, lue, tai lepää. Tai siis näin oli kun olimme kotihoidossa. Riehakasta leikkiä sisällä oli max 60min/pvä yhteensä, suurimmaksi osaksi päivällä jolloin talossa ei ollut juuri muita paikalla. Nythän lapset ovat pk:ssa ja koulussa ja pk:sta tultua syödään, jutellaan, luetaan ja leikitään suurimmaksi osaksi rauhallisia leikkejä pienemmän kanssa, samoin esikoinen kaveriensa kanssa. Iltaan saattaa mahtua puolisen tuntia riehakkaampaa leikkiä, ennen klo 20. En kerta kaikkiaan osaa ajatella, että tämä olisi kamalaa naapurien terrorisointia.

En myöskään nipota naapurien bileistä tai pianonsoitosta tai heidän lastensa kirkumisesta jne. Onneksi naapurit vaikuttavat olevan samalla asenteella.

Ei ole ok antaa lasten hakata lattiaa kuudelta aamulla, mutta ei myöskään ole ok vaatia kerrostaloon täydellistä hiljaisuutta 24/7.