Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköhoito. Kellään kokemuksia yms?

27.02.2017 |

Olen varhaisaikuisuudesta asti kärsinyt muun mt-oireiston ohessa toistuvista, vakava-asteisista masennustiloista. Erilaiset lääkitykset eivät ole auttaneet, terapiasta ja keskusteluavusta puhumattakaan. Tahtoisin kovasti toipua ja päästä jatkamaan elämääni kunnolla.
Olen lukenut netistä, että sähköshokkihoito olisi yllättävänkin tehokas hoitomuoto ollut, jopa niille tapauksille joille ei ole ollut lääkehoidosta apua. Oletko kuullut että kukaan olisi läpikäynyt kyseistä hoitoa? Ja onkohan sillä minkälaisia haittavaikutuksia (muita kuin väliaikainen muistin katkeilu)??
Kuinka vaikeaa tollaiseen sähköhoitoon olisi päästä? Onko positiivisia/negatiivisia kokemuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on usein ollut sähköhoitoa käsitteleviä ketjuja joissa haettu kokemuksia. Etsipä niitä.

Vierailija
22/29 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aikoinaan koko Imatran päähäni.

Nyt olen terve, terve, terve.

Miksi minua. vakoillaan edelleen?

Sähkötöpselistä tulee jotain outoa kaasua.

Liittyykö tämä häiritseminen siihen, että olen ehdokkaana vihreitten aluevaaliehdokkaana.

Me vihreät edustamme järkeä, emme mitään huuhaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sakho hoi5toja ei mitoon sivovaikteksia, eik ä ole enäa masetunut. Susittelen!

Vierailija
24/29 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kaveri löi sähköhyttysmailalla nenään ja korvaan, eikä se kyllä hyvältä tuntunut. Ei jäänyt pidempiä haittavaikutuksia. Kostin kyllä, mutta sen jälkeen oltiin sujut eikä tullut kummempaa riitaakaan.

Vierailija
25/29 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä käytetään kidutuksessa, kun laitteiston saa kuka vaan tilattua.

Vierailija
26/29 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekkin auttaa toisille ei.Minulle ja sukulaiselleni ei auttanut.Älkää luvatko jonkinmoista ihmelääkettä masennukseen kun ei sähköhoito kaikkia auta.Monille toimii.Saa helposti kun ottaa lääkärin kanssa puheeksi että olisi itse halukas niin yleensä onnistuu ilman mitään ongelmia ellri ole sitä estäviä terveysongelmia.Toimenpide nopea.Ainoat haittapuolet oli kun ei meinaa löytää verisuonta mistä nukutuslääke ym. pumpataan sisään niin se suonen kaivelu kerta toisensa jälkeen ja alussa oli vähän lihas särkyä.Toista kertaa en mene kun ei kerta auttanut.Jäi vähän kammo kun oli kaksi aina samassa huoneessa ja yhtäaikaa tehtiin.Näin kun viereiselle annettiin ja kyllä se aika rajun näköistä oli.Kouristi ja kuin sika olisi röhkinyt kun oli purentasuoja ja vain nenästä sai henkeä.

Vierailija
27/29 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kaksi jaksoa. Ensimmäisestä ei ollut huomattavaa apua, mutta tämän toisen jakson aikana muutos on ollut radikaali, positiivisessa mielessä. Kynnys kokeilla toisen kerran oli suuri, kun ensimmäisen jakson hyödyt jäivät melko olemattomiksi, mutta "onneksi" epätoivo muodostui niin suureksi, että olin valmis mihin tahansa, jopa uuteen ECT-jaksoon. En tiedä oliko sillä jotain vaikutusta, että ensimmäisen jakson kävin osastolta käsin, ja tämä toinen toteutetaan avohoidossa - saan elää välipäivät "normaalisti" kotona, ja käyn joka toinen päivä sairaalalla puolen päivää kääntämässä.

Mikään helppo hoito ECT ei mielestäni ole, hoitopäivät ovat fyysisesti ja henkisesti rankkoja ja vaatii läheisiltäkin paljon, ja muistihäiriöt voivat olla hyvinkin pelottavia, mutta on se tällä kertaa ollut kaiken arvoista (myös niiden läheisten mukaan).

Vierailija
28/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ehdotettiin. Kieltäydyin kun olen nähnyt mielisairaala elokuvia sen verta miten kivuliasta se on ja raahataan vaikka väkisin rimpuilevana pöydälle

Vierailija
29/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se auttaa, mutta hoitona on vielä kiistanalaisempi kuin lääkehoidot. Usein psykiatrit aiheuttavat lääkkeillä lisää ongelmia ja sitten kun ongelmat komplisoituvat niin pitkälle, ettei muu toimi, siirrytään ECT:hen. ECT:n on todettu tuhoavan aivokuorta, josta osalle jää pysyviä muistiongelmia. Lyhytmuisti toimii normaalisti, mutta persoonan määrittelevä pitkäkestoinen muisti vioittuu. Lue kirjasta Tappava psykiatria ja lääkinnän harha asiasta lisää.

Miten sitä sitten annetaan? Menet osastolle, sinulle annetaan anestesia ja sitten pieni impulssi, joka käynnistää epileptisen kohtauksen. Yleensä ensimmäiset 6 kertaa annetaan matalammalla impulssilla ja jos oireet eivät lievitä, nostetaan amplitudia ja annetaan suurempiannoksisia pulsseja. Krampatessa voi turvota silmä, ikenet voivat olla kipeät, kurkkuun voi sattua herätessä ja aina tulee muistiongelma, joka häviää noin viikossa. Toimenpide ei siis kauaa kestä, mutta anestesian takia

Pitääkö tosiaan olla saattaja, joka katsoo tarkkailee yön yli? Entä jos sellaista ei ole?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme