Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko huono asia olla vasenkätinen?

Vierailija
06.07.2008 |

.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahvampaa kättä. Omalla pojallani on opettajan opettama erikoinen kynäote ja kömpelö käsiala eikä ihme, lapsen vahvempi käsi on se "toinen". Epävarmoissa tilanteissa neurologi kyllä pystyy vahvemman käden todentamaan. Ei esim. besserwisser -terveydenhoitaja (kuten meillä). Tämä sama oli sitä mieltä että olen epänormaali, kun pidän lasta oikealla puolella lonkan päällä enkä sydämen puolella. Nyt tiedän että 20% naisista pitää lasta oikealla ilman että se on EPÄNORMAALIA.

Vierailija
22/28 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä myötähäpeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin oikeakätisen olla oikeakätinen.

Tietyt asiat on vaatinut enemmän opettelua ja jotkut asiat on pakko tehdä oikeakätisen tavoin. Purkinavaajan käytön opettelu oli vaikeaa sen myönnän ja nykyisen teen sen oikeakätisesti.

Vaikeampi asia oli aikoinaan kun olin kaupassa töissä ja siihen aikaan makkarat siivutettiin leikkelekoneella ja sen käytön opetteleminen oli vaikeampaa kuin purkinavaajan.

Mustepullo+kärkikynä tuotti tuskaa koulussa sillä vihkot oli suttuisia kun käsi sotki sitä juuri kirjoitettua märkää tekstiä. Minun kynäote peilikuva perinteisestä oikeakätisen kynäotteesta. Osa vasureista pitää kättä oudosti tekstin yläpuolella ja käsi on mutkalla.

Koulussa neulominen ja virkkaaminen tuotti vaikeuksia kun opettaja ei osannut opettaa siispä siskoni opetteli ne vasurilla ja opetti minulle kyseiset taidot. Neulon ja virkkaan eri suuntaan kuin oikeakätiset.

Olen luova ja pärjännyt kaikissa opiskeluissani erinomaisesti.

Älkää vaan yrittäkö muuttaa lapsenne kätisyyttä siitä ei seuraa kuin harmia. Minua yritettiin koulussa muuttaa oikeakätiseksi aina kolmannelle luokalle saakka mutta pidin pintani.

Auton käsittely ei tuota vaikeutta ja olen erittäin taitava taskuun peruuttaja. Autokoulunopettaja ihmetteli kun se sujui jo täysin oikein ensimmäisellä kertaa ja niin on sujunut sen jälkeenkin.

Lisäksi osaan silmämääräisesti arvioida tarkasti mittoja mikä mahtuu mihinkin tilaan mittaamatta ja koskee pieniä ja isoja esineitä/tavaroita.

Matemaattisesti olen lahjakas kympin oppilas.

Vierailija
24/28 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan.

T: oikeakätinen joka on myös vasurin tytär , vasurin vaimo ja vasurin äiti

Vierailija
25/28 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kehitysvammaiset on lähtökohtaisesti hyviä ihmisiä ja pankinjohtajat pahoja.

Vierailija
26/28 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, että joku täällä on täsmälleen yhtä outokätinen kuin minä :-)

-18

Vierailija
27/28 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan ainoastaan vasemmalla, loput teen millon vasemmalla, millon oikealla kädellä. Oikea on kumminki se vahvempi käsi.

Lapsena äiti yritti saada selvää kumpi kätinen olen ja pitkään siinä meni ennenkuin se selvisi;) Tein ensin jotain oikealla ja kun jatkoin työtä tein sitä samaa vasemmalla.

Kutomisesta ja virkkaamisesta ei ensin alkuun tahtonut tulla mitään ku kukaan ei tienny millä kädellä virkkaan. Olin ensin aloittanu oikeakätisesti ja kohta tein vasemmalla.. no eihän siitä tullu yhtään mitään.

Nyt kutominen ja virkkuut on vakiintunu oikeakätiseksi, sillä koulussa opettaja oli oikeakätinen ja helpompi oli omaksua oikeakätinen kutominen/virkkuu.

Pallon heitto sujuu molemmilla, vaan oikeassa on enemmän voimaa. Syödä voin kummalla kädellä vain, yleensä syön oikealla. Mailapelit lätkin molemmilla käsillä. Veitset, sakset on mulla oikeakätisiä.

Kaikkein ahdistavinta vasenkätisenä on luentosalit jotka on auttamattomasti suunniteltu oikeakätisille kirjoittajille.. samoin kansiot, kierrevihot jne.. Kansiot käytin väärinpäin, että kirjoittaminen sujui ilman paperin irroitusta..

Vierailija
28/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän