Ahdistava psykiatri kyseli onko mulla poikaystävää
Jouduin 13-vuotiaana käymään sillä, se oli joku 60-vuotias papparainen ja ekal kerral ku menin sinne puhuu nii se alkaa kyselee, et onko mulla poikaystävää ja onko mul ikinä ollu ja sit se viel kehu mua hyvännäköseks.. Onkohan ihan normaali? :D
Kommentit (26)
Muista tämä tärkeä asia: aina kun menet psykologin tai psykiatrin juttusille, tarkista, ettei hän ole hullumpi kuin sinä itse!
oisit hypänny syliin ja käyny ratsaille. sitähä sä meinasit että psykiatri haki takaa.
Vierailija kirjoitti:
Muista tämä tärkeä asia: aina kun menet psykologin tai psykiatrin juttusille, tarkista, ettei hän ole hullumpi kuin sinä itse!
Sen pitäisi olla älykkäämpi, mutta ei hullumpi. Löydä nyt sellainen sitten.
Miten niin 'jouduit' ?
Täytyihän siihen olla joku (jossain) todettu syy, jos kerran jo siinä iässä sait (sieltä jostain) lähetteen sinne psykiatrin vastaanotolle.
Hoh hoi, tästä on tullut demipalsta.
Vierailija kirjoitti:
Hoh hoi, tästä on tullut demipalsta.
Mites nyt niin?
Jollain tavallahan sen psykiatrin piti tutustua sinuun ja kartoittaa elämääsi. Hän nyt sitten ajatteli aloittaa poikakaverista.
Vierailija kirjoitti:
Miten sen voi tarkistaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen pitäisi olla älykkäämpi, mutta ei hullumpi. Löydä nyt sellainen sitten.
Miksi pitäisi olla älykkäämpi?
Vierailija kirjoitti:
Jollain tavallahan sen psykiatrin piti tutustua sinuun ja kartoittaa elämääsi. Hän nyt sitten ajatteli aloittaa poikakaverista.
Onko monellakin 13-vuotiaalla suhde? :D
Niin,ei ketään nyt ihan noin vaan psykiatrin vastaanotolle lähetetä ja sinne hänelle aikaa varata,jos siihen ei ole mitään tarvetta ,mitään syytä eikä aihetta.
Psykiatrihan on koulutukseltaan ja määritelmältään ' mielitautien erityislääkäri'.
Vastaanotolle tarvitaan siis yleensä joku terveydenhoitohenkilökunnan kirjoittama, virallisesti vahvistettu lähete.
Psykiatrin tehtävänä on lausunnon tekeminen potilaan hoitoarvion kirjoittaminen ja sen mukaan lääkityksen määrääminen.
Virka on (kuten tietysti kaikki TEHY:n piiriin kuuluvat virat) äärimmäisen vastuullinen ja vaitiolovelvollisuuden velvoittama ja sitoma.
Tuo 13-vuotiaiden tapauksissa hoito taitaa vielä kuulua lastenpsykiatrian piiriin .
Jos kuitenkin koet jotenkin tulleesi väärin kohdelluksi vastaanotolla, voit tietysti lain mukaan valittaa asiasta (kuten kaikissa muissakin potilastapauksissa voi) ja voit jopa nostaa asiasta rikossyytteen,huom. JOS on aihetta.
Mutta.... en nyt kuitenkaan neuvoisi niin tekemään ihan tuossa sinun tapauksessasi ,enkä nyt ihan vielä sillä perusteella vaikka nyt olisi kysynytkin sinulta sitä onko sinulla poikaystävää.
(tietenkin se kysymys saattaa jossain tapauksissa olla ihan asiallinenkin,jos esim. lääkäri epäilee potilaan olevan esim. raskaana,tai vaikka jonkun hyväksikäyttötapauksen uhri ja jos kyse on jostain seksuaalirikoksen tutkintaan vaaditusta lääkärinlausunnosta )
Periaate on kuitenkin se,että lähetteen saanut potilas ei ole siellä vastaanotolla arvioimassa psykiatrin,tai muun tutkivan lääkärin mielenterveyttä, tai oman tapauksensa 'normaaliutta',vaan: päinvastoin.
Se juuri on hänen virkansa ja sitä varten hän siellä on.
Tuskin sillä psykiatrilla oli mitään ajatusta sinusta ja hänestä taustalla. Eiköhän vaan tarkoittanut karkoittaa sinun kehitystäsi. Ja esim. mahdollista hyväksikäyttöä.
Ja kauniiksi kehuminen on varmasti ollut tarkoitusperiltään itsetuntosi vahvistaminen. Olet varmasti oikeasti ollut silloin kaunis hänen mielestään vaikka oletko itse edes ajatellut niin? Miksi kaikesta pitää tehdä niin likaista? Lääkäritkin ovat toki ihmisiä, mutta tuskin olet pedofiilin kanssa siellä istunut...
Nykytyttöjen itsetunto taitaa olla pilvissä, jos he heti ajattelevat, että erikoislääkäri olisi heistä kiinnostunut. :D
oisit kysyny takas onks sillä muijaa :D