Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisvaltaisten työpaikkojen ilmpiiri

Vierailija
26.02.2017 |

Usein saa lukea ja kuulla, että naisvaltaisilla työpaikoilla on huono henki. Pitääkö väite mielestäsi paikkansa ja mistä luulet sen johtuvan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on naiselle ihmissusi.

Vierailija
2/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Olen työskennellyt toimistoissa useammalla työpaikalla. 

Kyse on aina yksilöistä eli inhottavia ja juoruilevia ihmisiä on kummassakin sukupuolessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen nyt tällä palstallakin millaisia akat osaa olla.

Vierailija
4/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
5/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäiset äidit ovat kaikista pahimpia läyhääjiä työpaikoilla.

Vierailija
6/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhyvinvointia on tutkittu paljon. Työilmapiiriongelmat liittyvät tietyn tyyppisiin työyhteisöihin, mutta eivät sukupuoleen. Huonolle työilmapiirille altistavat mm. seuraavat asiat:

- huono ja puutteellinen johtaminen

- työntekijöiden vähäiset mahdollisuudet vaikuttaa omaan työnkuvaansa

- huonot etenemismahdollisuudet

- positiivisen palautteen ja palkitsemisen puute

- jäykät organisaatiorakenteet ja hierarkia, kokemus epätasa-arvosta työntekijöiden kesken

- puutteelliset resurssit

- epävarmuus ja jatkuva muutos

Kuten listasta näkyy, valitettavan moni kohta sopii etenkin julkisen puolen työyhteisöihin ja organisaatioihin. Työilmapiiriongelmia on perinteisesti esiintynyt julkisen sektorin naisvaltaisten alojen lisäksi paljon myös esim. poliisissa ja armeijassa, joita ei kai parhaalla tahdollakaan voi kutsua naisten aloiksi?

Huonosti työssään voivat työntekijät purkavat pahaa oloaan toisiinsa. Ihan sukupuolesta riippumatta. On todella surullista, että työhyvinvointiin ei edelleenkään kiinnitetä riittävästi huomiota. Tai itse asiassa nykyään jopa vähemmän kuin vaikka kymmenen-viisitoista vuotta sitten.

En ala nyt tähän listaamaan omia kokemuksiani, koska kokonaisuuden huomioon ottaen ne ovat epärelevantteja. Sanotaan nyt vaikka niin, että työskentelen alalla, missä valtaosa työkavereistani ja esimiehistä on naisia. Suurin osa  fiksuja, työnsä hyvin tekeviä ja äärettömän mukavia ihmisiä. Ja jotka pystyisivät paljon parempaankin työsuoritukseen, työn kehittämiseen ja suunnitteluun, jos työnantaja vaan mahdollistaisi sen. 

Vierailija
7/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatöissä naisvaltaisessa työpaikassa, yleensä miesvaltaisella alalla. Ihan paras työporukka meillä ja hyvä ilmapiiri.

Esinainen on myös superhyvä työssään, vaikka ekaksi oltiin vähän epäröiviä sen substanssiosaamisesta, mutta mehän sitten paikataan ja sparrataan sitä siinä puolessa.

Vierailija
8/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut kahdesti hyvin naisvaltaisella työpaikalla ja ainakin niissä oli tosi hyvä tunnelma. Toisessa oltiin vähän etäisempiä keskenään mutta ei ainakaan ollut mitään draamaa tai vittuilua, toisessa kaikki oli kavereita keskenään ja juteltiin ja naurettiin paljon esim tauoilla.

Mutta kai siitä sitten joku totuus on kun niin toitotetaan :D

Vierailija
9/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä työpaikassa pari hullua saa kaiken ihan sekaisin. Levittelevät perättömiä

saadakseen itselleen paremmat "pisteet" jne. Yritän pysyä kaukana. Yrittävät omiin soppiinsa saada minutkin ajoittain, kerran valehteli toinen minun olleen paikalla kun toinen oli tehnyt jotain. Löin työvuorotaulukon nenän eteen ja sanoin, katsopas tota, en ole ollut lähimaillakaan joten ole hyvä ja lopeta.

Vituttaa.

Vierailija
10/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että niillä työpaikoilla joissa henkilöstöpäällikkö on nainen ilmapiiri on hyvä? Tai pomo. Ainakin näin oli siinä naisvaltaisessa työpaikassa jossa itse olin pari vuotta. Työntekijät valittiin osaamisen ja porukkaan sopimisen perusteella eikä niin että se saa työpaikan joka on nuorin, paras perse, paras flirtti ja eniten high maintainance -prinsessa.

Vierailija
11/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kuvitella että juoruavat ja puhuvat toisistaan paskaa aikalailla toistensa selän takana.

Vierailija
12/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoella yksi liikuntapainotteinen yritys,jossa neljä naista peräjälkeen joutunut lopettamaan yhden todella ilkeän ja kieron naisen vuoksi. Eivät ole yksinkertaisesti jaksaneet enää. Johtajalle on asiasta useasti ilmoitettu,mutta johtaja katsoo läpi sormien. Mitä sanotte tällaisesta johtamistavasta? Olkoonkin että tämä ilkeä nainen on ns.johtajan "oikea käsi" no siinäpä on pomolla puuhaa katsella kokoajan uusia työntekijöitä.

Vierailija
13/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoella yksi liikuntapainotteinen yritys,jossa neljä naista peräjälkeen joutunut lopettamaan yhden todella ilkeän ja kieron naisen vuoksi. Eivät ole yksinkertaisesti jaksaneet enää. Johtajalle on asiasta useasti ilmoitettu,mutta johtaja katsoo läpi sormien. Mitä sanotte tällaisesta johtamistavasta? Olkoonkin että tämä ilkeä nainen on ns.johtajan "oikea käsi" no siinäpä on pomolla puuhaa katsella kokoajan uusia työntekijöitä.

Noniin, ei ihmetytä että Seinäjoki jälleen kartalla. Olin itse töissä neljässä eri työpaikassa siellä jotka olivat naisvoittoisia ja siellä oli AINA ainakin yksi todella ilkeä naisihminen, sain traumoja. Meni kauan ennen kuin uskaltauduin töihin uudestaan, asun eri paikkakunnalla ja onneksi nykyään ei ole kiusaamista.

Vierailija
14/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän sen nyt tällä palstallakin millaisia akat osaa olla.

Vielä pahempia on miehet tällä palstalla. Kuten sinäkin nyt akottelet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi