Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan valmismustikkakeitto ja terveellisyys

Vierailija
26.02.2017 |

Mietin onkohan tuollaisessa valmiissa sopassa enää mitään vitamiineja jäljellä? Onko parempi itse keittää pakastealtaan mustikoista? Voisin syödä mustikkasoppaa vaikka joka aterialla... Varmaan sokeria saa kuitenkin liikaa noista kaupan tuotteista ja siksi olen rajoittanut.

Entä vaikkapa hedelmäsoseet tai marjasoseet, onko niissä enää mitään terveellistä jäljellä? En löytänyt mitään järkevää googlella.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis luulisi että esimerkiksi antosyaanit yms säilyy, mutta vesiliukoiset vitamiinit tuhoutuvat. Koska eikös moniin valmistuotteisiin kuitenkin lisätä c-vitamiinia parantamaan säilyvyyttä?

Vierailija
2/8 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä terveellisyyden takia kannata syödä muttei myöskään välttää. Käytä kohtuudella ja syö muuten monipuolisesti ja hanki vitamiinit tuoreista vihanneksista.

Tylsä vastaus, mutta totta.

Vierailija
4/8 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suurin ongelma on ehkä se, että niitä mustikoita on todella vähän ja suurin osa on vettä ja sokeria.

Vierailija
5/8 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä purkista kun lukee ainesosaluettelon, niin voi päätellä kannattaako syödä. Koskee muuten ihan kaikkea kaupan tuotteita.

Vierailija
6/8 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suurin ongelma on ehkä se, että niitä mustikoita on todella vähän ja suurin osa on vettä ja sokeria.

Mustikoita 9%, eniten vettä, loput sokeria ja lisäaineita.

Vierailija
7/8 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan mustikkasoppaa pitäisi syödä noin kuusi litraa päivässä, että saisi kaksi desiä mustikoita. Joten osta pakastealtaasta. Ensi kesänä kerää itse tai osta torilta ja pakasta.

Vierailija
8/8 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt sitä, miksi laihduttajille suositellaan vähäkalorista mustikkakeittoa (tai marjakeittoa). Yhtä vähäkalorista olisi syödä pikku annos pakastemustikoita. Useimmilla kuitenkin on pakastin, joten sinne voi ostaa. Ai niin mutta Valio haluaa keittonsa kaupaksi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi