Kuinka pitkä on työmatkasi? Olisitko valmis matkustamaan 70km suuntaansa, jos työtehtävä mielenkiintoinen?
Kuinka pitkä työmatkasi on? Oletko tyytyväinen? Itsellä tällä hetkellä n. 10 km, mutta olen nyt saanut tarjouksen työstä, joka on todella mielenkiintoinen ja työantaja oikein hyvä, mutta työmatkaa tulisi suuntaansa 70km, eli tunti menee aikaa suuntaansa. Olen vaikean päätöksen edessä; jatkaako nykyisessä työssä vai ottaa vastaan työ, joka on kyllä paljon mielenkiintoisempaa, kuin nykyinen työ. Olen perheellinen; puoliso ja tytöt 10- ja 6 v.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä työmatkasi on? Oletko tyytyväinen? Itsellä tällä hetkellä n. 10 km, mutta olen nyt saanut tarjouksen työstä, joka on todella mielenkiintoinen ja työantaja oikein hyvä, mutta työmatkaa tulisi suuntaansa 70km, eli tunti menee aikaa suuntaansa. Olen vaikean päätöksen edessä; jatkaako nykyisessä työssä vai ottaa vastaan työ, joka on kyllä paljon mielenkiintoisempaa, kuin nykyinen työ. Olen perheellinen; puoliso ja tytöt 10- ja 6 v.
Jos tuo 70 km väli pitäisi ajaa joka päivä, niin ei kiinnostaisi. Jos pääsisin suoraan junalla vaikka välin Tikkurila - Lahti, niin ottaisin työn vastaan.
Työmatka 150km/suunta. 70km ois ihan leikkiä.
Omalla autolla, aikaa menee tunti suuntaansa. -Ap
Eihän tunti suuntaansa ole edes pitkä matka esim. pääkaupunkiseudulla asuvalle. Voitko käyttää julkisia eli hyödyntää matka-ajat johonkin muuhun kuin ajamiseen?
Nykyinen työmatka puoli kilometriä. Kuljin kyllä yli 100/km suunta yli 10 vuotta mutta väsyin pitkään matkaa ja muutin lähelle työpaikkaa.
90min suuntaansa, pääkaupunkiseudulla sukkuloin joukkoliikenteellä. Olisipa suorastaan outoa, jos työmatka olis jotain 15min, siinähän ehtis vaikka mitä.
Ehdottomasti ottaisin työn vastaan. Lapsiakaan ei enää tarvitse hakea päivähoidosta tms. Ajan kanssa ajamiseenkin tottuu. Ehkä ajan kanssa voisit sopia vaikka osittaisesta etätyöstä...sinun täytyy olla hyvä työssäsi, jos tällainen tilaisuus tarjoutuu :))
pk-seudulla siis 12 km matka = 1 tunti.
Hieman alle 20km, kuljen autolla. En olisi valmis matkustamaan 70km suuntaansa päivittäin.
Kuluva aika ja aiheutuvat kustannukset siinä kai eniten painaisi. Samoin se, mihin aikaan työpäivä alkaa. En erityisen mielelläni kulkisi tuota matkaa, jos töissä pitäisi olla säännöllisesti kello seitsemän. Yhdeksäksi voisin tuon matkan päähän jo hyvin mennäkin. Työmatkoista toki saa verohyvityksiä, mutta pitää ne matkakulut kuitenkin laskea. Jos omalla autolla kulkeminen olisi taloudellisesti järkevää, voisin hyvinkin ajella päivittäin tuota matkaa.
Ja se matka-aika... reilun tunnin aikana maakunnissa matkustaa huomattavasti pitemmän matkan kuin pääkaupunkiseudulla. Jos tuo 70 kilsaa on pääosin valtatietä, ja matka-aika jää tunnin paikkeille, niin kyllä se varmaan kävisi. Sen sijaan sählääminen ruuhkaisilla teillä tai monen julkisen kyydin kanssa olisi liikaa.
Ja lopulta kysymys kuitenkin kuuluu, että kuinka kiintoisa se työ olisi. Voisiko sitä ennakoida, että mitkä ovat ajatukset, kun sitä työtä on tehty vuosi.
25 km, aikaa menee autolla 30-45 min. Olisin muuten valmis tuohon 70km työmatkaan, mutta se tarkoittaisi paljon pidempää hoitopäivää lapselle, vähintään 7-17 ja todennäköisesti pidempään. Joten ei.
15km, 15 min autolla, 30-45min julkisilla. Olen tyytyväinen. Riittävän pitkä, että ei tuu asiakkaat vastaan iltalenkillä, mutta ei mene koko elämä työhön ja sinne/sieltä hankkiutumiseen.
70km työmatka olis mulle liikaa. Ellei se olis kuljettavissa junalla siten että molemmista suunnista olis sujuva kävelymatka asemalle.
Ja oikeesti on eri asia ajaa autolla tunti esim maantietä kuin istua bussissa tunti. Se ajaminen ja pitkä matka uuvuttavat.
Ex-työkaveri kävi Tampereelta Helsingissä töissä omalla autolla. Sanoi tykkäävänsä ajomatkoista, kun oli rauhallista aikaa miettiä omiaan ennen kuin meni kotiinsa. :)
Tuskin ottaisin, enkä edes hakisi niin kaukana olevaan työhön. En myöskään ole sellaisessa asemassa, että headhunterit kilpaa lähettäisivät minulle työkutsuja. :)
260km työmatka. Alani paikkoja on harvassa. Osan viikosta olen hotellissa työpaikkakunnalla.
Nykyään työn perässä liikutaan ja käydään töissä eri kaupungeissa, sillä harvat työpaikat otetaan sieltä missä niitä on. Omassa kaupungissa koulutusta vastaavia töitä on avoinna kerran viidessä vuodessa, joten jos kotona odottelisin niin tippuison työmarkkinoilta täysin. Mieluummin pitkä työmatka siis.
Käyttäjä3474 kirjoitti:
Ja oikeesti on eri asia ajaa autolla tunti esim maantietä kuin istua bussissa tunti. Se ajaminen ja pitkä matka uuvuttavat.
Sekin uuvuttaa, että joutuu olemaan tuon ajan täpötäydessä ja meluisassa julkisen liikenteen junassa tai bussissa, jossa omille tavaroille ei ole tilaa.
Eivät kilometrit ratkaise, vaan matkaan kuluva aika ja se, millä kulkuneuvolla se on tehtävä.