En pysty nauttimaan mistään
Muilla samaa? Miten olette saaneet helpotusta, jos olette?
Eli, tuntuu etten kykene nauttimaan mistään, mietin alitajuisesti koko ajan mitä seuraavaksi tapahtuu. Jos nauran tai joku on hauskaa, mietin että tämä kostautuu. Nyt ajattelin äsken, että enhän kehtaa hakea viinipulloa joku päivä, että se hauskanpito kostautuu. Elän siinä rajallisessa ympyrässä, kun monesti ajattelen etten voi tehdä sitä enkä tätä. En osaa nauttia enkä rentoutua, jos joku puhuu jostain tapahtumasta tulevaisuudessa, suhtautumiseni on, että joo no siihen on aikaa. En osaa olla rennosti, jokainen päivä tuntuu kuin se olisi viimeinen, tuntuu maailmanlopulta. Kuitenkin saatan miettiä jotain vaikkapa viikonkin takaista juttua, että olipa kivaa ja kunpa olisin vaan nauttinut ja ollut ihan vaan rennosti. Ja tuo kostautumisjuttu on ärsyttävä. En vaan osaa rentoutua. Mieluiten puuhailen öisin, päiväaikainen auringonpaiste on kamalannäköistä, esim. juuri nyt. Mulla on oikein kuumakin.
Taustalla pitkään jatkunutta stressiä. Ja jos joku nyt tarttuu tuohon viiniin, niin alkoholismista ei ole kyse, viimeksi ostin mitään alkoholia muistaakseni ennen joulua. Sekään ei ole kiinnostanut kun tuntuu, että "kostautuu".
Hengenheimolaisia?
Kommentit (6)
Täällä on yksi samankaltainen. Teen sinnikkäästi viikonloppuvierailuja, aina ne kostautuvat.
Stressaan oikeastaan kaikesta. Ei ole varsinaista akuuttia ohimenevää juttua. Olisi kivaa kuulla jos joillain samantyylistä oloa, jos saisi vertaistukea. Ei tätä kauaa jaksa. Ei oikein huvita. -ap
Masennusta. Itse menossa työterveyslääkärille saman tiimoilta. Mikään ei huvita. Suoritan vain. Kiukuttelen kotona perheelle. En osaa nauttia mistään. Stressiäkin paljon.
Mutta onko tuota lopun tunnetta muilla, siten kuinka olen sen kuvannut? -ap
up