Ai että oli hyvää puuroa! Jakakaa puurontuunausvinkkejänne! :D
Söin äsken aamupalaksi kaurapuuroa, jossa oli joukossa lämpimäksi muhinutta banaania ja ruokalusikallinen paahdettua pellavarouhetta. Maustoin tilkalla hunajaa, ripauksella suolaa sekä kanelilla ja kardemummalla. Päälle ripottelin pakkasesta puolukoita.
Pehmeän makoisa banaanikaurapuuro yhdistettynä kirpsakoihin puolukoihin oli niiiiiin hyvää!
Millaisia ovat teidän herkkupuuronne?
Kommentit (44)
Itse olen huomannut että suola on hyvin olennainen tekijä. Ei esim. mautonta ja suolatonta kauralimaa kukaan halua syödä, mutta heti kun lisää suolaa niin kauran maku tulee ihan eri tavalla esille ja puuro on oikeasti hyvää. Ja veteen tehtynä toki, maito sotkee viljan hyvän maun.
Banaania, kanelia ja vaahterasiirappua.
Minä en ymmärrä näitä sotkupuuroja. En taatusti syö lusikallistakaan, jos seassa on kananmunaa tai raejuustoa. Puuron päälle kuuluu voisilmä tai marjoja, ei muuta.
Keitetyn kananmunan voi sitten syödä erikseen tai raejuustoa kupista/leivän päällä.
Ruispuuro on kyllä hyvää. Ihan sellaisenaan, veteen tai maitoon keitettynä, ripaus suolaa ja pieni voisilmä.
Samalla periaatteella menee muutkin puurot. Ei mitään ihme tuunauksia kananmunineen tmv.
Pellavansiemenrouhe on ok ja se kookosöljykin vielä menee.
Tulee mieleen Vanhainkotien ruokamössöt noista joissa kaikki on sekoitettu keskenään.
Sekoitatteko muutenkin ruoka-aineet keskenään esim lounaalla?