Ai että oli hyvää puuroa! Jakakaa puurontuunausvinkkejänne! :D
Söin äsken aamupalaksi kaurapuuroa, jossa oli joukossa lämpimäksi muhinutta banaania ja ruokalusikallinen paahdettua pellavarouhetta. Maustoin tilkalla hunajaa, ripauksella suolaa sekä kanelilla ja kardemummalla. Päälle ripottelin pakkasesta puolukoita.
Pehmeän makoisa banaanikaurapuuro yhdistettynä kirpsakoihin puolukoihin oli niiiiiin hyvää!
Millaisia ovat teidän herkkupuuronne?
Kommentit (44)
Mun puuro
Lasitettu juodaan
Kaurat linnuille
Muna syödään
Raejuustoa purkista
Nam
Mun mielestä kaurapuuro on parhaimmillaan kun siinä ei ole muuta kuin ripaus suolaa ja se on jätetty todella paksuksi. Nam.
Rakastuin vähän aikaa sitten tuorepuuroihin, mantelimaitoon tehtynä ja vähän chia-siemeniä mukaan niin maistuu melkein vanukkaalta.
Kaurapuuro mustikoilla, banaanilla ja kardemummalla on suosikkini. Muutenkin "tuunaan" puuroa vain hedelmillä ja/tai marjoilla. Kananmunat ja raejuusto sitten erikseen.
Ruiskaurapuuro pakastemarjoilla. Syödään niin että puuro on lämmin ja marjat sopivan kohmeisia.
Tykkään puurosta puurona. Noi duunaukset kuulostaa kauheilta.
Taitaa moni syödä puuroa jonkun trendin mukaan. Ei siksi että tykkäisi puurosta.
Nalle neljänviljan puuro, päälle raejuustoa ja banaania!
Vierailija kirjoitti:
Taitaa moni syödä puuroa jonkun trendin mukaan. Ei siksi että tykkäisi puurosta.
Ja tämä on huono asia, koska...? Itselleni ei pelkkä kaurapuuro uppoa. Runsailla marjoilla, mangososeella ja kaardemummalla tuunattu puuro taas on tosi hyvä aamiainen.
Mulla tulee vatsanväänteitä puuroista joihin on sekoitettu monia ainesosia. Vain yksi marjalaji puuron lisukkeena kerrallaan toimii. Muutenkin sama periaate monissa ruoissa, ei käy koskemaan mahaan kun annostelen asiat erikseen lautaselle enkä sekoita vaan syön 1-2 ruokaa aina samassa suupalassa. Olen huomannut, että myös monia ainesosia sisältävät keitot, laatikot, voileivät ja salaatit saattavat ärsyttää suolta.
Hyi hemmetti mitä imeliä ällöpuuroja te syötte.
Puuroon sopivasti suolaa ja kunnon voisilmä, ei muuta!
Ainoa puuro johon sopii imelyys, on riisipuuro ja kylkeen luumukiisseli.
Tavallinen kaurapuuro maitoon tehtynä, jätetty hieman löysäksi. Ripaus suolaa. Pilkon sekaan näkkärin ja laitan voisilmän. Tämä lapsuuden herkku toimii vieläkin.
-nesteenä vettä ja kauramaitoa (joskus käytän manteli- tai kookosmaitoa), niin että puuro jää vellimäiseksi
-ripaus suolaa, reippaammin kanelia ja inkivääriä jauheena
-sekaan jäisiä mansikoita ja punaherukoita sekä rkl chiamössöä
-päälle auringonkukansiemeniä, paahdettuja kookoslastuja sekä kuivattuja karpaloita
Voi kuulostaa eksoottiselta, mutta tuollainen on mun vakioaamupala, jonka nautin tänäkin aamuna. :)
Minä teen puuron yleensä mikrossa, koska asun yksin ja kattiloita on turha sotkea aamupuuroa varten. Laitan vettä usein 1.5-2 -kertaisesti niin että puuro on vielä vetistä kun sen ottaa pois mikrosta. Kun se on jäähtynyt 5min niin ylimääräinen vesi on hauduttautunut leseisiin ja puurolla on täydellinen kuohkea koostumus. Tähän päälle vähän suolaa, sokeria ja pellavarouhetta, muuta en tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen puuron yleensä mikrossa, koska asun yksin ja kattiloita on turha sotkea aamupuuroa varten. Laitan vettä usein 1.5-2 -kertaisesti niin että puuro on vielä vetistä kun sen ottaa pois mikrosta. Kun se on jäähtynyt 5min niin ylimääräinen vesi on hauduttautunut leseisiin ja puurolla on täydellinen kuohkea koostumus. Tähän päälle vähän suolaa, sokeria ja pellavarouhetta, muuta en tarvitse.
Hyi, mikropuuro ei kyllä maistu lainkaan puurolta. Kattilassa keitettynä tulee kunnollista. Ei se yksi kattila niin paljoa lisätiskiä tee. t. yksinasuva
Lähes joka aamu: mikrossa siitä sadonkorjuupuurosta valmistettu. Sekaan banaani, maapähkinävoita, kanelia, kardemummaa ja joskus chian siemeniä. Mikron jälkeen laitan vielä yhden luonnonjugu purkin puuroon.
hei, lisääpä kaurapuuroon kuohukermaa, uskomaton maku.
Häh ihan ihme puuroja? Parhain puuro mitä minä olen syönyt on kanelilla, sokerilla ja omena lohkoilla varustettu. Helppo tehdä, ja toimii myös mikropuuron pelastajana.
Mitään ihmeen hillo litkuja en puurooni kelpuuta. Inhottaa kiisselikin riisipuuron seassa. Hyi.
Veteen keitetty kaurapuuro tai ruispuuro. Sekaan mustikoita ja sokeria ja sekoitus mössöksi, namia! Jos tekee kattilassa niin mustikat ja sokeri kannattaa laittaa jo keittovaiheessa, jolloin etenkin ruispuurosta tulee tosi hyvää.
Löysä kaurapuuro maitoon keitettynä ja mausteeksi ripaus suolaa ja paaaaljooon sokeria... No ei todellakaan mutta tuollaistakin olen joutunut syömään.
Mikrotan kaurahiutaleet ja suolan runsaassa vedessä ja sen jälkeen sotken sekaan 30g wheyn korvapuustin makuista proteiinijauhetta. Joskus syön voiöljy silmän kanssa ja kylkeen rahka ja mehukeitto.
Margariinisilmä?? Täydellistä????