Millaista on asua Helsingin ulkopuolella?
Tuli mieleen tuosta ketjusta, missä joku oli muuttamassa pohjoisesta Helsinkiin. En ole itse asunut ikinä Suomessa muualla kuin Helsingissä, ja muutin Suomesta pois vuosia sitten. En ole myöskään matkustanut Suomen sisällä mitenkään hirveästi. Millaista elämänne on? Kiinnostaa kuulla sekä kaupunkilaisilta että maaseutulaisilta.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläminen on halvempaa ja välimatkat kaupungin sisällä lyhyempiä. Asuminen lyhyen kävelymatkan päässä työpaikasta on realistinen toive. Helsingissä on helpompaa tulla valmiille astialle, kun taas pienessä kaupungissa joudut monesti rakentamaan itse puitteet mieluisalle työlle ja harrasteille. Toisaalta tilat ja puitteet on helpommin hankittavissa lähelle.
Suomalainen keskikokoinen kaupunki on älyttömän kaukana kaikesta.
Rakentamaan itse puitteet mieluisalle työlle ja harrasteille? Mitähän tuo käytännössä tarkoittaa?
Töitä on pääkaupunkiseudulla luonnollisesti paremmin saatavilla, mutta mitä harrastuksiin tulee, niin eipä nyt äkkiseltään tule mieleen harrastusta, mitä ei missä tahansa muussa vähintään keskikokoisessa kaupungissa voisi harrastaa.
Niin keskikokoisessa
Siistiä ja rauhallista. Vähemmän juoppoja jne. katukuvassa ja ne on helpompi kiertää. Ei ruuhkia. Palvelu kaupoissa ym. on henkilökohtaisempaa (=parempaa). Maanantaista perjantaihin arki sujuu mukavasti, mutta viikonloppuna lapseton sinkku haluaa pois ettei tule tylsää.