Työtön: Kuinka paljon vaadit palkkaa että menisit töihin?
Mikä olisi sopiva vapaa-ajastasi menetettämä korvaus siihen että menet töihin?
Kommentit (33)
Riippuen työstä, jo 1000 riittäisi tällä hetkellä. Asumiskulut ovat tällähetkellä n. 600 e. n21
Vierailija kirjoitti:
Nyt loppuu trollailu. Ette te kaikki voi olla jotain vitun vässyköitä? Siis olette valmiita menemään suolarahoilla duuniin? Kaikki olette jotain parikymppisiä työuranne alussa olevia? Muuten ei voi ymmärtää noita hikipajapalkkatoiveita, huh huh...
No minulla on itsetunto aivan pohjalukemissa eikä koulutusta niin tuntuu etten ansaitse hirveästi palkkaa :[
21v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt loppuu trollailu. Ette te kaikki voi olla jotain vitun vässyköitä? Siis olette valmiita menemään suolarahoilla duuniin? Kaikki olette jotain parikymppisiä työuranne alussa olevia? Muuten ei voi ymmärtää noita hikipajapalkkatoiveita, huh huh...
No minulla on itsetunto aivan pohjalukemissa eikä koulutusta niin tuntuu etten ansaitse hirveästi palkkaa :[
Sama täällä.
1800 netto päivätyöstä työmatkaa alle 25km. Ei vuorotyötä.
21v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on koulutus, mutta aika vähän työkokemusta ja tällä hetkellä hirveä kilpailu työpaikoista. Mitä muutakaan voisin? Tottakai ajattelen, että jokainen maisterin suorittanut ansaitsisi palkkaa sen vähintään 3000 jo alkupalkkana, mutta ei se vain mene niin. Työkokemusta on pakko saada jostain, jotta niille paremmille palkoille pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ollut palkkatoiveesta vaan palkasta jolla suostuisi töihin. Toki minä palkkatoiveeksi sanoisin 3200e vaikka menisin töihin paljon pienemmästäkin summasta (1600e).
Enkä ole vässykkä. Minä vain haluan itse pitää huolen omasta taloudestani enkä lusmuilla muiden rahoilla. Teen vaikka töitä pikaruokaravintolassa jos joskus käy niin ettei muuta työtä saa. Minua hävettäisi olla tukien varassa työttömänä jos minulla olisi sen sijaan mahdollisuus olla pienipalkkaisessa työssä. Ei se meinaa sitä, että siihen työhön pitäisi jäädä. Kunhan tekee jotain työtä siihen asti että löytyy mieluisampi työ.
Jos työ on kävelymatkan päässä, niin edullisesti lähtisin. Itse saan kuussa tilille sen n. 520€. Puolison tulojen vuoksi ei muita tukia.. Ja silti maksan puolet vuokrasta tuosta rahasta.. Ja loput meneekin laskuihin ja ruokaan. 1000€ käteen kuussa olisi esimerkiksi jo luksusta mun mielestä!
Mutta jos työ vaatii auton, niin pakkohan sen palkan on senkin kulut kattaa.
Riippuu työstä. Mukavaa työtä voisin tehdä vaikka ilmaiseksi, epämukavaa esim. miljoonalla eurolla tms.
Vähintään 2500e pitäisi olla palkka, että kannattaisi lähteä. Tietysti työn pitäisi olla myös miellyttävää. Epämieluisaan työhön en lähde kuin todella kovista summista.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehto oli olla työttömänä. Työttömyys laskee ihmisen arvoa todella nopeasti. Ennemmin otetaan se työssäkäyvä, vaikka itsekin tiesin, että olen osaavampi kuin useimmat työssäkäyvät. Mutta ei sitä näyttöä pääse antamaan pyytämällä liikaa. Eikä meidän suunnitteluinsinöörien palkka yleensäkään pk-seudun ulkopuolella kovin kummoinen ole, vaikkei ole työttömyyttä ja on kokemusta. Asiakas ei maksa siitä hommasta niin paljon. En haluaisi vaihtaa parempipalkkaiseen työhön, jos työ ei miellytä. Mulle riittää, että saa maksettua ruuan ja asumisen. Tienaan jonkun verran lisätaskurahoja lisätyöstäni.
Tietenkin jokainen sen mukaan mitä työtä on aiemmin (ennen työttömyysvaihettaan tehnyt) ja mikä pätevyys on.Eivät työttömät ole mikään samaa massaa oleva ryhmä. Siinä mielessä taas vähän hölmö kysymys. Onkohan tekijällä itsellään kovin paljoa työemästä ja työmarkkinoiden kysynnästä tietoa.
Olen vastavalmistunut työtön. Olisin valmis menemään lähes ilmaiseksi ja jonkun 1500e brutto "suolaraha" paikan ottaisin riemusta kiljuen jos se olisi koulutusta edes jotenkin vastaavaa. Saisi edes jotain alaan liittyvää cv:een.
Niin. Jos tämä maa olisi oikeudenmukainen niin minun pitäisikin saada työ tuosta noin vain. Mutta koska tilanne on mikä on, niin olkoot sitten. Tätä osaajaa ei jotkut toistaitoiset työnantajat ala tossuttamaan, ja sinä et minun tuistani päätä. Sinä et myöskään ala sanelemaan minulle mitä minun pitäisi tehdä.