Mikä Helsingin raitiovaunujen idea on, kun kävellen pääsee nopeammin?
Maalainen ei ymmärrä. Vaunu täyteen ahdettu kuin karjavaunu ja etenemisnopeus on selainen, että kävellen olisit jo perillä. Ilmeisesti stadilaiset saa tuosta jotain nautintoa?
Kommentit (14)
Itse jalkavammaisena käytän mielummin ratikkaa. Kyllä se pitemmillä matkoilla kävelyvauhdin voittaa :)
Paljonko sulla menee kun kävelet Eirasta Käpylään?
Vierailija kirjoitti:
Maalainen ei ymmärrä. Vaunu täyteen ahdettu kuin karjavaunu ja etenemisnopeus on selainen, että kävellen olisit jo perillä. Ilmeisesti stadilaiset saa tuosta jotain nautintoa?
Veikkaan, että karjakuljetuksissa on tarkat säännöt vähimmäistilasta per otus, mutta ratikan saa ahtaa miten täyteen tahansa.
Ratikalla puoli tuntia, kävellen reilu tunti menee kotimatkassa. Eli päättele siitä, miksi otan ratikan.
Olen reumaatikko ja matalalattiaratikka on paras kulkuväline mitä kuvitella saattaa.
Aika nopea olet kävelemään, jos kävelet 50 km/h vauhtia. Kannattaisi harkita kilpaurheilu-uraa.
Turistit voi kyylätä sua ratikasta, kun lyllerrät yhden suhde yhteen tahdissa ratikan vierellä. Näin autat tuotteistamaan Suomi-kuvaa, mistä iso kiitos! :)
Prototyyppi kirjoitti:
Aika nopea olet kävelemään, jos kävelet 50 km/h vauhtia. Kannattaisi harkita kilpaurheilu-uraa.
Raitiovaunun keskinopeus on hyvin paljon pienempi kuin tuo. Suurin osa ajasta menee liikennevaloissa ja pysäkeillä. Tuskin missään vaiheessa edes pääsee tuohon nopeuteen.
Se voi vaikuttaa välillä hitaalta (etenkin, jos vertaa bussiin tai metroon), mutta kyllä se ratikalla matkustus vain on reilusti nopeampa kuin kävely, kun oikein vauhtiin pääsee. Minulla on juuri nyt kipsi, joten ovat mulle pelastus. Kyynärsauvoilla kävelyn jälkeen käsivarret huutaa hoosiannaa.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Raitiovaunun keskinopeus on hyvin paljon pienempi kuin tuo. Suurin osa ajasta menee liikennevaloissa ja pysäkeillä. Tuskin missään vaiheessa edes pääsee tuohon nopeuteen.
Tuskin kävelet 20 km/h vauhtiakaan... Kyllä se pysäkillä tai liikennevaloissa oleva ratikka sut kuitenkin ohittaa.
Ap juoksee satamasta viinakärryjen kanssa kotiin ratikkaakin nopeammin että pääsee korkkaamaan äkkiä.
Juosten pysyisi aika hyvin ratikan tahdissa keskustassa. Pohjoisempana en enää niinkään.
Olen itsekin maalta, joten voin ilman ilkkumista sanoa: Usein maalta tulevat kävelevät keskustassa muita kaupunkilaisia hitaammin ja ovat tientukkoina. Pysähtelevät ihmettelemään eivätkä osaa sääntöjä (seisovat pyörätiellä, kävelevät väärällä puolella tietä ja liukuportaita, jne).
Sun kannattais harkita urheilu-uraa kilpakävelijänä jos kävelet nopeammin kuin sporalla pääsee.