Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä Helsingin raitiovaunujen idea on, kun kävellen pääsee nopeammin?

Vierailija
25.02.2017 |

Maalainen ei ymmärrä. Vaunu täyteen ahdettu kuin karjavaunu ja etenemisnopeus on selainen, että kävellen olisit jo perillä. Ilmeisesti stadilaiset saa tuosta jotain nautintoa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattais harkita urheilu-uraa kilpakävelijänä jos kävelet nopeammin kuin sporalla pääsee.

Vierailija
2/14 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jalkavammaisena käytän mielummin ratikkaa. Kyllä se pitemmillä matkoilla kävelyvauhdin voittaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla menee kun kävelet Eirasta Käpylään?

Vierailija
4/14 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalainen ei ymmärrä. Vaunu täyteen ahdettu kuin karjavaunu ja etenemisnopeus on selainen, että kävellen olisit jo perillä. Ilmeisesti stadilaiset saa tuosta jotain nautintoa?

Veikkaan, että karjakuljetuksissa on tarkat säännöt vähimmäistilasta per otus, mutta ratikan saa ahtaa miten täyteen tahansa.

Vierailija
5/14 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratikalla puoli tuntia, kävellen reilu tunti menee kotimatkassa. Eli päättele siitä, miksi otan ratikan.

Vierailija
6/14 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reumaatikko ja matalalattiaratikka on paras kulkuväline mitä kuvitella saattaa.

7/14 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopea olet kävelemään, jos kävelet 50 km/h vauhtia. Kannattaisi harkita kilpaurheilu-uraa.

Vierailija
8/14 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turistit voi kyylätä sua ratikasta, kun lyllerrät yhden suhde yhteen tahdissa ratikan vierellä. Näin autat tuotteistamaan Suomi-kuvaa, mistä iso kiitos! :)

Vierailija
9/14 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Aika nopea olet kävelemään, jos kävelet 50 km/h vauhtia. Kannattaisi harkita kilpaurheilu-uraa.

Raitiovaunun keskinopeus on hyvin paljon pienempi kuin tuo. Suurin osa ajasta menee liikennevaloissa ja pysäkeillä. Tuskin missään vaiheessa edes pääsee tuohon nopeuteen.

Vierailija
10/14 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi vaikuttaa välillä hitaalta (etenkin, jos vertaa bussiin tai metroon), mutta kyllä se ratikalla matkustus vain on reilusti nopeampa kuin kävely, kun oikein vauhtiin pääsee. Minulla on juuri nyt kipsi, joten ovat mulle pelastus. Kyynärsauvoilla kävelyn jälkeen käsivarret huutaa hoosiannaa.

11/14 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Raitiovaunun keskinopeus on hyvin paljon pienempi kuin tuo. Suurin osa ajasta menee liikennevaloissa ja pysäkeillä. Tuskin missään vaiheessa edes pääsee tuohon nopeuteen.

Tuskin kävelet 20 km/h vauhtiakaan... Kyllä se pysäkillä tai liikennevaloissa oleva ratikka sut kuitenkin ohittaa.

Vierailija
12/14 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap juoksee satamasta viinakärryjen kanssa kotiin ratikkaakin nopeammin että pääsee korkkaamaan äkkiä.

Vierailija
13/14 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juosten pysyisi aika hyvin ratikan tahdissa keskustassa. Pohjoisempana en enää niinkään.

Vierailija
14/14 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin maalta, joten voin ilman ilkkumista sanoa: Usein maalta tulevat kävelevät keskustassa muita kaupunkilaisia hitaammin ja ovat tientukkoina. Pysähtelevät ihmettelemään eivätkä osaa sääntöjä (seisovat pyörätiellä, kävelevät väärällä puolella tietä ja liukuportaita, jne).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi