Miksi oletetaan että yhden lapsen jälkeen tulee kohta seuraava lapsi?
Eikö yksi lapsi riitä? Mikä siinä on että monet olettavat automaattisesti että meille tulee ainakin kaksi lasta? Mikä vika on yhdessä? Luulisi olevan hienoa kun saa edes yhden lapsen. Tuntuu ettei mikään riitä etenkään minun vanhemmille. He eivät osaa iloita lainkaan tästä nykyisestä lapsesta vaan juttelevat siitä millainen seuraava on, onko tyttö vai poika.
Suututtaa tämä jatkuva seuraavan lapsen kyseleminen. Lapsemme on 4kk ikäinen. En enää edes tiedä haluanko toista lasta. Koskaan en ole sanonut haluavani enempää kuin yhden lapsen. Mikä vttu siinä on kun ei osata iloita siitä mitä on!? Ei se rakausaika ole kaikille mitään helppoa, eikä synnytys eikä pikkulapsiaika.
Ahdistaa!
Kiitos tästä.
Kommentit (5)
Ei riitä, kyllähän te varmaan olette jo kuulleet, että "lapsella pitää olla leikkikaveri" ja "sisaruksista on seuraa toisilleen". Jaksaa, jaksaa...
Minä olen toisessa liitossa, velamiehen kanssa, ja kyselyt loppuivat vasta, kun kerrottiin avoimesti sterilisaatiostani. "Kyllähän XX:kin kaipaa omia lapsia". Ei ole kaivannut, ja minä en koskaan halunnut kuin yhden.
Se ainokaiseni täyttää nyt 16. Ei ole kaivannut sisaruksia (olen kysynyt) sen enempää kuin minäkään, myös ainokainen.
Ei ole vielä ajankohtainen mutta kun vanhempani tunnen niin kysymykset voisivat mennä näin:
- ettekö aio ollenkaan perustaa perhettä
- ai tuli poika, kai te toisen teette
- tehkää sitten tyttö
- ai tuli kaksoset, miten aiotte selviytyä kaikista kolmesta
- tuleeko teistä kohta sellainen lestadiolaisperhe
- kai te jo mietitte asiaa siltä kantilta, että olette jo aika vanhoja, niin ette kai enää lapsia tee
- olettehan pitäneet huolen ettei tule enää
Se on se Elämä. Miksi häissä sinkuille tai kihlaparille aina sanotaan "olet seuraava" tai nykyisin sinkku on "varmasti homo tai lesbo kun ei o viel löytäny ketään". Teini-ikäisiltä "jokos sulla on tyttö-/poikaystävä." Seurustelevilta udellaan kihlauksista/naimisiinmenosta. Ja naimisissa olevilta että millos lapsia...
Juu todella ärsyttävää. Ensimmäistäkin yritettiin kolme vuotta niin enpä tosiaan tiedä milloin seuraava tulee vai tuleeko ollenkaan.
Mulla kohta puolivuotias vauva ja multakin kysyttiin jo raskausaikana, että koska tulee sitten toinen. Öö, eihän edes se eka ole vielä syntynyt. No sitten syntymän jälkeen alkoi vielä kovempi kysely. Multa kysyttiin, että joko me yritetään toista ja olenko jo raskaana ja millä ikäerolla yritetään saada. Aika omituista, kun en ole koskaan edes puhunut toisen hankkimisesta ja jos imettää, niin eikös raskautuminen voi olla vähän hankalaa. Mulla ainakaan ei ole edes menkat palanut ja olen täysimettänyt vauvaani nyt nämä 6kk, jopa öisin, niin vähän epäilen, että vaikka yrittäisi niin raskaus olisi hyvin epätodennäköinen.