Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko oikeus määrätä laittamaan lapsen päiväkotiin?

Vierailija
25.02.2017 |

Lapsen isä on mustamaalannut minua alusta asti. Hän on tehtaillut perättömiä lastensuojeluilmoituksia jossa väitetään minun pahoinpitelevän lasta mitä julmimmilla tavoilla. Vaikka kotiolomme on tarkistettu ja normaaliksi todettu, isä keksii puolisonsa kanssa silti kaikkia mahdollisia tapoja lytätäkseen minut äitinä. He todellakin näkevät vaivaa että kärsisin.

Lapsista mitään tietämätön isä, joka ei ole siis ole yhdessä vaiheessa vuoteen tavannut lastaan kertaakaan, on sitä mieltä että paras hoitopaikka lapselle on päiväkoti, koska en osaa hänen mielestään tarjota lapselle virikkeitä ja olen muutenkin "kaman käyttäjä ja mielenterveysongelmainen". Hän ei myöskään halua nähdä minua ja vaatii lapsen vaihdon tapahtuvaksi päiväkodin kautta. Isä aikoo nyt hakea oikeudesta päätöstä jossa lapsi laitetaan päiväkotiin väkisin tai sitten siirtyy isän luokse asumaan. Voiko näin oikeasti tapahtua?

Olen totaalisen väsynyt tähän lyttäämiseen. Olen alusta asti huolehtinut lapsesta yksin. Isä ei ole koskaan asunut kanssamme. Todisteina riittävän hyvästä äitiydestä on myös kaksi aikuista lastani jotka ovat menestyneet hyvin. Olen aivan tavallinen työssäkäyvä vanhempi. Ei ole päihdeongelmaa ja kotimme on nätti ja siisti.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä voi tietenkin hakea huoltajuutta itselleen ja jos sen saa, laittaa lapsen päiväkotiin.

Jos huoltajuus pysyy sinulla, ei oikeus sitä lasta päiväkotiin määrää.

Mutta siis onhan se lapsi sinne joka tapauksessa joskus laitettava, ja sitten kouluun.

Vierailija
2/4 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lasta nyt hoitaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista lasta ja päiväkoti-ikäinen?

Et kyllä aloituksessa kerro kaikkea. 

Miksi isä toimisi näin, jos olet kerran hyvä äiti ja kotisikin on "nätti"?

Vierailija
4/4 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä yhteishuoltajuus vai ei? Kuka lapsen asiaa hoitaa viranomaisissa?

Sun pitää saada jonnekin viranomaisten papereille selkeästi lapsen tilanne: lapsi asuu ja on aina asunut sun luona, isä ei ole tavannut lastaan vuoteen, tms. Kerrot että isä tehtailee valheita ja uhkailee sinua.

Olehenkilökohtaisesti koko ajan yhteydessä sinne minne isä on sinua mustamaalannut, että sinun osasi on selvä. Selvistä valheista, jotka pystyt todistamaan, teet rikosilmoituksen tai ainakin kerrot miehelle että ellei hän korjaa valheita, teet rikosilmoituksen. Anna todisteet (vaikkapa huumetesti) viranomaisille --- siitähän heti näkee että isä valehtelee.

Ei isä voi sulta perättömien keksintöjen perusteella viedä lasta, jos puolustaudut kuten aikuinen ihminen etkä ole niin nössö, miltä vaikutat. Onko sinulle tuo lapsen häiriköivä isä joku oikeustieteen ylijumala vai miksi uskot hänen höpinöihinsä?

Sulla voi tulojen perusteella olla oikeus ilmaiseen tai edulliseen oikeusapuun, joten koitapa selvittää sitä kautta mitkä oikeutesi ovat. Saat itsevarmuutta toimia lapsen asiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi