Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valokuvan ottaminen itse puhelimen etukameralla, help!

Vierailija
25.02.2017 |

Onko kenelläkään samanlaista ongelmaa että tuntuu että kasvojen piirteet jotenkin vääristyy ja näyttää hirveältä? En voi tämän vuoksi ottaa selfieitä enkä ole niitä kyllä muutenkaan ottanut mutta kun laitan kameratoiminnon puhelimessa päälle ja laitan siitä sen etukameran ja kohdistan kasvoihini, näytän aika rumalta...

En muutenkaan tykkää olla kuvissa. Voiko kännykän kamera olla huono vai johtuuko siitä että olen tottunut peilikuvaani liikaa?

Saatteko te muut kännykän etukameralla hyviä kuvia?

ap

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan ihan hyviä.

Vierailija
2/11 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukameralla saa hieman vääristyneitä kuvia. Aiankin omani "pullistaa" piirteita keskeltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa. Rumasta naamasta ei saa komeita kuvia.

Vierailija
4/11 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin tulee ihan järkyttäviä kuvia etukameralla, nenä ja kasvot levenevät mutta myös roikkuvat posket ylikorostuvat, onkohan ns. selfieasento usein alakulmasta, en tiedä mutta aina noi on ihan tosi rumia.

Vierailija
5/11 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääristyy kaikilla. Kasvojen alaosa näyttää kapeammalta. Monen tutun whatsapp-kuvasta hyvä jos tunnistaa ihmisen.

Vierailija
6/11 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääristyy. Etukameran linssi on omassa Samsungissa kuperampi ja se venyttää sivuille. Venyttää sivuille tuossa toisenkin puolen linssissä mutta vähemmän. Jos vaihdan profiilikuvaa vaikka ja olen laittautunut, otan selfien normikamerapuolelta ja laitan puhelimen taakse peilin, jotta näen osunko.

Sain selfiekameralla 55kg äidistäni tankkerin kun otin ulkona kuvan vaakasuunnasta ja hän osui reunaan. Olen saanut itselleni pinokkionenän tai valtavan alanaaman vaikka olen hoikka/normaalipainoinen.

Vierailija
7/11 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääristymä riippuu kamerasta, tai oikeastaan sen linssistä. Mitä suurempi laajakulma, sitä suurempi perspektiivivääristymä, etenkin läheltä kuvattaessa. Toinen laajakulmissa usein näkyvä optiikkavirhe on kaareutuminen kuvan reunoilla.

Vierailija
8/11 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukameralla kuva pitää ottaa tarpeeksi kaukaa jotta vääristymiä ei tule. Selfiekeppi tai puhelin muilla konstein riittävän kauas.

Vierailija
9/11 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Tietääkö joku kännykkämallia jossa etukameran vääristymä ei olisi niin suuri?

AP

Vierailija
10/11 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "etukamera"? Onks sil jotain tekemistä etupyllyn kanssa?

Vierailija
11/11 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kamerat ei olleet niin tarkkoja. Itse kuvittelin, että kun ostaa kännykän jossa kehutaan kameraa niin saa hyviä kuvia. Kyllä maisema kuvat ovatkin mutta selfiet karseita. Vanhalla kännykällä kuvat on sidettäviä, uudella en ota, tulee vaan paha mieli. Julkkikset IG:ssä käyttävät maksullisia suodattamia niin näyttävät hyvältä. Moni sitten toisen kuvaamana ovat erinäköisiä. Jotkut hoikentavat jollain suodattimella ja kun sitten ovat esim. TV ohjelmissa niin ei meinaa tunnistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä