Mistä apua kun muutto ja kaikki sairaana?
Muutto muutenkin pienellä varoajalla. Olen yksin lasten kanssa ja hyvin monisairas muutenkin nykyään enkä ole saanut siitä huolimatta apua ennenkään (en kotiapua, en lastensuojelusta, en mitään) niin oikeasti, saako tälläiseen tilanteeseen mistään apua?
Ei ole omaisia eikä ketään kun en ole sairauksieni takia ehtinyt ja pystynyt ylläpitämään ystävyyssuhteita. Kaikki energia ja aika on mennyt selviytymiseen. Mitä ihmettä teen?
Juuri olimme kipeinä kaikki, itsekin kaksi viikkoa kuumeessa.
Nyt alkoi uusi flunssa ja lapset kuumeessa. Isommatkin ketkä muuten tekisi kanssani.
Pelkään, että tuo iskee minuunkin, sillä olen oikea pöpömagneetti autoimmuunisairaustenikin takia. Kaikki ihan kaikki on minun varassani.
Olen tehnyt kaupungille selvityspyynnön miksi en apua ole saanut, en edes sitä varten, että pääsisin leikkauksiin, jotka elintärkeitä minulle. Vastausta en ole saanut, vaikka asiasta kuukausia. Oikeusavustaja ei voi viedä asiaa eteenpäin ennen kuin saan vastauksen mistä olla eri mieltä. Tämä on ihan hullua! Tiedän, mutta nyt tilanne näyttää siltä, että huolestun tosissani. Muutossa ei ole varaa lainkaan joudtoon sillä uudi asukas muuttaa meidän jälkeemme jo seuraavana päivänä muutosta.
Hyvät neuvot kalliit. Ja ihan oikeasti: en kaipaa enkä jaksa nyt mitään vinoiluja yhtään, joten jos sellaiseen on tarvetta niin voisitko ystävällisesti purkaa tarpeesi muualle. Minä en saa romahtaa.
Kommentit (31)
Lionsit voisi auttaa, netistä löydät yhteystietoja omalta paikkakunnaltasi.
Kirkon diakoniatyö
Kolmannen sektorin järjestöt
Kunnista on alasajettu kotipalvelut jo vuosia sitten. Vain ongelmaperheet niitä saavat, päihteet, vähä-älyiset yms.
Entäpä lasten isä(t)? Kyseessä lastenkin muutto?
Olen ollut yksinhuoltaja, joten tiedän että se ei ole helppoa. Itse sosiaalinen ja ystävyyssuhteet kunnossa ja lähisuku tarvittaessa apuna. Turvaverkot on ensisijaisen tärkeitä etenkin totaaliyksinhuoltajille joilla ei ole toista aikuista ottamassa vastuuta.
Toivottavasti asiat järjestyvät. Jaksamista sinulle.
Niille jotka ilkeilivät ketjussa sanon - teillekin voi tulla vastoinkäymisiä ja tarvitsette toisten apua. Terveys voi mennä keneltä tahansa milloin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin antaa kultaisen neuvon! Mee töihin saatanan loinen niin voit ostaa oman asunnon. Sairastelusi paska tekosyy olla tekemättä oikeiden ihmisten töitä
Täysin samaa mieltä! Uskomatonta tekosyiden keksimistä ja saamattomuutta. Ei hyvää päivää, onkohan ap kykenevä edes huolehtimaan perheestään? Lapset huostaan?
Jos ei lastensuojelusta saa apua niin eiköhän ole silloin todettu kykenevän eli lapset voivat hyvin.
Tarvitseeko kuitenkin odottaa, että menisi huonosti? Muuta en ole pyytänyt kun pienille hoitopaikkaa siksi aikaa kun olen leikkauksessa/sairaalassa (jonka jälkeen ei saa 6 viikkoon edes autoon istua). Ihan kamalan liikaa pyydetty ja totaali loisimista kermaperseiden mukaan. :) Leikkaukset kuitenkin parantaisi liikuntakykyäni ja siten koko elämää.
En keksi tekosyitä vaan sanoin, että pärjään taaskin kyllä, mutta sitten jos iskee 40 asteen kuume muuttopäivänä niin en pärjää ja sitä murehdin. Nimenomaan yritän keksiä siihen varasuunnitelman, jotta en stressaisi asiaa enempää vaan voin jatkaa muuttoon keskittymistä.
Olen pärjännyt ja selvinnyt todella isoista koettelemuksista ja se on varmaan osasyy siihen, että elimistöni on pettänyt pahasti ja sairaudet puhkesi rytinällä lasten ollessa pieniä.
Olette julmia. Kuten sanoin niin tämä aloitus ei ole se minne nuo teidän copy pastella osallistumiset keskusteluun sopisi lainkaan. Tervetuloa itse katsomaan!
En näe mitään loisimista siinä, että ihan itse, omilla rahoillaan pyrkii selviytymään arjesta. Mikään ei ole tärkeämpää kuin lapseni ja siksi sitä apua pyydänkin tai pyysin. Enkä saanut ja tätä ihmettelee niin lääkärit kun moni muu, ketkä TIETÄÄ asiasta.
Voin kuitenkin kuvitella kuinka moni teistä ilkeilijöistä kitisisi pahasti jos olisi muutto ja sairastuisitte kovaan kuumeeseen ja flunssaan on lapsia tai ei. Kyllä olisitte niin selvästi kipeitä ja kykenemättömiä osallistumaan lainkaan. Miehenne tekisi ja omaiset auttaisi. Niin ja vielä muuttofirmakin. Mikäs siinä ollessa.
Toista se on kun pitää siinä kovassa kuumeessa mennä ruokakauppaan jaksoi tai ei ja hoitaa samalla lapset kun laittaa kotia kuntoon. Onneksi on sentään hiihtoloma.
Toisekseen te ilkeilijöt vastaatte minulle kun asia olisi jo päällä. Minä ENNAKOIN. Pohdin: mitäs jos... ja se tekee minusta loisen. ;D Anna mun kaikki kestää.
Lähinnä säälittävää tuollainen kuinka ei osaa hokea ihmisten huoliin kun samaa lausetta, riippumatta tilanteesta ja siitä ettei edes tiedä asioista. Se nyt vaan kertoo valitettavaa älykkyydestä ja tunneälystä.
Onneksi aina on vaihtoehto, että minä voin pysyä terveenä muuton yli flunssan suhteen ja murehdin suotta. Silloin hommat hoituu kuten olen ajatellutkin niiden hoituvan.
Ja sehän tekee minusta kykenemättömän vanhemman kun pohdin etukäteen vaihtoehtoja jos sairastun? Kannattaisiko teidän muidenkin? Se kun on minusta hyvää vanhemmuutta, että tietää mitä tekee jos itselle tapahtuisi jotain eikä vaan ole ja odota, että suku tulee ja pelastaa tai kaverit raataa ilmaiseksi. Te olettekin niitä, ketkä todella loisii, muiden ihmisten varassa eikä osta apua saati pärjää vaan itse.
Nyt en enempää tule tänne lukemaan. Kiitos asiallisista vastauksista ja eiköhän tämä tästä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sairaanakin voi pakkailla hyvin
Niin voi jos ei houri kuumeessa ja verensokerit heittele vaarallisesti miten sattuu.
Ap, kuulostat oikeasti niin inhottavalta ihmiseltä, ettei kukaan edes haluaisi olla ystäväsi. Oikeusasiamiehellä uhkailu ennen mitään päätöksiä kertoo paljon luonteestasi.
Osta muuttofirman palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Asutko Helsingissä? Voisin auttaa sinua pakkaamisessa.
Muuttamaan, ts. tavaroita kantamaan minusta ei ole, koska olen syöpähoitojen vuoksi heikossa kunnossa.
Olet kaunis ihminen. ❤️ Vain sairas tietää mitä on olla sairas. Kaunis kiitos avun tarjoamisesta. En asu Helsingissä, mutta ajatus lämmitti. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja ennen kaikkea: paranemista! Sydämesi on kultaa ja moni täällä oleva saisi ottaa sinusta mallia.
Toivon sinulle aurinkoista kevättä ja voimia hoitoihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla on siis kyllä muuttofirma tilattuna. Muutan halvempaan ja pienempään, lähemmäs palveluja, jotta pärjäisin paremmin ja voin saada invatuet, joita ei asennettaisi nykyiseen, koska on tiedossa, että tarvitsemme pienemmän asunnon nyt kun isoin on jo muuttanut kotoa. Että se siitä ilkeilystä.
Muuttofirma nyt vaan ei pakkaa tavaroita. Olen pakannut koko ajan ja homma hoituu (huolimatta liikuntarajoitteista ja kivusta, sen olen aikataluun pyrkinyt huomioimaan) jos pysyn kunnossa. Jos en niin homma kaatuu.En ole siis tilannut pakkaamista muuttofirmalta eikä kuulkaa sossut sellaisia maksele enkä ehtisi edes hakea moisia. Ihan olen yrittänyt itse pärjätä.
En ole koskaan saanut siis edes lapsiperheiden kotipalvelusta hoitoapu kun yhdellä lapsellanikin on vaativa ja sitova perussairaus. Niinhän sitä luulisi, että apua saa kun pyytää vaan, mutta en vana ole saanut eikä asiaa ymmärrä kun tuntuu, että sellaiset saa apua ketkä eivät edes yritä pärjätä itse.
Kiitokset vinkeistä. Mietin itsekin tuota seurakuntaa tai vastaavaa. Voisin hyvin avusta hieman maksaakin, mutta en pysty paljoon.
Nyt kuitenkin takaisin pakkailun pariin ja käyn myöhemmin katsomassa vastauksia.
Kohdallani ei oikeasti ole varaa kenoiluun kuitenkaan. Sen tiedän ja jos olisi niin olisi kai sitä apuakin jo annettu lastensuojelusta.Ap
Vaikka moneen kertaan olet jankuttanut kettuilusta, niin pakko on nyt kuitenkin sanoa, että olet melko raskaan kuuloinen henkilö. Juuri sitä tyyppiä, joka on katkera koko maailmalle ja kokee koko ajan tulevansa kohdelluksi perusteettomasti epäreilusti. Kaikkiin saamiisi neuvoihin sinulta löytyy varmasti aina joku syy tai selitys, miksi neuvo ei ole toteuttamiskelpoinen. Pitäisikö välillä katsoa peiliin?
Olen itse hyvin pienituloinen virkamies. Viimeiset kolme muuttoani on hoitanut muuttofirma, koska lähipiirissäni ei ole ketään keneltä voisin pyytää apua tällaisissa asioissa. Jokaisessa muuttofirman tekemässä muutossa ovat myös auttaneet minua pakkaamaan. Pakkausapu maksoi edellisellä kerralla muistaakseni noin 40 €/tunti. Ammattityypit pakkaa muutamassa tunnissa huiman määrän tavaroita hyödyntäen pakkausmateriaaleina kodintekstiilejä jne. Ei ole oikeasti iso lisäkustannus muuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuulostat oikeasti niin inhottavalta ihmiseltä, ettei kukaan edes haluaisi olla ystäväsi. Oikeusasiamiehellä uhkailu ennen mitään päätöksiä kertoo paljon luonteestasi.
Osta muuttofirman palveluita.
Aha. En ole uhkaillut millään. Kysyin neuvoa, että mitä minun tulisi tehdä ja mistä ja miten hakea apua. Avustaja nuo asiat minulle sanoi. Jos se nyt sitten tekee inhottavaksi, että kysyy neuvoa joltain niin sitten niin. Ei ole mitään päätöksiä muutenkaan edes tulossa ja siksi neuvoa kysyinkin, että mistä ja miten haen apua ja niin, että voisin saada päätöksen asiasta. Kuitenkin päätös tulisi jokaisen lain mukaan saada.
Olen KOLME VUOTTA odottanut ja pyytänyt apua invalidisoituen koko ajan lisää, koska en ole saanut lapsille hoitoapua tuleva, ison leikkauksen ajaksi.
Siihen en voi ostaa apua sillä lapseni on sairas ja tulee olla sellainen hoitaja kuka voi vastuun lapseni hoidosta ottaa ja vieläpä siten jos minulle sattuisi jotain leikkauksen myötä enkä pääsisikään kotiin, kuten ennalta ajteltu niin lapseni hoito olisi turvattu. Siitä pitää saada päätös lapseni turvallisuudenkin vuoksi. Voitko käsittää sellaista huolta ollenkaan? Tai sitä, että kun kaikkialta vastataan ei kun lapsilla ei ole hätää ja käteesi ei jää mitään millä voisit viedä asiaa eteenpäin?
Ei se tarkoita riiheemistä.
Olen joskus tullut suonikohjuleikkauksesta niin, että samantien hain lapset kävellen päiväkodilta (eskarilta) ja jatkoin ns.tavallista elämää heti. Kyse ei ollut mistään vaahdotuksesta vaan ihan oikeasta leikkauksesta. Eli en ihan pienistä hätkähdä.
Mielenkiintoisisa mielipiteitä. Kun kysyy neuvoa niin on inhottava ihminen. Ihan näin netin välityksellä päättelit?
En tässä kertonut kun murto-osan asioista ja totuus on, että välillä en meinaa jaksaa ja pelkään milloin tulee seinä vastaan. Kyllä sinä itsekin olisit silloin pakotettu hakemaan apua ja juuri siten kun se kuuluu tehdä, jotta voit sen ehkä saadakin. Se vaatii tänä päivänä lomakkeita ja paljon muuta. Asioita joita ei osaa ellei niiden eteen joudu. Neuvoa on kysyttävä, että et hukkaisi energiaasi turhaan, kuten tässä nyt osittain kävi ja jotta ylipäätään osaisit.
Miksi se pitää olla niin vaikeaa? Miksi kaiken eteen tarvitsee nykyään olla monet lomakkeet ja byrokraattiset päätökset ennen kuin mitään tapahtuu? Saati jos et niitä päätöksiä saa. Sosiaaliasiamiehen mukaan kohdallani toimitaan laittomasti niin minkäs siinä sitten tekee?
Pahoitella, että kehtasi apua kysyä ja luovuttaa? Voisikin, mutta kun hoidot on pakko tehdä ja olisin vastuuntunnoton vanhempi ja ihminen jos luovuttaisin.
Ei sellaista ymmärrä jos ei siinä ole ollut, joten annan anteeksi, koska et selvästi nyt tiedä jatietämättömyydessäsi loukkaat ihmistä kuka on jo valmiiksi rikki. Suotta. Ei taida tehdä sinusta parempaa?
Plaah. Nyt poistan tämän ketjun historiastani ja jatkan taas kun en enää ehdi vastata. Nämäkin vaan samalla kun syön tmv. enkä ehdi edes lukemaan enää muita vastauksia.
Enkä kertakaikkiaan vaan kestä tuota ilkkumista. Te ilkkujat olette itse alhaisia ja inhottavia. Todella inhottavia.
Asutko Helsingissä? Voisin auttaa sinua pakkaamisessa.
Muuttamaan, ts. tavaroita kantamaan minusta ei ole, koska olen syöpähoitojen vuoksi heikossa kunnossa.