Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tyhmät ihmiset ovat ärsyttäviä?

Vierailija
25.02.2017 |

.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he ovat erilaisia kuin minä :)

ja olen niin kärsimätön ja nopea, en millään jaksaisi selittää enempää, kun oma ajatus menee jo kaukana edellä.

Vierailija
2/26 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nostat itsesi "tyhmien" ihmisten yläpuolelle ja kuvittelet olevasi parempi. Ylemmyydentunnossasi sitten pyörittelet silmiä "tyhmille" ja huokailet, että eikö ne nyt tuotakaan asiaa tiedä ja sinä osaisit tehdä tuon jutun paljon paremmin.

Todellisuudessa "tyhmät" ovat oikeasti harvoin tyhmiä, ovat vain eri tavalla ajattelevia ja eri kokemuksen omaavia kuin sinä olet.

Pienempi älykkyys ei vielä tee kenestäkään tyhmää. Älykkyys vaihtelee kyllä eri ihmisillä, tai ovat hyviä eri älykkyyden alueilla. Sosiaalisesti vähemmän älykkään kanssa on tietysti aika haastavaa tulla toimeen ja ärtymyskin voi nousta toisinaan pintaan, kun toinen ei vain ymmärrä käyttäytyvänsä huonosti, mutta eihän sekään ole sen ihmisen vika, me ollaan semmoisia kuin ollaan ja kaikissa on hyviä ja huonoja piirteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että harmittaa seurata sivusta niitä ongelmia mitä tyhmyys aiheutta. Se on kurjaa koska empatia. Ja sitten kun henkilö on vielä liian tyhmä otamaan vastaan neuvoja joten häntä ei pysty edes auttamaan. Hyvänä esimerkkinä täällä kilttimies.

Vierailija
4/26 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienempi älykkyys ei vielä tee kenestäkään tyhmää.

Ööö...no mikä sitten tekee...ööö...minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä...ööö...

Vierailija
5/26 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että harmittaa seurata sivusta niitä ongelmia mitä tyhmyys aiheutta. Se on kurjaa koska empatia. Ja sitten kun henkilö on vielä liian tyhmä otamaan vastaan neuvoja joten häntä ei pysty edes auttamaan. Hyvänä esimerkkinä täällä kilttimies.

Jos olisit oikeasti empaattinen, sinua ei harmittaisi, kun näet toisella ongelmia. Vaan tuntisit myötätuntoa. Jokaisen on tajuttava, että ei ole vastuussa muista, ja tuolla harmittelullasi (=alennat toista) aiheutat paljon enemmän pahaa, kuin sillä, ettet tekisi mitään tai miettisikään toisen asioita laisinkaan.

Vierailija
6/26 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän kevät! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on vähän samanlainen viisaus kuin takavuosien: "Naisen ulkonäöllä ei ole väliä, kunhan on hyvännnäkönen!"

Vierailija
7/26 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kun itse osaa ajatella ja käyttää aikaa asioiden ajattelemiseen niin ärsyttää kun tyhmät ihmiset eivät tee sitä itse vaan elävät ajattelun vapaamatkustajina. Vähän sama kuin tukia käyttävät talousasioissa. Monestihan tyhmät ja tukia käyttävät ovatkin sama asia, etenkin pitkäaikaisesti tukia käyttävät. Ajattelua kannattaa tosiaan opetella ja opettaa jälkikasvunsakin ajattelemaan.

Vierailija
8/26 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän kevät! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyys on mielestäni hyvin paljon subjektiivinen kokemus, myös tutkitusti älykäs voi tehdä usein tyhmästi ja näin leimaantua tyhmäksi.

Se mikä kenestäkin on tyhmää, riippuu ihmisestä, mutta uskon, että ihminen joka kokee että ympärillään on paljon tyhmiä ihmisiä on aika armoton kaikkia ihmisten tekemiä virheitä kohtaan ja ottaa ne hyvin hyvin vakavasti. Omia virheitään taas tuskin kohtelee samalla tavalla, jos edes näkee/myöntää niitä.

Vierailija
9/26 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit oikeasti empaattinen, sinua ei harmittaisi, kun näet toisella ongelmia. Vaan tuntisit myötätuntoa. Jokaisen on tajuttava, että ei ole vastuussa muista, ja tuolla harmittelullasi (=alennat toista) aiheutat paljon enemmän pahaa, kuin sillä, ettet tekisi mitään tai miettisikään toisen asioita laisinkaan.

Tottakai aluksi tuntee myötätuntoa ja harmittaa kun näkee toisella ongelmia. Tässä ketjussa kysyttiinkin miksi tyhmyys ärsyttää. Ärsytys syntyy siitä kun ei ole kykyä ja halua ottaa vastaan neuvoja ja apua, ja samalla hierotaan ongelmaa jatkuvasti naamaan. Se nyt vain on ärsyttävää. En väittänyt että ärsyyntyminen on oikein mutta niin vain käy. Ei kannata tulla lukemaan ketjua josta arvelee loukaantuvansa tai saavansa pahan mielen. Niin minä teen koko ajan. Esim jätän kilttimiesten naisvihaa tihkuvia ketjuja lukematta.

Vierailija
10/26 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kun itse osaa ajatella ja käyttää aikaa asioiden ajattelemiseen niin ärsyttää kun tyhmät ihmiset eivät tee sitä itse vaan elävät ajattelun vapaamatkustajina. Vähän sama kuin tukia käyttävät talousasioissa. Monestihan tyhmät ja tukia käyttävät ovatkin sama asia, etenkin pitkäaikaisesti tukia käyttävät. Ajattelua kannattaa tosiaan opetella ja opettaa jälkikasvunsakin ajattelemaan.

Mäkin ajattelen paljon mutta ei mua ärsytä jos joku ei tee samoin. "Opettaa ajattelemaan" ei kuulosta kovin älykkäältä... korkeintaan keskikastia.

Vierailija
11/26 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai aluksi tuntee myötätuntoa ja harmittaa kun näkee toisella ongelmia. Tässä ketjussa kysyttiinkin miksi tyhmyys ärsyttää. Ärsytys syntyy siitä kun ei ole kykyä ja halua ottaa vastaan neuvoja ja apua, ja samalla hierotaan ongelmaa jatkuvasti naamaan. Se nyt vain on ärsyttävää. En väittänyt että ärsyyntyminen on oikein mutta niin vain käy. Ei kannata tulla lukemaan ketjua josta arvelee loukaantuvansa tai saavansa pahan mielen. Niin minä teen koko ajan. Esim jätän kilttimiesten naisvihaa tihkuvia ketjuja lukematta.

Kyllä sen ärsytyksen tulisi syntyä siitä, kun itselläsi ei ole paremmin kykyä ymmärtää, missä se toisen ongelman syy piilee, ja sitten osata auttaa. Se on helppoa luulla osaavansa vain ratkoa jonkun toisen ongelmia, mutta jos se olisi niin helppoa, niin luuletko, ettei se toinen jo olisi keksinyt ratkaisua itse ja toiminut sen mukaan?

Sinäkään et tiedä ratkaisua sen toisen ongelmiin on totuus. Ei se, että hän ei tee miten neuvotaan.

Vierailija
12/26 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no se on tietysti ongelmallista, että toinen hieroo sitä ongelmaansa koko ajan naamallesi. Silloin haluaisi auttaa. On vain pakko kovettaa itseään sen verran, että ei ole vastuussa muista enempää, kuin mihin itse kykenee.

Vierailija
13/26 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmissä ärsyttää se, kun meillä on niin demokraattista, että sitä ei saa olla huomaavinaan, ja heistä monella on noussut kusi päähän. Tyyppi voi olla millä vain ominaisuuksilla, mutta minusta toi on se tyhmyyden ydin että luulee itsestään liikoja ja on ylimielinen. Tuommoisella asenteella älykäskin tyhmentyy, koska oma napa ei tuo lisää älliä sulle.

Vierailija
14/26 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen ärsytyksen tulisi syntyä siitä, kun itselläsi ei ole paremmin kykyä ymmärtää, missä se toisen ongelman syy piilee, ja sitten osata auttaa. Se on helppoa luulla osaavansa vain ratkoa jonkun toisen ongelmia, mutta jos se olisi niin helppoa, niin luuletko, ettei se toinen jo olisi keksinyt ratkaisua itse ja toiminut sen mukaan?

Sinäkään et tiedä ratkaisua sen toisen ongelmiin on totuus. Ei se, että hän ei tee miten neuvotaan.

Hyvin monissa tapauksissa okennuhsn varma että se minun neuvo olisi parempi. Esim jos kaveri on itse myöntänyt olevansa assi ja kokee silti että hänen pariutumisongelmissaan kannattaa vain ja ainoastaan keskittyä jauhamaan siitä että on kalju ja lyhyt, niin olen ihan 100%varma siitä että ongelman työstäminen assi-näkökulman kautta toisi parempia tuloksia.

Vierailija
15/26 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nostat itsesi "tyhmien" ihmisten yläpuolelle ja kuvittelet olevasi parempi. Ylemmyydentunnossasi sitten pyörittelet silmiä "tyhmille" ja huokailet, että eikö ne nyt tuotakaan asiaa tiedä ja sinä osaisit tehdä tuon jutun paljon paremmin.

Todellisuudessa "tyhmät" ovat oikeasti harvoin tyhmiä, ovat vain eri tavalla ajattelevia ja eri kokemuksen omaavia kuin sinä olet.

Pienempi älykkyys ei vielä tee kenestäkään tyhmää. Älykkyys vaihtelee kyllä eri ihmisillä, tai ovat hyviä eri älykkyyden alueilla. Sosiaalisesti vähemmän älykkään kanssa on tietysti aika haastavaa tulla toimeen ja ärtymyskin voi nousta toisinaan pintaan, kun toinen ei vain ymmärrä käyttäytyvänsä huonosti, mutta eihän sekään ole sen ihmisen vika, me ollaan semmoisia kuin ollaan ja kaikissa on hyviä ja huonoja piirteitä.

Eiköhän tyhmyyden määrittely ole nimenomaan pienempi älykkyys.

Vierailija
16/26 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tottunut keskustelemaan asioista niin, että niitä perustellaan ja tarkastellaan eri näkökulmista. Tyhmillä tämä puuttuu. Heillä on mielipide, jossa ei tunnu olevan mitään järkeä. Heiltä ei saa tähän muuta perustelua kuin että se on niin. Eikä tuollaiset kuuntele, vaikka muut minkä perustelujen kanssa tulisivat todistamaan miten asia oikeasti on.

Vierailija
17/26 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyhmyys ärsyttää, sen haluaisin tietää, mulla on yks ystävä jonka jutut ovat niin tyhmiä että tekisi mieli huutaa.

Vierailija
18/26 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain persuista tuntuu tuolta?

Vierailija
19/26 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti toisia tyhminä pitävät eivät todellakaan ole itse mitään järjen jättiläisiä. Ihmisen älykkyyden määritteleminen kattavasti on melko monimutkaista.

Vierailija
20/26 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin peiliin katsoisi 🙊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä