Mikä tutkimusmenetelmä kyseessä?
Teoria koostuu aiheeseen perehdytyksestä ja kansainvälisestä tutkimustuloksesta. Empiria koostuu muutamasta haastettelusta ja niiden analyysistä suhteessa teoriaan. Lopuksi omat pohdinnat.
Kommentit (8)
Oletko humanisti? Täältä saa apuja:
Vierailija kirjoitti:
Muutama haastattelu eli kvalitatiivinen.
Jos mä syötän tulokset spss-ohjelmaan ja analysoin onko kyseessä kvantitatiivinen?
No, jos käytät tilastollista aineiston analyysiä. Riippuu paljon myös itse haastatteluista. Onko avoimia kysymyksiä, suljettuja, asteikkokysymyksiä...avoimista kysymyksistä saatua aineistoa voi myös kvantifioida eli muuttaa tilastolliseen muotoon.
Spss-ohjelma on hyvä tilastolliseen aineiston analyysiin eli käytetään paljon juuri kvantitatiivisissa tutkimuksissa.
Vierailija kirjoitti:
No, jos käytät tilastollista aineiston analyysiä. Riippuu paljon myös itse haastatteluista. Onko avoimia kysymyksiä, suljettuja, asteikkokysymyksiä...avoimista kysymyksistä saatua aineistoa voi myös kvantifioida eli muuttaa tilastolliseen muotoon.
Spss-ohjelma on hyvä tilastolliseen aineiston analyysiin eli käytetään paljon juuri kvantitatiivisissa tutkimuksissa.
Lähdetkö mentorikseni?
Tosin tilastollista tutkimusta ei ihan synny muutamasta kyselystä/haastattelusta:-D
Hae vaan rohkeasti ohjausta oppilaitoksesi opettajilta ja tutkaile menetelmäkirjallisuutta, paljon tietoa on myös netissä tutkimusmenetelmistä.
Muutama haastattelu eli kvalitatiivinen.