Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko muka normaalia, että puoliso kieltää eri sukupuolta olevat ystävät?

Vierailija
24.02.2017 |

Järkyttyneenä luin jotain iltapäivälehtien juttua, jossa esitettiin ihan vakavana vaihtoehtona laittaa poikki eri sukupuolisen ystävän kanssa, jos puoliso ei tykkää. Millainen ihminen hylkää ystävänsä parisuhteen takia? Itse en ystäviäni hylkäisi, enkä katselisi sekuntiakaan sellaista, joka sitä vaatisi.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan mies ei ole vielä koskaan halunnut olla mun kanssa vain kaveri. Kaikki ne ovat halunneet seksiä jos eivät ihan konkreettisesti niin ajatuksen tasolla kuitenkin. Mun on vaikea uskoa tuohon miesten ja naisten väliseen pelkkään kaveruuteen.

Mitä väliä sillä on, mitä haluaa ajatuksen tasolla? Minä naisena haluan lähestulkoon kaikkia miehiä seksuaalisesti. Se on kuitenkin ihan järjen päätös pitää housut jalassa. Olen periaatteellinen, joten pettämistä ei tule olemaan. ap

Naisethan nimenomaan uskovat että mies haluaa olla vain aito "ystävä" eikä ajattele naisesta mitään seksuaalista,tämä on täysin naurettavaa naisen logiikkaa.

mutta ajattelenhan minäkin lähes kaikista miehistä seksuaalisesti? Ei ajatus ole sama kuin teko.

Vierailija
42/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt kaikkia, mutta tapauskohtaisesti ymmärrän kyllä. Esim. jos kyseessä on ex-kumppani, jonka kanssa on satunnaisesti paneskeltu suhteen päättymisenkin jälkeen.

Voihan olla niinkin, että on ollut joskus seksuaalisuhda, joko ns säätönä tai parisuhteena, mutta sitten seksi loppunut ja ystävyys säilynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makunsamenettäjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin vain, että mistä niitä miespuolisia ystäviä tulee. Olihan niitä opiskelukavereita ja yhdessä käytiin bileissä ja muuta, mutta ei niistä miehistä mitään sellaisia ystäviä tullut, joiden kanssa vietetään kahdestaan vapaa-aikaa.

Kun perustin perheen, meidän kummankin parhaista ystävistä puolisoineen tuli yhteisiä perheystäviä. Eipä ole kertaakaan vielä tullut tilannetta, että olisin lähtenyt jonkun muun miehen kuin oman aviomiehen tai isän tai veljen kanssa jonnekin kahden kesken.

Mulla on lukuisia miespuolisia ystäviä, jotka kahta lukuunottamatta ovat mun entisiä poikaystäviä tai niin sanottuja säätöjä. Huonosti toimivat suhteet ovat siis muuttuneet hyvin toimivaksi ystävyydeksi. Opintojen tai yhteisten kavereiden kautta olen näitä miehiä pääasiassa tavannut ja joitakin myös baarissa. Yhden tapasin kirjastossa.

Viestittelen näiden miesten kanssa aina silloin tällöin, ja käymme myös kahdestaan kahvilla tai lounaalla tai vaikka leffassa. Viime sunnuntaina olin yhden miehen luona pelaamassa lautapelejä. Oikeastaan voin siis tehdä näiden miesten kanssa ihan samoja juttuja kuin naispuolistenkin ystävieni. Puheenaiheetkaan eivät ole kovinkaan erilaisia.

Avomiestäni eivät nämä kaverisuhteet häiritse. Yhdestä miehestä hän itse asiassa on mustasukkainen, koska olin kiinnostunut myös hänestä silloin, kun tapailimme, mutta hän ei ole koskaan yrittänyt puuttua yhteydenpitoomme tai rajoittaa sitä.

Joo, ihan on aiheesta mustasukkainen, jos olet ollut kiinnostunut hänestä. Eli olet ollut myös seksuaalisessa mielessä kiinnostunut. Kaikki ex-säädöt pitäisi heivata muualle uuden parisuhteen tieltä. Eri asia ex-kumppani, jonka kanssa esimerkiksi yhteisiä lapsia, niin normaalia pitää yhteyttä ja hyvät välit.

Vierailija
44/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt kaikkia, mutta tapauskohtaisesti ymmärrän kyllä. Esim. jos kyseessä on ex-kumppani, jonka kanssa on satunnaisesti paneskeltu suhteen päättymisenkin jälkeen.

Voihan olla niinkin, että on ollut joskus seksuaalisuhda, joko ns säätönä tai parisuhteena, mutta sitten seksi loppunut ja ystävyys säilynyt.

Minusta ei vaan ole oikein pitää jotain ex-panoja ystävinä.

Vierailija
45/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että joku täällä ei pysty omassa elämässään olemaan ystävä/kaveri vastakkaisen sukupuolen kanssa, ei tarkoita että niin olisi kaikilla. Ei ole mikään mustavalkoinen fakta että mies ja nainen eivät voisi olla vain kavereita.

Vierailija
46/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun perustin perheen, meidän kummankin parhaista ystävistä puolisoineen tuli yhteisiä perheystäviä.

Eikö teillä ole koskaan ollut tilannetta, että jomman kumman ystävissä on sinkkuja? Oletteko kaikki pariutuneet parin viikon sisällä vai jättäneet sinkkuystävät kuin nallin kalliolle tavattuanne kumppanin?

Vierailija
47/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että joku täällä ei pysty omassa elämässään olemaan ystävä/kaveri vastakkaisen sukupuolen kanssa, ei tarkoita että niin olisi kaikilla. Ei ole mikään mustavalkoinen fakta että mies ja nainen eivät voisi olla vain kavereita.

Voi, jos mies on homo tai nainen lesbo. Kyllä tällaiset ystävyyssuhteet yleensä karsiutuvat siinä vaiheessa, kun mies löytää uuden kumppanin ;) naisen harhaluulo ikuisesta ystävyydestä romuttuu silloin.

Vierailija
48/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makunsamenettäjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin vain, että mistä niitä miespuolisia ystäviä tulee. Olihan niitä opiskelukavereita ja yhdessä käytiin bileissä ja muuta, mutta ei niistä miehistä mitään sellaisia ystäviä tullut, joiden kanssa vietetään kahdestaan vapaa-aikaa.

Kun perustin perheen, meidän kummankin parhaista ystävistä puolisoineen tuli yhteisiä perheystäviä. Eipä ole kertaakaan vielä tullut tilannetta, että olisin lähtenyt jonkun muun miehen kuin oman aviomiehen tai isän tai veljen kanssa jonnekin kahden kesken.

Mulla on lukuisia miespuolisia ystäviä, jotka kahta lukuunottamatta ovat mun entisiä poikaystäviä tai niin sanottuja säätöjä. Huonosti toimivat suhteet ovat siis muuttuneet hyvin toimivaksi ystävyydeksi. Opintojen tai yhteisten kavereiden kautta olen näitä miehiä pääasiassa tavannut ja joitakin myös baarissa. Yhden tapasin kirjastossa.

Viestittelen näiden miesten kanssa aina silloin tällöin, ja käymme myös kahdestaan kahvilla tai lounaalla tai vaikka leffassa. Viime sunnuntaina olin yhden miehen luona pelaamassa lautapelejä. Oikeastaan voin siis tehdä näiden miesten kanssa ihan samoja juttuja kuin naispuolistenkin ystävieni. Puheenaiheetkaan eivät ole kovinkaan erilaisia.

Avomiestäni eivät nämä kaverisuhteet häiritse. Yhdestä miehestä hän itse asiassa on mustasukkainen, koska olin kiinnostunut myös hänestä silloin, kun tapailimme, mutta hän ei ole koskaan yrittänyt puuttua yhteydenpitoomme tai rajoittaa sitä.

Joo, ihan on aiheesta mustasukkainen, jos olet ollut kiinnostunut hänestä. Eli olet ollut myös seksuaalisessa mielessä kiinnostunut. Kaikki ex-säädöt pitäisi heivata muualle uuden parisuhteen tieltä. Eri asia ex-kumppani, jonka kanssa esimerkiksi yhteisiä lapsia, niin normaalia pitää yhteyttä ja hyvät välit.

Tietysti saa olla mustasukkainen, ja tietysti olen ollut seksuaalisessa mielessä kiinnostunut hänestä. Olisin oikeastaan vieläkin, jos olisin sinkku, mutten ole. Tämä kyseinen mies oli ja on kuitenkin erittäin miellyttävää ja älyllisesti stimuloivaa seuraa, ja siksi olen halunnut pitää hänet ystävänäni.

Millaisia parisuhteita ihmisillä mahtaa yleensä olla? Kumpikaan meistä (minä ja ystävämieheni) ei ole tahdoton, viettien vallassa toimiva eläin, vaan kykenemme pitämään suhteen pelkkänä ystävyytenä, jos ja kun niin haluamme. Minusta parisuhde on kyllä aika heikolla pohjalla, jos ainoa keino pysyä uskollisena kumppanille on katkaista kahdenkeskinen yhteydenpito muihin kuin omaan mieheen.

Vierailija
49/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä itseäni hulluna pidä, jos en tykkää että mies hengailee "kaverin" kanssa jota on paneskellut pelkästään.

Vierailija
50/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aika usein miespuoliset "kaverit" jättää yhteydenpidon sikseen, kun pariutuvat. En tiedä sitten, mitä minusta on mahdollisesti haettu, jos minua ei voi tyttöystävälle esitellä.

Vierailija
51/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla aika usein miespuoliset "kaverit" jättää yhteydenpidon sikseen, kun pariutuvat. En tiedä sitten, mitä minusta on mahdollisesti haettu, jos minua ei voi tyttöystävälle esitellä.

Nimenomaa tämä on yleensä juurikin se miesten ja naisten ero eri sukupuolisten ystävyydessä. Ei tietenkään aina, mutta usein.

Vierailija
52/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohan riippuu niin tapauksesta ja sitoutumisen asteesta:

Jos kyseessä on ihan oikeasti joku poikatyttö, joka on pienestä asti riehunut ja leikkinyt poikien kanssa, niin ihan hyvin voi olla kysymys oikeista kaverisiuhteista.

Parhaiten todellisen laidan huomaa kun kavereihin tutustuu ja panee merkille miten ne suhtautuvat minuun. Jos tyypit on hyvin pian molempien kavereita ja tilanteessa ei haista mitään oudon tuntuista kilpailuasetelmaa, niin eihän tuossa mitään pahaa ole.

Ainakaa minua ei nämä ole koskaan haitanneet, monesti on vain saanut uusia hyviä kavereita! :)

Jos taas kysymys on siitä että nainen pyörittää heikon itsetuntonsa pönkittämiseksi konkinsortin miespuolista haaremia, joista suurimman osan kanssa on vähintään joskus kännispäissään vähän "sekoillut", niin tilanne on hiukka toinen..

Tämän kyllä niin huomaa, kun tutustuu näihin kavereihin.. Olo on kuin olisi osunut keskelle luontodokumenttia vesipuhvelien kiima-ajasta.. hyvä ettei jokut yritä nylkyttää nilkkaa tai kuseksia nurkkiin! :DD

Tällaisissa tilanteissa on kyllä jonkinlainen polyamorisempi järjestely tuntunut luonnollisemmalta tavalta jatkaa :D

Vierailija
53/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä itseäni hulluna pidä, jos en tykkää että mies hengailee "kaverin" kanssa jota on paneskellut pelkästään.

Mutta jos on ystävystynyt eikä enää paneskele??

Vierailija
54/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun perustin perheen, meidän kummankin parhaista ystävistä puolisoineen tuli yhteisiä perheystäviä.

Eikö teillä ole koskaan ollut tilannetta, että jomman kumman ystävissä on sinkkuja? Oletteko kaikki pariutuneet parin viikon sisällä vai jättäneet sinkkuystävät kuin nallin kalliolle tavattuanne kumppanin?

Tämä nyt varmaan tarkoittaa sitä, että kun molempien ystävät  jossain vaiheessa ovat menneet naimisiin ja saaneet lapsia, niin on ruvettu tapailemaan myös perheittäin ja lapsista tullut kavereita keskenään. Näin ainakin meillä on käynyt.

Vierailija
55/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt vähä joskus kännissä, mutta sitähän ei lasketa ;)

Vierailija
56/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies piilottelee tätä ystävyyttä minulta, ja syy on todellakin se mitä ennen olivat :D

Vierailija
57/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt vähä joskus kännissä, mutta sitähän ei lasketa ;)

Häh? Itse olen pelkkä ystävä miehen kanssa, jonka kanssa minulla on ollut seksuaalisuhde. Enää ei ole seksiä. Ei edes kännissä tms. En silti luovu tästä ystävästä.

Vierailija
58/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmuus ja mustasukkaisuus ovat kyllä kumppanissa aikamoinen turn off. En pystyisi olemaan miehen kanssa, joka epäilee, että en pysty olemaan uskollinen tilanteessa kuin tilanteessa.

Vierailija
59/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävarmuus ja mustasukkaisuus ovat kyllä kumppanissa aikamoinen turn off. En pystyisi olemaan miehen kanssa, joka epäilee, että en pysty olemaan uskollinen tilanteessa kuin tilanteessa.

Mustasukkaisuus on kyllä ehdoton no-no. Jos haittaa se, että kumppani ei pysty luopumaan vanhoista säädöistään, niin ei kannata ryhtyä hänen kanssaan yksiavioiseen suhteeseen.

Jos minulle selviää, että nainen pyörittää liutaa vanhoja säätöjä, niin totta helkkarissa rupean kaikessa rauhassa katselemaan uutta vanhan tilalle. Tietenkään tällaisista asioista ei voi keskustella! Itse olen ainakin kaikin tavoin antanut ymmärtää, että tämä on ihan ok, vaikka samalla olen alkanut tehdä tuttavuutta naisen naispuolisten kavereiden kanssa ;D

Kyseinen nainen ei vain ole minulle se oikea.

Jos nyt järjellä ajattelee, niin entisten säätöjen mukana pyörittäminenhän on vallankäyttöä:

Normaali kilttimies käy vähintään helkkarin mustasukkaiseksi ja lopulta täydeksi kynnysmatoksi, jota tuon tyyppinen nainen pettää koska ei kunnioita paskan vertaa. Ja yleensä päätyy lopulta haaremin pahnan pohjimmaiseksi. Eli "kaveriksi":D

Jännämies näyttää kuka on herra talossa ja vetää akkaansa mustasukkaisuuttaan turpaan. Joskus tuntuu, että tämä on juuri sitä, jota tuollainen huonon itsetunnon tapaus salaa toivookin.

Minä en ole kumpaakaan, joten en sekaannu tuollaisiin..

Vierailija
60/63 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus on kyllä ehdoton no-no. Jos haittaa se, että kumppani ei pysty luopumaan vanhoista säädöistään, niin ei kannata ryhtyä hänen kanssaan yksiavioiseen suhteeseen.

Jos minulle selviää, että nainen pyörittää liutaa vanhoja säätöjä, niin totta helkkarissa rupean kaikessa rauhassa katselemaan uutta vanhan tilalle. Tietenkään tällaisista asioista ei voi keskustella! Itse olen ainakin kaikin tavoin antanut ymmärtää, että tämä on ihan ok, vaikka samalla olen alkanut tehdä tuttavuutta naisen naispuolisten kavereiden kanssa ;D

Kyseinen nainen ei vain ole minulle se oikea.

Jos nyt järjellä ajattelee, niin entisten säätöjen mukana pyörittäminenhän on vallankäyttöä:

Normaali kilttimies käy vähintään helkkarin mustasukkaiseksi ja lopulta täydeksi kynnysmatoksi, jota tuon tyyppinen nainen pettää koska ei kunnioita paskan vertaa. Ja yleensä päätyy lopulta haaremin pahnan pohjimmaiseksi. Eli "kaveriksi":D

Jännämies näyttää kuka on herra talossa ja vetää akkaansa mustasukkaisuuttaan turpaan. Joskus tuntuu, että tämä on juuri sitä, jota tuollainen huonon itsetunnon tapaus salaa toivookin.

Minä en ole kumpaakaan, joten en sekaannu tuollaisiin..

jos on YSTÄVÄ miehen kanssa, jonka kanssa on joskus ollut seksiä aikanaan, niin ei se ole mitää vanhojen säätöjen pyörittämistä. en minä luovu ystävistä miehen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä