Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odotan innolla että automaattikassat tulevat koko maanlaajuiseksi

Vierailija
24.02.2017 |

Yleensä kaikki kassat palvelee minua halveksuen ja syrjien, joten en tykkää kaupassa asioinnista. Siksi käytänkin aina mahdollisuuksien mukaan itsepalvelukassoja, eikä harmita pätkääkään vaikka pari kassaa joutuisikin työttömäksi.

Vuonna 2025 ei ole assatyöntekijöitäkään kuin kourallinen koko valtiossa jos unohdetaan pikkuputiikit.

"Automaattikaupan kehittäjien tavoitteena on saada Suomeen jopa parikinsataa myyjätöntä kauppaa esimerkiksi maaseudulle, mistä kyläkaupat ovat kaikonneet."
http://yle.fi/uutiset/3-9464463

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu on nykyään surkeaa etenkin isoissa marketeissa. Nuoria naisia joilla ei ole mitään käytöstapoja ja räplätään älypuhelimia samalla. 

Vierailija
2/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä mielipide sinulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä valitsen ostopaikan hinnan perusteella, mutta ihmiskassasta olen valmis maksamaan.

Vierailija
4/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä mielipide sinulla.

Miksi? En tykkää tervehtiä ja jutella kassaneidille koska he syrjivät minua ruman ulkonäköni vuoksi. Paljon mielummin käytän automaattikassaa jotta saan asioida rauhassa.

ap

Vierailija
5/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä luulet että se halveksunta johtuu? Miten ne syrjii?

Musta nuo itsepalvelukassat kuulostaa hankalilta, ja myyjääkin tarvitaan tuon tuosta tiettyihin ostoksiin.

Olisihan se kiva saada kauppa lähemmäs tänne syrjäkylillekin, mutta vähän epäilen että tänne tulisi. Joskus on ilmeisesti täälläkin ollut vähän joka risteyksessä kauppoja.

Vierailija
6/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää käyttää niitä.

Harmi kun kaikki muutkin on samaa mieltä ja niille normikassoille on aina tolkuton jono!

Vierailija
7/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimarkettiinkin on saat tehtyä jonot jo klo 9 aamulla, kun ennen oli kaksi kasssaa käytössä, mutta nyt vain yksi, kun toinen henkilö seisoo itsepalvelukassojen vieressä, joita kukaan ei halua käyttää. Ehkä tämä on uutuuden vastarintaa?

Vierailija
8/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähimarkettiinkin on saat tehtyä jonot jo klo 9 aamulla, kun ennen oli kaksi kasssaa käytössä, mutta nyt vain yksi, kun toinen henkilö seisoo itsepalvelukassojen vieressä, joita kukaan ei halua käyttää. Ehkä tämä on uutuuden vastarintaa?

Kyllä me rumat ihmiset mielusti sitä itsepalvelukassaa käytämme.

t. ap

Vierailija
9/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo olipa mielipide. Sä käytät kuitenkin 2-3 kauppaa tuhansista. Mä veikkaan että itsepalvelukassoja voi olla yksi kaupassa ja samaan on 2 - 5 ihmiskassaa. Sä valtset ehkä kaupan itsepalvelukassojen mukaan mutta suurempi osa haluaa palvelua.

Vierailija
10/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo olipa mielipide. Sä käytät kuitenkin 2-3 kauppaa tuhansista. Mä veikkaan että itsepalvelukassoja voi olla yksi kaupassa ja samaan on 2 - 5 ihmiskassaa. Sä valtset ehkä kaupan itsepalvelukassojen mukaan mutta suurempi osa haluaa palvelua.

Hinta ratkaisee. Itsepalveluliike säästää kustannuksissa ja kykenee myymään tuotteet halvemmalla. Eiköhän asiakkaita sitten riitä.

t. ap

Vierailija
11/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kaupat luopuivat automaattikassoista.On se ison ostosmäärän kanssa aika hankala.

Vierailija
12/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näet, että kassat halveksivat ja syrjivät sinua?

Tykkään kyllä automaattikassalla asioinnista - ennen muuta siksi, että ehdin pakata ostokseni ennen kuin seuraavan asiakkaan tavarat ryysivät päälle - mutta onhan sielläkin kassahenkilö. Ja pakko ollakin, kun ehkä joka neljäs asiointikerta hänen pitää tulla apuun milloin mitäkin teknistä ongelmaa selvittämään, tai kuittaamaan että olen täysi-ikäinen olutta ostaakseni. Eikö sinua sitten nämä automaattikassan ihmiset halveksi ja syrji?

Onhan se kassahenkilölle kyllä parempi työ olla tuo automaattikassa-apuri varmaan. Ei tarvitse kyyhöttää niin yksipuolisessa työasennossa ja koko ajan pääsee jaloittelemaan.

Vierailija
13/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kaupat luopuivat automaattikassoista.On se ison ostosmäärän kanssa aika hankala.

Näh, huono päätös. Automaattikassoja pitäisi vain kehittää paremmaksi. Ostoksensa pitäisi voida latoa kärryyn, jolla ne sitten roudaa alueelle, joka on varattu ihan vain ostosten pakkaamista varten. Silloin ei isompikaan ostosmäärä aiheuttaisi ongelmaa.

Vierailija
14/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsepalvelukassaa jos on ja pitkät jonot. 

Vierailija
15/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsepalvelukassaa aina kun mahdollista, en koe sitä palveluksi että joku lukee ostosteni hinnat viivakoodinlukijalla. Kaupan kuitenkin valitsen sijainnin ja tuotevalikoiman mukaan. Täytyy viikonloppuna lähteä keskustaan ostoksille itsepalvelukassalliseen marketiin kun ei tuosta rupisesta lähikaupasta saa kaikkea mitä haluaisin.

Vierailija
16/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattikassat on ihan parhaita, käytän AINA niitä! Lontoossa muuten kaikkialla on vaan automaattikassoja.

Vierailija
17/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne ku normikassoille hirveet jonot ja itsepalvelukassalle ei yhtään jonoa. Naureskelen aina kun ihmiset ei kehtaa/uskalla tulla itsepalvelukassalle, siitähän se johtuu :D

Vierailija
18/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelu on nykyään surkeaa etenkin isoissa marketeissa. Nuoria naisia joilla ei ole mitään käytöstapoja ja räplätään älypuhelimia samalla. 

Kassahenkilön palkat on sitä luokkaa, etten ihmettele, jos ei paljon palveleminen kiinnosta. Asiakas haluaa kaiken mahdollisimman halvalla, tämä siitä sitten on seurauksena.

Voithan itse hakea kassatyöhön, niin olisi edes yksi kassa jolta saa kunnon palvelua. 

Vierailija
19/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassat ovat loistavia, saisi tulla joka kauppaan.

Vierailija
20/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä aina saanut todella hyvää palvelua kassoilta, ihan joka kaupasta. Tykkään silti käyttää itsepalvelukassoja, tosi nopeita ja käteviä.