Mitä löysinkään teinin huoneesta? Onko teinit todella näin hajamielisiä?
Eilen teini jotain mumisi, että hänellä ei ole rahaa liittyen kait vaateostoksiin. Tänään sitten jostain syystä menin vähän järjestelemään hänen huonettaan, joka on yleensä aina jonkinlaisessa kaaoksessa. Siinä vaatteita ja tavaroita keräillessä sitten huomasin avattuja kirjekuoria lattialla lojumaan sisältäen synttäri-ja joulukortteja. Jostain syystä ajattelin sitten kuitenkin tarkistaa kunnolla kuorten sisällön ennen paperinkeräykseen heittämistä. Eikö mitä, korttien sisältä löytyi kolme 100 € seteliä! Kyllä mä tiesin ja teinikin tiesi (eri asia muistiko), että hän sai sukulaisiltaan jotain 400 € lahjaksi, mutta luulin sentään teinin pistäneen ne johonkin talteen.
Nyt pistin sitten rahat omaan lompakkooni turvaan. Kysyin teiniltä tänään sitten ihan huvikseni, että "Sanoitko sinä eilen, että sulla ei ole rahaa ollenkaan ostoksiin?", johon se vastasi, että "Joo, ei mulla oo, ehkä mulla vähän on lompakossa, en oo kattonu." Siis ei ole muistanut, että sai useita satasia vastikään lahjaksi??
No, minähän en nyt hänelle löydöistäni tällä kertaa kerro, annan vähitellen nuo 300 € sille käyttörahaksi tässä kevään mittaan ja jossain vaiheessa pidän sitten kyllä kunnon puhuttelun...pakko alkaa seurailemaan, minne se tunkee rahansa.
Kommentit (23)
1. Minkä ikäinen teini?
2. Katso peiliin, näet siellä kasvattajan ja mallin sille teinille.
3. Älä siivoa teinin huonetta enää ikinä, teinin asiat eivät kuulu sinulle.
4. Selkeä kuukausiraha teinille, sen on riitettävä. Siitä säästää sen mitä pitää säästää ja jos se on loppu se on loppu.
5. Mites on itselläsi raha-asiat hallussa? Ilmeisesti ei paljonkaan paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Pakko tunnustaa että olen vähän samanlainen tuollaisten kirjekuorien kanssa ja olen 34v.
Jos siirrän rahat lompakkoon niin tuhlaan ne heti arkisiin asioihin.
Pankissa en ole käynyt varmaan 2 vuoteen ja varmaan nykyään maksaakin käteisen tallettaminen tileille.
Sitten aika ajoin siivotessa löydän jostain kirjahyllystä kivan näköisen kuoren ja yllätyn iloisesti miten olenkin 200e rikkaampi. :D
Nuo löydöt on ihan kivoja, minäkin löysin vanhan talvitakin taskusta kakskymppisen, varsinkin, jos ne sattuu sopivaan saumaan.
Neuvo: raha on uusiutuva luonnonvara, mitäpä tuosta suurempaa hälyä pitämään muutamasta satasesta.