Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi painat jalankulkijoiden liikennevalojen nappia vaikka sitä on jo painettu?

Vierailija
24.02.2017 |

Anteeksi sekava otsikko... Mutta siis tällaista olen ihmetellyt. Monesti kun olen odottamassa valon vaihtumista niin tien toiselle puolelle tulee joku ja painaa myös sitä nappia. Itse olen sitä jo siis painanut ja niihin kaikkiin nappeihin on syttynyt valo. Olen alkanut vakavasti epäillä että saatan olla näkymätön... Tai sitten Suomessa on vaan tosi paljon huononäköisiä ihmisiä, jotka eivät huomaa tien toisella puolella seisovaa hahmoa tai napissa palavaa valoa.
Valaiskaa minua tämän asian suhteen!

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalaisena kiinostaa, mistä tietää että siitä napista on jo valmiiksi painettu?

Napissa palaa silloin valo.

Tosin kaikkiin ei syty ja luulen että tuollaisissa risteyksissä on käytössä jokin automaattiohjaus. Eli niissä ei ole väliä painaako nappia vai ei. Tietääkö joku tästä tarkemmin? Varmaan tuollaisiin tienylityspaikkoihin on vaan jätetty nuo napit koska niiden poistaminen on nähty turhaksi ja rahaa ja/tai aikaavieväksi...

Helsingissä asuessa kuljin töihin risteyksestä jonka valoissa oli automaattiohjaus ainakin ruuhka-aikaan eli niiden nappien painamisella ei ollut mitään vaikutusta. Tämän opin kun pitkään siitä kuljin ja näin valojen vaihtuvan kun olin tulossa risteykseen eikä siinä ollut ketään nappia painamassa. Kerran siinä odottelin ja viereen tullut nainen kysyi olenko painanut nappia. Sanoin etten ole, eikä sitä tarvitse painaa kun valot vaihtuu automaattisesti. Nainen oli jo käsi ojossa menossa nappia kohti mutta onneksi valo vaihtui juuri silloin ennen kuin hän ehti painaa. Kyllä maar olisi harmittanut jos se valo olisi vaihtunut vasta sitten kun nainen olisi ehtinyt painaa nappia :D

Vierailija
42/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen nappisankari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalaisena kiinostaa, mistä tietää että siitä napista on jo valmiiksi painettu?

Napissa palaa silloin valo.

Tosin kaikkiin ei syty ja luulen että tuollaisissa risteyksissä on käytössä jokin automaattiohjaus. Eli niissä ei ole väliä painaako nappia vai ei. Tietääkö joku tästä tarkemmin? Varmaan tuollaisiin tienylityspaikkoihin on vaan jätetty nuo napit koska niiden poistaminen on nähty turhaksi ja rahaa ja/tai aikaavieväksi...

Jos napissa ei pala valo, pyyntöä valojen vaihtumiseenkaan ei ole. Se "automaattiohjaus" siis näkyy napillisissa valoissa kävelijälle siten, että napissa palaa jo valmiiksi valo ennen painamista. Nykyisin suurimmassa osassa risteyksiä on ne napit ja ne missä ei ole nappia ollenkaan on automaattiohjauksella. Ainakaan pääkaupunkiseudulla nappeja ei jätetä valoihin vaan koristeeksi ja epäilen, ettei nyt ihan hirveästi muuallakaan. Joissakin risteyksissä on tosin pelkkä ääniopaste eli sellainen nappiboksin näköinen, mutta siinä ei ole konkreettista nappia tai sitä valoa (ne on näkövammaisia varten). - ex-liikennevalosuunnittelija

Vierailija
44/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävintä on se, kun on itse painanut nappia ja siinä ihan selvästi palaa se valo, niin sitten kuitenkin joku samalla puolella odottava menee painamaan sitä nappia vielä uudestaan!

Vierailija
45/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joissain risteyksissä on nappikotelon pohjassa piilossa salanappi. Sitä painamalla saa kevyelle liikenteelle pidempään kestävän vihreän valon. Tämä on tarpeen esim. päiväkotiryhmän ylittäessä katua. Päiväkodin henkilökunnalle on kerrottu tämä erikoisominaisuus ja he osaavat sitä hyödyntää.

T: Liikenteen ohjausta opiskellut

Vierailija
46/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan erektion nappien painamisesta, siksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi