Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi painat jalankulkijoiden liikennevalojen nappia vaikka sitä on jo painettu?

Vierailija
24.02.2017 |

Anteeksi sekava otsikko... Mutta siis tällaista olen ihmetellyt. Monesti kun olen odottamassa valon vaihtumista niin tien toiselle puolelle tulee joku ja painaa myös sitä nappia. Itse olen sitä jo siis painanut ja niihin kaikkiin nappeihin on syttynyt valo. Olen alkanut vakavasti epäillä että saatan olla näkymätön... Tai sitten Suomessa on vaan tosi paljon huononäköisiä ihmisiä, jotka eivät huomaa tien toisella puolella seisovaa hahmoa tai napissa palavaa valoa.
Valaiskaa minua tämän asian suhteen!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa asun, mutten koskaan ole sen kummemmin perehtynyt tähän asiaan, palaako siinä joku valo vai ei. Joskus oon painanut sitä koteloa väärästä kohdastakin ja ihmetellyt miksi mikään ei toimi, hahahahah. Yleensä en huolehdi asiasta, jos liikennevaloissa tönöttää jo porukkaa, oletan että muut on hoitanut asian ja sitten vaivun taas ajatuksiini. Mä oon yleensäkin sellainen, että kuljen kait ihan muissa maailmoissa, en jotenkin keskity ollenkaan näihin kaiken maailman vimpaimiin ja härveleihin, paitsi kyllä mä sitten perehdyn, kun mokaan oikein kunnolla, ei viitsi kahta kertaa olla nolona. Ihmettelen aina ihmisiä (puolisokin on tällainen), jotka huomioivat ja hoksaavat kaikennäköisiä asioita ympärillään, neuvovat muitakin kaikenmaailman laitteiden käytössä ja oppivat tosi nopeasti, miten laitteet toimivat...mä en tosiaankaan kuulu ko. ryhmään. Kyllä mä silti joskus yllättävänkin helposti opin ja pakon edessä tottakai, mutta mua ei vaan jotenkin jaksa kiinnostaa laitteiden toimintaperiaatteet.

Vierailija
22/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refleksi. Ja joskus se valo palaa niin himmenä ettei sitä näy.

Joskus jäin seisoon "nappivaloihin", kun siinä oli jo joku. Ihmettelin, kun ei valo vaihdu. Sit painoin sitä nappia ja johan kohta päästiin yli. Eli ei tää toinen ollutkaan painanu nappia. Eli kokemus opettanu painaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pelkästään paina vaan rämpytän sitä silleen naksnaksnaksnaks.

Vierailija
24/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painan just siks ku tiiän et on tollasia idiootteja jotka ärsyyntyy siitä :D

Jos viittaat minuun tällä ilmaisulla: idiootti, niin omalta kohdaltani voin kertoa, että en varsinaisesti ärsyynny. Olen vain ihmetellyt, että eivätkö ihmiset oikeasti huomaa... Havainnoin ympäristöäni melko tarkasti joten huomaan tällaiset pienimmätkin jutut mitä joku tekee tai jättää tekemättä.

Mielenkiintoista kuinka tosissaan tämä aloitukseni täällä otettiin.

-ap

Vierailija
25/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua sellainen sievä ja sivistynyt kertapainallus niin häiritse, mutta nää megarynkyttäjät, jotka luulevat pääsevänsä valoista nopeammin niihin tuikitärkeisiin juttuihinsa, jotka ei 10 sekuntia voi odottaa... Argh. Varmaan samoja kuin ne, jotka painavat hedelmäpeliä pelatessaan sitä nappulaa 10 kertaa sekunnissa.

Mutta missä ihmeessä siitä napista kuuluu ääni? Ei mun kaupungissa ainakaan.

Vierailija
26/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napin painaminen on IHANAA! Ryysään aina hississäkin tappelemaan jonkun lapsen kanssa siitä, kumpi meistä saa painaa ensin nappia. Ihan totta.

En sinuna saisi traumaa kyseisestä asiasta. Osa ihmisistä uskoo, että valo vaihtuu nopeammin, jos useampi painaa painiketta (en tiedä, pitääkö paikkaansa) ja osa ei oikeasti kiinnitä huomiota valoon. 

Vierailija
27/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painan just siks ku tiiän et on tollasia idiootteja jotka ärsyyntyy siitä :D

Jos viittaat minuun tällä ilmaisulla: idiootti, niin omalta kohdaltani voin kertoa, että en varsinaisesti ärsyynny. Olen vain ihmetellyt, että eivätkö ihmiset oikeasti huomaa... Havainnoin ympäristöäni melko tarkasti joten huomaan tällaiset pienimmätkin jutut mitä joku tekee tai jättää tekemättä.

Mielenkiintoista kuinka tosissaan tämä aloitukseni täällä otettiin.

-ap

Sinä olet Herlokki Solmunen, mutta kaikki eivät ole. Osa on voinut kasvaa pitkospuiden päässä metsäisessä pöpelikössä ja näkee valot ensimmäistä kertaa. 

Vierailija
28/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa siksi, että ei ole ehkä nähnyt, onko joku jo painanut sitä?

Vierailija
29/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on refleksi.

Vierailija
30/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua sellainen sievä ja sivistynyt kertapainallus niin häiritse, mutta nää megarynkyttäjät, jotka luulevat pääsevänsä valoista nopeammin niihin tuikitärkeisiin juttuihinsa, jotka ei 10 sekuntia voi odottaa... Argh. Varmaan samoja kuin ne, jotka painavat hedelmäpeliä pelatessaan sitä nappulaa 10 kertaa sekunnissa.

Mutta missä ihmeessä siitä napista kuuluu ääni? Ei mun kaupungissa ainakaan.

Riippuu vähän napin mallista ja siitä, kuinka järjestelmällisesti näkövammaiset huomioidaan. Välillä se ääni ei vaan kuulu ympäristön metelin yli. - ex-liikennevalosuunnittelija

Vierailija
31/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa siksi, että ei ole ehkä nähnyt, onko joku jo painanut sitä?

Yleensä, jos napissa palaa valo se tarkoittaa että sitä on painettu. Ja jossain valoissa napissa palaa valo automaattisesti, jolloin sitä ei tarvitse painaa ollenkaan.

Vierailija
32/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt :D Ehkä ajattelevat sen nopeuttavan, jos järjestelmä rekisteröisi sen, että nyt on kaksi jalankulkijaa odottamassa yli pääsyä?

Joo, näin sen on oltava! Kahdella ihmisellä on tuplasti kiire, eli paljon tärkeämpää että pääsevät nopeasti tien yli. Sillä yhdellä ihmisellä on ihan hyvin aikaa odottaa. Ai mutta hetkinen... Minähän voisin painaa vaikka 10 kertaa peräkkäin sitä nappia ja näin ollen valot vaihtuisivat sekunnissa? Näin sen on oltava. Ai mutta hetkinen. Eihän se voikaan olla niin, kun tuolla tavoin voisi huijata järjestelmää. Kyllä liikennevalonvaihtumisnappiin täytyy saada sormenjäljen tunnistin! Kun sitä painaa tarpeeksi monta ihmistä peräkkäin, niin meidän ei enää koskaan tarvitse odottaa liikennevaloissa. Olemmehan me niin kiireistä kansaa. Aina on kiire kauppaan ostamaan sipsiä ja löhöämään sohvalle Putousta katsomaan.

Vierailija
33/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisena kiinostaa, mistä tietää että siitä napista on jo valmiiksi painettu?

Vierailija
34/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaisena kiinostaa, mistä tietää että siitä napista on jo valmiiksi painettu?

Napissa palaa silloin valo.

Tosin kaikkiin ei syty ja luulen että tuollaisissa risteyksissä on käytössä jokin automaattiohjaus. Eli niissä ei ole väliä painaako nappia vai ei. Tietääkö joku tästä tarkemmin? Varmaan tuollaisiin tienylityspaikkoihin on vaan jätetty nuo napit koska niiden poistaminen on nähty turhaksi ja rahaa ja/tai aikaavieväksi...

Vierailija
35/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita nappeja on varmaan semmosia ja tämmösiä ja tommosia riippuen siitä asuuko Kemijärvellä vai Helsingissä, ei noista voi tietää, miten ne toimii missäkin, en kyllä ala syynäämään.

Vierailija
36/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä palaa valo, ei missään tapauksessa saa painaa,

se peruutta valojen vaihtumisen, mutta jos vahingossa painaa,

niin sitten sitä painaa vielä uudelleen, jotta valot vaihtuisivat.

jotankin tollai kai, jees.

Vierailija
37/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi kun meidän jalankulkijat ja pyöräilijät on Suomessa pakotettu erikseen anomaan vihreää valoa.

Toisaalta minua ihmetyttää miksi sinä jäät seisomaan valopylvään vierelle etkä paina sitä valojen anomisnappia. Minä poljen pyörällä paikalle ja kun ehdin valonapin kohdalle valonohjaus onkin ja päättänyt kohta aloittaa valojen vaihtamisen autoilijoille ja me kevyen liikenteen valoja odottelevat jäämme seuraavalle kierrokselle.

Vierailija
38/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se kone tajuaisi, että nyt on kiire ja ne valot pitää vaihtaa heti!

Totta. Kyllä valojen ohjauksen pitää olla sen verran fiksu että nopeuttaa kiertoa mikäli odottelijoita on jo molemmin puolin.

Vierailija
39/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin painelen hissiä odottaessa sitä nappia useita kertoja itse. Tiedän ettei se vaikuta hissin tuloon mutta tulee parempi olo kun saa purkaa kärsimättömyyttään johonkin, esim. napin paineluun :D

Vierailija
40/46 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan noron

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi