Miksi painat jalankulkijoiden liikennevalojen nappia vaikka sitä on jo painettu?
Anteeksi sekava otsikko... Mutta siis tällaista olen ihmetellyt. Monesti kun olen odottamassa valon vaihtumista niin tien toiselle puolelle tulee joku ja painaa myös sitä nappia. Itse olen sitä jo siis painanut ja niihin kaikkiin nappeihin on syttynyt valo. Olen alkanut vakavasti epäillä että saatan olla näkymätön... Tai sitten Suomessa on vaan tosi paljon huononäköisiä ihmisiä, jotka eivät huomaa tien toisella puolella seisovaa hahmoa tai napissa palavaa valoa.
Valaiskaa minua tämän asian suhteen!
Kommentit (46)
Jos se kone tajuaisi, että nyt on kiire ja ne valot pitää vaihtaa heti!
No kun se nappi sanoo kivasti "bleep" kun sitä painaa.
Mitä ihmeen väliä sillä on? Jotkut asiat tulee tehtyä ihan automaattisesti varsinkin jos ajattelee jotain muuta.
Sama kuin hisseissä. Kiireiset painaa niitä ovisulkunappeja, vaikka ne ei oikeasti toimi (joissain hisseissä toimii, mutta vähän toisin, eikä pelkkä painaminen riitä).
Samaa olen miettinyt :D Ehkä ajattelevat sen nopeuttavan, jos järjestelmä rekisteröisi sen, että nyt on kaksi jalankulkijaa odottamassa yli pääsyä?
Tulee niin automaattisesti se napin painallus, että painelen sitä myös liikkuessani yksin öisin autioilla kaduilla. Joskus olen painanut silloinkin, kun valo on jo vihreä (huomioin liikennettä toisinaan hyvin!).
Lapsen kanssa liikkuessa painetaan aina ja useimmiten useammankin kerran, vuoden ikäinen kun tykkää siitä piippauksesta.
Sori.
Yksi ihminen suuttui kerran, kun oli jo painanut nappia ja toinen tuli painamaan sitä. Kysyi muistaakseni myöhemmin tulleelta, pitikö se häntä idioottina.
Vierailija kirjoitti:
No kun se nappi sanoo kivasti "bleep" kun sitä painaa.
Tästä syystä, sekä tappaakseni aikaa.
Painan monesti ihan vain varmuuden vuoksi. Joskus en ole painanut kun niissä pömpeleissä on valo ja näyttää kuin olisi painettu ja olen sitten tyhmänä seisonut siinä iäisyyden eikä valot ole vaihtuneet.
Napista painaminen ei kuluta niin paljon energiavarastojani ettenkö voisi sitä tehdä, vaikka se olisi turhaakin.
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin kysyä että miksi painat nappia ja sitten kävelet kuitenkin punaisia päin ja sitten autot pysähtyy ilman että kukaan kävelee missään.
En kävele vaan pönötän paikallani vaikka ei autoja olisi näkyvissäkään. t. auktoriteettipelkoinen
Ja on elämässäni ihan oikeitakin ongelmia... Harmi jos täällä nyt moni tästä kysymyksestäni suivaantui, en minä teitä napinpainajia tuomitse!
Olen ihan oikeasti miettinyt tätä asiaa. Itse kun kyllä huomaan jos valoissa jo odottelee joku enkä paina sitä nappia jos siinä palaa valo.
Varmuuden vuoksi. Onpa joskus käynyt niin, että se ensimmäinen on painanut huolimattomasti. Kaikissa kun ei se valo syty niin ei voi tietää, onko se painallus rekisteröitynyt.
Mitä väliä. Eikä sitä voi varmaksi tietää että nappia on painettu ellei sitä ole nähnyt, uudelleenpainamisesta ei ole mitään haittaa. Sitä vaan menee usein niin automaattiohjauksella ettei kiinnitä huomiota mitä ihmiset ympäristössä touhuavat ellei se kohdistu suoraan minuun. Eli nappeinpainallukset jäävät huomaamatta. Sori siitä.
Älä stressaa turhia.
Enpä ole perehtynyt toimintaan. Painan nappia jos olen menossa yli. Ei ole sormi niin tiukilla että pitäisi säästellä sen käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi ihminen suuttui kerran, kun oli jo painanut nappia ja toinen tuli painamaan sitä. Kysyi muistaakseni myöhemmin tulleelta, pitikö se häntä idioottina.
Ihmiset on kyllä hassuja :) aggre päällä säällä kuin säällä.
En ole tiennyt, että siihen tulee valo jos on jo painettu. Mistä ihmeestä tuollaisen voi tietää :D
Painan just siks ku tiiän et on tollasia idiootteja jotka ärsyyntyy siitä :D
Liikennevalojen napin painamisen vielä ymmärrän, mutta en sitä kun yleisissä vessoissa rynkytetään ovea vaikka selvästi näkee ja kuulee että on varattu.
Itse haluaisin kysyä että miksi painat nappia ja sitten kävelet kuitenkin punaisia päin ja sitten autot pysähtyy ilman että kukaan kävelee missään.