Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela: toimeentulotuki ja sähkölasku, miten toimin?

Vierailija
24.02.2017 |

Minulla on päätös voimassa ja nyt tuli sähkölasku maksettavaksi. Voinko toimittaa sen fyysisesti kelaan ja luottaa että maksavat ajallaan?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maksaa laskun itse, kuinka kauan menee että Kela korvaa, onko kokemuksia?

Ei taida olla monella vielä kokemusta tässä vaiheessa, mutta tuskin tuota mahdottomia aikoja viivytellään. Jos kerran voi merkitä, että kela maksaa laskun, niin ehkä kannattaa lähettää lasku sitten heille maksettavaksi. Tietenkin kannattaa katsoa, että eräpäivää on kohtalaisen pitkälle, koska sossu ei ainakaan maksa räväyslaskuja. 

Vierailija
22/34 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin saisin töitä milloin haluan, mutta minull on muita suunnitelmia. Mieluummin jätän tuon työpaikan sellaisella, joka sitä enemmän tarvitsee. Suomessa ei ole työvoimapula. 

No onneksi sosiaalitukijärjestelmä tulee kaatumaan lähivuosina ja sinun laisesi pummit joutuvat töihin. Sääliksi käy vaan niitä, jotka oikeasti tukia tarvitsisivat. Ehkä heitä olisi ollut mahdollista auttaa pidempään ilman sinun kaltaisiasi k*sipäitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään kuittia tartte lähettää, pelkkä lasku viestit-osion kautta menemään sähköisesti. Muista vain mainita että maksatko itse vai haluatko että Kela maksaa sen puolestasi.

Sossu vaati kuitin maksusta. Kela ilmeisesti ei? 

Ei minulta ainakaan ole sossu kysellyt mitään kuitteja.

Vierailija
24/34 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin saisin töitä milloin haluan, mutta minull on muita suunnitelmia. Mieluummin jätän tuon työpaikan sellaisella, joka sitä enemmän tarvitsee. Suomessa ei ole työvoimapula. 

No onneksi sosiaalitukijärjestelmä tulee kaatumaan lähivuosina ja sinun laisesi pummit joutuvat töihin. Sääliksi käy vaan niitä, jotka oikeasti tukia tarvitsisivat. Ehkä heitä olisi ollut mahdollista auttaa pidempään ilman sinun kaltaisiasi k*sipäitä.

Hei! elämäm koululainen. Sinunlaisesi on yhdyssana. Kelan omilta sivuilta ei muuten nää, että onko ne maksanut sen laskun ylipäätään yhtään. Kiva kun seuraavaksi voi sitten tulla perintätoimistolta kirje maksamattomasta sähkölaskusta.

Vierailija
25/34 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään kuittia tartte lähettää, pelkkä lasku viestit-osion kautta menemään sähköisesti. Muista vain mainita että maksatko itse vai haluatko että Kela maksaa sen puolestasi.

Mä ainakin laitoin sossun aikanakin laskut sinne niin että sossu maksoi ne suoraan joten ei tarvinnut odotella omia rahojaan takaisin.

Vierailija
26/34 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin laitoin sossun aikanakin laskut sinne niin että sossu maksoi ne suoraan joten ei tarvinnut odotella omia rahojaan takaisin.

Välillä ne oli maksanut ne viikkoja myöhässä, että perintätoimistolta oli jo ehtinyt tulla kirje maksamattomasta s-laskusta.

Vierailija
27/34 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulta ainakaan ole sossu kysellyt mitään kuitteja.

Pelkän laskun lähettäminen on riittänyt sekä sossulle että nyt Kelalle. Jos maksaa laskun itse, tieto siitä laskuun tai viestikenttään ja rahat tulevat sinulle. Muussa tapauksessa maksetaan suoraan laskuttajalle. 

Vierailija
28/34 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maksaa laskun itse, kuinka kauan menee että Kela korvaa, onko kokemuksia?

Minulla laittoivat korvauksen tilille jo ennen kuin eräpäivä oli. Laitoin laskun heille heti sinä päivänä kun lasku tuli eli noin kaksi viikkoa ennen eräpäivää.

Vierailija
29/34 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan etuuskäsittelijänä toimineena kannustimme asiakkaita siihen kuuluisaan elämänhallintaan eli ne laskut maksettiin itse, sitten kuitti ja lasku meille, jolloin summa hyvitettiin asiakkaan tilille. 

Vierailija
30/34 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän sain eilen postissa perintätoimistosta kirjeen maksamattoman sähkölaskun takia... Saan toimeentulotukea kelasta ja lasku piti lähettää skannattuna sähköisesti kelalle. Lähetin sen heti kun sain (kaksi viikkoa ennen eräpäivää). Mitään ei ole kelasta tai mistään muualta kuulunut kuin perintätoimistolta. Että kannattaa vain maksaa lasku itse, niin säästyy suurilta vaivoilta.

Vierailija
31/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän sain eilen postissa perintätoimistosta kirjeen maksamattoman sähkölaskun takia... Saan toimeentulotukea kelasta ja lasku piti lähettää skannattuna sähköisesti kelalle. Lähetin sen heti kun sain (kaksi viikkoa ennen eräpäivää). Mitään ei ole kelasta tai mistään muualta kuulunut kuin perintätoimistolta. Että kannattaa vain maksaa lasku itse, niin säästyy suurilta vaivoilta.

Olen kanssasi samaa mieltä, ja AINA maksanut laskuni itse, sitten sossuun lähettänyt laskun + kuitin (tiliotteen) seuraavan hakemuksen yhteydessä, ja summa on maksettu minulle. Mutta Kelallapa tuo ei näytä toimivan, eli kun laitoin hakemukseni liitteenä maksetun sähkölaskun + tiliotteen, niin nyt päätöksen laskelmassa ei ole sitä huomioitu, vaan maininta, että käsitellään jonain erillisenä hakemuksena??! Muuta ei tietysti enää puutu kuin joku syy, jolla sekin keksitään hylätä. On se oikein paskalaitos!!

Vierailija
32/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sen laskun voi skannata ja lähettää liitteenä päätöksen voimassaoloajan?

joo, just näin. Mun sähkölaskua eivät maksaneet, vaan se raha tuli erikseen tosi nopeasti tilille.

Vierailija
33/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toiminut nyt tt-tuen siirryttyä Kelaan niin, että olen ottanut ihan kännykällä selkeät kuvat sähkölaskun molemmista puolista ja lähettänyt ne viestinä Kelaan ja viestissä samalla selittänyt, mitä varten liite on yms. Tuossa vaiheessa on ollut kyseiselle kuulle jo ttt-päätös voimassa, mutta tuo menee päätöksen tarkistuksena. Ja kummallakin kerralla ovat maksaneet laskun.

Vierailija
34/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet toimeentulotuen varassa, et maksa ruokarahasta sähkölaskua. Nykyään ne laittaa sun tilille, ja sinä maksat. Mistä sinä etukäteen maksat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme