Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela: toimeentulotuki ja sähkölasku, miten toimin?

Vierailija
24.02.2017 |

Minulla on päätös voimassa ja nyt tuli sähkölasku maksettavaksi. Voinko toimittaa sen fyysisesti kelaan ja luottaa että maksavat ajallaan?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tipautat sähkölaskusi kelan postilaatikkoon niin heidän AP- tiiminsä maksaa kaikki laskut eräpäivään mennessä. Musta tää on tosi hyvää palvelua.

Vierailija
2/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat sen itse ja toimitat sen KELAan niin saat ensi kuussa rahat takaisin. Nöinnainakin toimi sossun kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen laskun voi skannata ja lähettää liitteenä päätöksen voimassaoloajan?

Vierailija
4/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko maksat itse ja toimitat kuitin kanssa kelaan tai sitten toimitat kelaan ja kirjoitat että maksavat suoraan laskuttajalle

Laskun voi laittaa kelan asiointipalvelussa ns. viestinä eli kohta viestit ja sinne voi laittaa liitteen ja kirjoittaa jonkun lisäselityksen. Jos siis lasku/kuitti on skannattu tai muuten saat sen pdf:nä.

Jos toimitat laskun kirjeessä niin muistelen että siihen pitää tulostaa mukaan asiointipalvelusta löytyvä lomake. 

Vierailija
5/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ottanut laskuista puhelimen kameralla kuvat ja lähettänyt viestit-osiosta liitteenä. Kelvannut näinkin, onneks, kun en omista skanneria. Sen sijaan kaveri joka hoitaa kaikki asiat aina paperiteitse, sai odotella ikuisuuden laskun maksua/käsittelyä.

Vierailija
6/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ola sähkölaskussa maksimi.

Motivoi säästämään kuten me itse maksavatkin säästetään sähköä

Vierailija
7/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sähkönkulutus pientä, mutta siirtomaksu on vakio ja iso, siihen ei voi vaikuttaa sähkönsäästämisellä.

Vierailija
8/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on! Lue kelan sivuilta!

Vierailija
9/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin juuri kukaan kuluttaa sähköä vain siksi, että se on ilmaista. Toisekseen jos sähkölaskut on kohtuuttoman suuret, niin eiköhän tule kyselyä, että miksi sähkölasku on niin paljon tavallista korkeampi. 

Vierailija
10/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siinä on maksimi, ei ne mitä tahansa maksa

Vierailija
11/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat laskun itse, skannaat laskun ja otat verkkopankista pdf-tiedostona kuitin siitä, että maksoit sähkölaskun. Sitten menet kelan sivuille ja lähetät heille nuo sähköiset tiedostot. Et helvetti mene sinne pidentämään jonoja paperi kourassa. 

Lainaus kelan sivuilta:

"Sähköisesti liitteet voi toimittaa asiointipalvelun viesti-toiminnolla, kun olet skannannut tai kuvannut ne. 

Asiointipalveluun pääset kirjautumaan http://www.kela.fi/asiointi"

Vierailija
12/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela myönsi minulle toimeentulotukea puoli vuotta edespäin. Viimeinkin joku järki tähän touhuun, koska aivan turhaa lähettää jatkuvasti lappuja jos tilanne ei miksikään muutu. 

Vierailija
13/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään kuittia tartte lähettää, pelkkä lasku viestit-osion kautta menemään sähköisesti. Muista vain mainita että maksatko itse vai haluatko että Kela maksaa sen puolestasi.

Vierailija
14/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään kuittia tartte lähettää, pelkkä lasku viestit-osion kautta menemään sähköisesti. Muista vain mainita että maksatko itse vai haluatko että Kela maksaa sen puolestasi.

Sossu vaati kuitin maksusta. Kela ilmeisesti ei? 

Vierailija
15/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse hoida sähkölaskuasi kokonaan vaan muut veronmaksajat  joutuvat maksamaan sen?

Vierailija
16/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse hoida sähkölaskuasi kokonaan vaan muut veronmaksajat  joutuvat maksamaan sen?

Koska olen oikeutettu siihen, että sähkölaskuni maksetaan verovaroista. Miksi ihmeessä jättäisin sen mahdollisuuden käyttämättä? 

Vierailija
17/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Kela vaatisi kuittia maksusta, kun heille voi kerran jättää laskun maksettavaksi?

Vierailija
18/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene AP töihin. Näitä pummiakkoja riittää

Vierailija
19/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin saisin töitä milloin haluan, mutta minull on muita suunnitelmia. Mieluummin jätän tuon työpaikan sellaisella, joka sitä enemmän tarvitsee. Suomessa ei ole työvoimapula. 

Vierailija
20/34 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaa laskun itse, kuinka kauan menee että Kela korvaa, onko kokemuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi