Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ei koskaan kotona kannustettu opiskelemaan

Vierailija
24.02.2017 |

Ei ohjattu, neuvottu, ei mitään. Ja kokeista kun tuli heikkoja arvosanoja niin pelkäsin vellit housuissa näyttää niitä äidille koska useimmiten sain vähintään kunnon haukut tai sitten ihan fyysistä palautusta. Kuukautissuojanikin ostin 12v ikäisestä itse, sen ekan sidepaketin jälkeen. Ajokortista tms ei puhettakaan tai jostakin pesämunista.15v iässä ekasta kesätyöpalkastani maksoin vuokraa äidilleni kun sitä vaati ja haukkui pystyyn kun ostit 2kpl Levis-farkkuja itselleni. Oli onnesta soikeana kun lähdin kotoa 17,5v iässä, ei tarvinnut enää kustantaa minulle mitään, tosin siihenkin asti mm vaatteet halvimman kautta ja tukankin nyrhi 5-luokalla ollessani siiliksi vaikka kielsin. Kotoa lähtiessäni sain mukaani päiväkirjani ja vaatteeni sekä 1 lastulevyhyllyn huoneestani.
Olin 19v kun opiskelin ja 25v poikaystävä oli valmistunut laman keskelle ja oli työtön silloin, pyysin 200mk lainaksi koska tilanne oli tosi paha, sain summan mutta hirveän valituksen jälkeen (en edes polttanut tai juonut kuten ei poikaystäväkään) ja äiti vaati siitä velkakirjaa tehtäväksi. Se nöyryytys ja roskana olon tunne jäytää vieläkin sisälläni.

Tulipahan purkaus, jonkun kirjoituksen kimmoittamana..no, omani saavat opiskella ja miettiä rauhassa mitä haluavat opiskella, omilleni kustannan mm lukiotarvikkeet, ajokortin jne, tosin kesätöissä jos ovat niin voisivat siihen itsekin osallistua. Kotoa kun lähtevät niin saavat mukaansa muutakin kuin vaatteensa, käymme astiaostoksille yms. Autan ilman nöyryyttämistä jos tarvitsee ja varmaan välillä muutoinkin. En varasta heidän ihmisarvoaan ja omanarvontuntoaan millään tavoin.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi