Sanoin pojalleni, että oikis, lääkis ja kauppis ovat keskiluokkaisia aloja
Yläluokan lapset menee opiskelemaan antiikintutkimusta, egyptologiaa, taidehistoriaa, musiikkia, ihan kaikkea kivaa ja hyödytöntä, koska meidän lasten ei tarvitse ansaita rahaa tai hankkia yhteiskunnallista asemaa.
Kommentit (43)
Näinhän se on. Keskiluokkaisen on pakko opiskella jotain, mille on kysyntää. Yläluokka voi valita vapaasti omien mieltymyksiensä pohjalta.
On oikeesti totta. Rahvas tekee työtä, rikkaat ei.
Lääkiksellä, oikiksella ja kauppiksella työllistyy kyllä. Kannattaahan niihin hakea, jos kiinnostaa.
Näin on! Halla-ahokin on kirkkolatinisti.
Yläluokka myös tulee toimeen omalla varallisuudellaan, eikä elä sossutuilla.
Estetiikka ja kirjallisuustiede kans tolle listalle.
Lääkis on ehkä sitten keskiluokkainen, mutta fiksujen koulu. Yläluokan lapset ei ole fiksuja.
Olen mieluummin älykäs, kuin tyhmä ja rikas.
Tai no, ehkä voin olla älykäs ja rikas, kun olen valmis lääkäri 2 vuoden kuluttua.
Mitäs poika? Haluu amikseen autolinjalle? Vai maatalousoppilaitokseen?
Kai sanoit myös, että hauki on kala?
Lapset opiskelkoot mitä haluavat, pääasia että saavat työn jota haluavat tehdä ja joka antaa heille iloa ja haasteita.
Oikeustieto tarvitaan monella saralla. Jos lapsestasi on tulossa yrityksen johtokunnan jäsen niin plussaahan siitä on
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Kai sanoit myös, että hauki on kala?
Lapset opiskelkoot mitä haluavat, pääasia että saavat työn jota haluavat tehdä ja joka antaa heille iloa ja haasteita.
Siis mitä, lapsi tarvitsee ohjausta muuten saattaa opiskella alaa joka ei ole olemassa kun valmistuu.
Vierailija kirjoitti:
Lääkis on ehkä sitten keskiluokkainen, mutta fiksujen koulu. Yläluokan lapset ei ole fiksuja.
Tai no, ehkä voin olla älykäs ja rikas, kun olen valmis lääkäri 2 vuoden kuluttua.
Millä perusteella yläluokan lapset eivät voi olla fiksuja? Onko keskiluokkaisen statusalan opiskelu paras tai ainoa tae fiksuudesta ja älykkyydestä sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Oletko mielummin tyhmä ja ruma, vai rikas ja kaunis? Mietihän sitä.
Narkkari ja alkoholistikodeissa lapset joutuu yksin päättämään, muissa autetaan asiassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella yläluokan lapset eivät voi olla fiksuja? Onko keskiluokkaisen statusalan opiskelu paras tai ainoa tae fiksuudesta ja älykkyydestä sinulle?
Perustelen näkemykseni omilla kokemuksilla. Tunnen rikkaiden perheiden jälkikasvua joilla on raha noussut kupoliin. Hirveitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mielummin tyhmä ja ruma, vai rikas ja kaunis? Mietihän sitä.
Olen kaunis ja älykäs. Ei kaikki fiksut ole rillipäisiä finninaamoja. Ehkä myös rikas tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelen näkemykseni omilla kokemuksilla. Tunnen rikkaiden perheiden jälkikasvua joilla on raha noussut kupoliin. Hirveitä ihmisiä.
Minäkin tunnen typeriä lääkäreitä, joten lääkärit ovat omien kokemusteni mukaan typerää sakkia. Hirveitä ihmisiä, alan suoma valta noussut kupoliin.
Raha on ainut asia mitä elämiseen tarvitaan. Kaikki muu tulee rahan myötä.
Jos ei ole rahaa, kaikki muukin häviää.
Köyhiä halveksitaan jopa ihan valtio asteella.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs poika siihen?
Ei paljon mitään. On vasta 12 vuotta. Ap
Mitäs poika siihen?