Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten feministi naisen käytös eroaa normaalin naisen käytöksestä?

Vierailija
24.02.2017 |

Miten feministi nainen käyttäytyy?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä termistä "normaali", koska saat sen kuulostamaan siltä, ettei feministi voisi olla "normaali". Vastaan kuitenkin kysymykseesi, että riippuu varmaan ihan naisesta. Feminismejä ja feministejäkin on monenlaisia. En tiedä, poikkeanko itse juuri mitenkään niistä naisista ystäväpiirissäni, jotka eivät identifioidu feministeiksi. Monilla on minun näkökulmastani feministisiä ajatuksia, vaikka he eivät pidä itseään feministeinä. Toisaalta he saattaisivat ihmetellä, miten minulla voi olla tietynlaisia ajatuksia, vaikka pidän itseäni feministinä.

Vierailija
2/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin normaalisti? Ei feminismi ole mikään kultti. Jokainen jonka mielestä naiset ja miehet ovat samanarvoisia ja ansaitsevat tulla kohdelluiksi yksilöinä eivätkä sukupuolena, ajattelee feministisesti. Eiköhän heitä ala olla jo enemmistö suomalaisistakin, vaikka tämä onkin vähän takapajula muihin Pohjoismaihin nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on tyypillinen kaupunkilainen suvakkinainen ja vähän feministikin. Puhuin sen kanssa viime kesänä terassilla kehitysavusta. Sanoin, että kehitysapu pitäisi kohdistaa tyttöjen koulutukseen kehitysmaissa. Vanhemmat kyllä tekevät kaikkensa, että poika pääsee kouluun, joten tämä on mielestäni "positiivista syrjintää". Sen seurakusena tyttöjä on vaikeampi naittaa lapsena, he voivat pärjätä paremmin yksin yhteiskunnassa, elättää itsensä jne. Jos kehitysapua ei korvamerkitä, se menee helposti korruptioituneiden paikallispäälliköiden taskuihin.

Sisareni sanoi, että minähän olen feministi sovinistisen kuoreni alla. Omasta mielestäni minä kannatan tasa-arvoa ilman mitään ismiä. Ismit ärsyttävät minua suuresti.

Vierailija
4/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen naisen käytökseen ei kuuluu järjestön itsetuhoisuus.

Vierailija
5/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^järjetön jopa

Vierailija
6/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimäärin normaalisti? Ei feminismi ole mikään kultti. Jokainen jonka mielestä naiset ja miehet ovat samanarvoisia ja ansaitsevat tulla kohdelluiksi yksilöinä eivätkä sukupuolena, ajattelee feministisesti. Eiköhän heitä ala olla jo enemmistö suomalaisistakin, vaikka tämä onkin vähän takapajula muihin Pohjoismaihin nähden.

Se että kohdellaan tasa-arvoisesti kaikkia, ei ole feministien ajatusta. He ajavat vain omaa asiaansa tasa-arvon nimissä. Ja totuus on että meillä on sukupuolet, eikä se poista tasa-arvoisuutta, toisin kun feministit ajattelee. 

Vierailija
7/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruikuttaa triplasti enemmän.

Feminismi on myrkkyä monella tapaa, ja itseasiassa myös naisille itselleen. Feminismi lietsoo naisia heittäytymään heikoiksi itkeviksi pikkulapsiksi. Sillä mentaliteetilla ei marssita pörssiyhtiöiden toimitusjohtajiksi. 

Vierailija
8/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikani kuluksi vastaan provoon. Esimerkiksi tänään töiden jälkeen menen salille ja sen jälkeen miesystäväni luo. Teen varmaan siellä vielä salaatin iltapalaksi ja sen jälkeen luultavasti löhöämme sohvalla ja katsomme telkkaria, jos sieltä jotain tulee. Sängyssä ehkä luemme molemmat omia kirjojamme ennen nukahtamista. Huomisaamuna toivottavasti sekstaillaan ja sen jälkeen laitetaan aamiaista sillä periaatteella, että se tekee kuka ehtii. Mies aikoo huomenna kunnostaa kaverinsa kanssa moottoripyöräänsä ja minä ajattelin hioa ja maalata puutarhakalusteita. Miehen kaveri luultavasti kokkaa heille ja minä teen oman kasvisateriani, mies tiskaa ja siivoaa jäljet. Istutaan iltaa porukalla. Sunnuntaina käydään miehen kanssa liikkumassa, säästä riippuu mennäänkö pitkälle kävelylle vai uimahalliin vai kenties jotain muuta. Sen pitemmälle ei ole sunnuntaita suunniteltu. Maanantaina palaan töihin.

Vierailija
9/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina palavat rintaliivit mukana.

P.S. Olipa hölmö alotus ap.

Vierailija
10/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikani kuluksi vastaan provoon. Esimerkiksi tänään töiden jälkeen menen salille ja sen jälkeen miesystäväni luo. Teen varmaan siellä vielä salaatin iltapalaksi ja sen jälkeen luultavasti löhöämme sohvalla ja katsomme telkkaria, jos sieltä jotain tulee. Sängyssä ehkä luemme molemmat omia kirjojamme ennen nukahtamista. Huomisaamuna toivottavasti sekstaillaan ja sen jälkeen laitetaan aamiaista sillä periaatteella, että se tekee kuka ehtii. Mies aikoo huomenna kunnostaa kaverinsa kanssa moottoripyöräänsä ja minä ajattelin hioa ja maalata puutarhakalusteita. Miehen kaveri luultavasti kokkaa heille ja minä teen oman kasvisateriani, mies tiskaa ja siivoaa jäljet. Istutaan iltaa porukalla. Sunnuntaina käydään miehen kanssa liikkumassa, säästä riippuu mennäänkö pitkälle kävelylle vai uimahalliin vai kenties jotain muuta. Sen pitemmälle ei ole sunnuntaita suunniteltu. Maanantaina palaan töihin.

Niin ja piti kysymäni, että mikä tässä aloittajan mielestä on jotenkin epänormaalia verrattuna normaalin naisen käyttäytymiseen.

Vierailija
11/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä juurikaan ainakaan mun. Maksan mieheni puolesta usein (hän opiskelee, minä töissä), en ole mikään kaino seinäruusu vaan käyttäydyn reippaasti ja ystävällisesti, otan vastuuta, osallitun silloin tällöin inttikeskusteluihin... Varmaan silti suurin osa tutuista tietää mut feministiksi kun olen aktiivinen ja itsenäinen ja parisuhteessa itseäni ujomman miehen kanssa.

Vierailija
12/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että kohdellaan tasa-arvoisesti kaikkia, ei ole feministien ajatusta. He ajavat vain omaa asiaansa tasa-arvon nimissä. Ja totuus on että meillä on sukupuolet, eikä se poista tasa-arvoisuutta, toisin kun feministit ajattelee. 

Et viitsisi tulla mulle kertoon mihin pyrin, ajattelen ja miten suhtaudun ihmisiin. Ja suhtaudun kuten ihmisiin, en erottele suhtautumistani sukupuolen mukaan.

Vierailija
13/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kiinnitän huomiota kirjoitusvirheisiin. Syynä ei ole feminismi, jota jokainen täyspäinen nainen tietenkin kannattaa, vaan oikolukijan luonteeni. 

Miksi sinä pidät naisten vähättelystä, ap? Oliko sinulla vaikea lapsuus?

Vierailija
14/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feminismi on myrkkyä monella tapaa, ja itseasiassa myös naisille itselleen. Feminismi lietsoo naisia heittäytymään heikoiksi itkeviksi pikkulapsiksi. Sillä mentaliteetilla ei marssita pörssiyhtiöiden toimitusjohtajiksi. 

Toisaalta ollaan muka niin vahvoja ja itsenäisiä - girl power! Sitten kuitenkin itketään jostain palkkaerosta, joka itseasiassa täysin hyväksyttävä, koska miehet ovat keskimäärin urakeskeisempiä ja paiskivat tuntimääräisestikin töitä enemmän (tasan samasta työstä ja työpanoksestahan saa saman palkan).'

Tai pilitetään mm. siitä, että miehet istuvat leveämmässä haaraasennossa kuin naiset - yhyy mitä patriarkaatin sortoa! :D (Men spreading) Ja niin edelleen ja niin edelleen.

Feminismi on yhtä suurta epäjohdonmukaisuutta,  epäloogisuutta, loputtomia tuplastanderdeja ja ennen kaikkea naisten uhriuttamista ruikuttaviksi lapsiksi.

Vierailija
15/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femakko on menettänyt kaiken naisellisuutensa, siis sen kaiken mikä naisessa on ihastuttavaa. Valitettavasti femakko ei myöskään voi olla mies tai miestä jopa parempi joksi itseään kuvittelee.

Näin ollen ei nainen, ei mies = sellainen sukupuoleton olio.

Vierailija
16/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministit eivät niin helposti alistu miehensä pahoinpideltäväksi?

Vierailija
17/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta ollaan muka niin vahvoja ja itsenäisiä - girl power! Sitten kuitenkin itketään jostain palkkaerosta, joka itseasiassa täysin hyväksyttävä, koska miehet ovat keskimäärin urakeskeisempiä ja paiskivat tuntimääräisestikin töitä enemmän (tasan samasta työstä ja työpanoksestahan saa saman palkan).'

Tai pilitetään mm. siitä, että miehet istuvat leveämmässä haaraasennossa kuin naiset - yhyy mitä patriarkaatin sortoa! :D (Men spreading) Ja niin edelleen ja niin edelleen.

Feminismi on yhtä suurta epäjohdonmukaisuutta,  epäloogisuutta, loputtomia tuplastanderdeja ja ennen kaikkea naisten uhriuttamista ruikuttaviksi lapsiksi.

Tuohon voisi lisätä #HeForShe - tyyliset kampanjat. Naiset ovat niin itsenäisiä ja kykeneviä, mutta kuitenkin feministit haluavat samaan aikaan esittää heidät heikkoina, miehistä tukea ja suojelua tarvitsevina hentoina kukkasina.

Ja edellä mainittu kampanjahan ei edusta millään tavalla tasa-arvoa. Oikeasti tasa-arvoinen kampanja kuuluisi: he for she and she for he. Eli se siitä tasa-arvosta, mitä feministit väittävät ajavansa... Sanotaan yhtä tehdään toista. Epäjohdonmukaisuutta.

Vierailija
18/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja piti kysymäni, että mikä tässä aloittajan mielestä on jotenkin epänormaalia verrattuna normaalin naisen käyttäytymiseen.

Kun ap katosi linjoilta, niin minäpä kerron hänen puolestaan sinun virheesi :)

Ensinnäkin miehelle ei tehdä pelkästään salaattia, sinun pitäisi tehdä vähintään makaronilaatikko. Sillä aikaa kun mies katsoo telkkaria, sinä siivoat keittiön ja peset vessan, lisäksi peset miehen pyykit ja siivoilet muutenkin. Puutarhakalusteiden kunnostuksen jälkeen siivoat perusteellisesti ja sitten teet miehille kunnon ruuan ja tietenkin sinä tiskaat ja siivoat jäljet. Myöhemmin olet miehille kuskina, kun he käyvät "yhdellä". Sunnuntaina annat miehen nukkua krapulansa pois, teet hyvää krapularuokaa, annat miehelle krapulaseksiä ja illalla teet miehelle ruuat valmiiksi seuraavaa viikkoa varten. Älä unohda silittää ja viikata kaappiin perjantaina pesemiäsi vaatteita. Tällaisia naisia nämä miesasiamiehet haluavat.

Näin feministinä olen kuitenkin sitä mieltä, että sinun viikonloppusi kuulostaa paaaljon paremmalta, mutta minähän en olekaan sellainen perinteinen ja naisellinen nainen, jonka elämän tarkoitus on palvella miehiä.

Vierailija
19/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministi ja femakko? Niin. Jos olet ulkoisesti vähemmän kaunis niin jonkun taliaivon mielestä olet automaattisesti feministi. Esimerkiksi tällaiseen törmää usein tällä palstalla. Joistain miehistä on jotenkin hauskaa purkaa omia turhautumiaan täysin viattomiin ns. "rumiin" naisiin, koska he mieltävät sekä rumuuden että feminismin negatiivisina. Niinpä ne voidaan somasti "naittaa" keskenään. Tästä voi jo pätellä jotain keskustelun sisällön tasokkuudesta ja syyvyydestä.

Mikä on sitten tällaisen ajatuskulun takana. Rumasta naisesta tulee ilmeisen katkeruuden myötä feministi (eli palstamiesten karrikoima miestenvihaaja). 

Koska feminismi käsitteenä on siis jo niin leimallisen negatiivisväritteinen, moni nainen tietoisesti haluaa sanoutua siitä irti. Naiset eivät halua joutua epäsuosioon miesten silmissä. Siksi moni voikin sanoa - kannatan tasa-arvoa, mutten ole feminsti.

Feminismi on  kuitenkin pyrkinyt parantamaan naisiin kohdistuvia epäkohtia esim. tuomalla esiin kielessä ja yhteiskunnan rakenteissa sisäänrakennettuja epätasa-arvoisia ja naisia väheksyviä asenteita. Tasa-arvon saralla saavutettuja voittoja voi nykynainen jo ottaa itsestäänselvyytenä, mutta historiasta näkee, että moni parannus naisten yhteiskunnallisessa asemassa ei olisi ollut mahdollista ilman hieman militantimpaa asennetta ja taistelua. Feminismi on poliittista ja osallistuu tasa-arvokeskustelun valtataisteluihin siinä missä mikä muu tahansa poliittinen keskustelutapa. 

Vierailija
20/27 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ap katosi linjoilta, niin minäpä kerron hänen puolestaan sinun virheesi :)

Ensinnäkin miehelle ei tehdä pelkästään salaattia, sinun pitäisi tehdä vähintään makaronilaatikko. Sillä aikaa kun mies katsoo telkkaria, sinä siivoat keittiön ja peset vessan, lisäksi peset miehen pyykit ja siivoilet muutenkin. Puutarhakalusteiden kunnostuksen jälkeen siivoat perusteellisesti ja sitten teet miehille kunnon ruuan ja tietenkin sinä tiskaat ja siivoat jäljet. Myöhemmin olet miehille kuskina, kun he käyvät "yhdellä". Sunnuntaina annat miehen nukkua krapulansa pois, teet hyvää krapularuokaa, annat miehelle krapulaseksiä ja illalla teet miehelle ruuat valmiiksi seuraavaa viikkoa varten. Älä unohda silittää ja viikata kaappiin perjantaina pesemiäsi vaatteita. Tällaisia naisia nämä miesasiamiehet haluavat.

Näin feministinä olen kuitenkin sitä mieltä, että sinun viikonloppusi kuulostaa paaaljon paremmalta, mutta minähän en olekaan sellainen perinteinen ja naisellinen nainen, jonka elämän tarkoitus on palvella miehiä.

Naiselle tyypillistä  todellisuudesta vieraantumista. 

Eiköhän tämäkin mene niin, että miehesi paiskii töitä 80 tuntia viikossa elättääksesi sinut, ja sinä uhriudut kotisohvalla joutuessasi täyttämään pyykinpesukoneen keskes Salkkareiden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä