Hääkutsu
Jos saisit hääkutsun nuoruusvuosien läheiseltä ystävältä, jonka kanssa et ole pitänyt vuosiin minkäänlaista yhteyttä, menisitkö häihin?
Onko hirveän tökeröä kysyä morsiamelta, miksi hän kutsui minut, vaikka tosiaan mitään yhteyttä ei ole muuten ole pitänyt...?
Kommentit (5)
Hän varmaan kutsui sinut, koska pitää sinua ystävänään ja merkityksellisenä ihmisenä. Kukaties haluaisi lähentyä uudelleen. Oikea ystävä pysyy ystävänä, vaikka ei olisi puhuttu vuosikausiin. Näin ainakin itse ajattelisin.
En varmaan menisi, olisi vähän outoa :o ei siellä häissäkään välejä ehtisi lämmitellä, kun morsiammella on kuitenkin kymmeniä muitakin vieraita viihdytettävänä.
Mäkin kutsuin häihini muinoin vähän kokeilumielessä kaksi lapsuusajan parasta ystävää, joista kummankaan kanssa en ollut vuosiin pitänyt juuri mitään yhteyttä. Ilomielin olisin heidät juhliin ottanut, mutta en sitten kuitenkaan yllättynyt, kun molemmat ilmoittivat vasta rsvp:n jälkeen, että heillä on "kiireitä" juuri hääpäivänä. Toinen näistä meni naimisiin pari vuotta myöhemmin, enkä saanut kutsua. Ilmeisesti emme siis enää ole kavereita, mutta niin se elämä vaan menee.
En menisi, sillä arvelen, että tuntisin itseni niissä kekkereissä täysin vieraaksi ja ulkopuoliseksi. Onnittelukortin voisin ehkä pistää postiin, jos kutsussa olisi osoitetieto.
Olen muuten kuullut tällaisista ikivanhojen ystävien kutsumisista häihin. Yleensä takana on kaksi syytä: sillä entisellä ystävällä ei ole juurikaan ystäviä ja kavereita, joita kutsua, tai sitten vanhemmat / äiti käskee kutsua, "sillä tehän olitte silloin muinoin niin läheisiä, kuin paita ja peppu".
En menisi. En keksi yhtään syytä miksi menisin minulle tällä hetkellä vieraan ihmisen juhliin.