Nuori mies vailla tulevaisuutta.
Neuvoja?
Olen työtön 21 v mies. Olen masentunut. En enää näe tulevaisuutta. En usko että tulevaisuitta on, robotit vie suurimman osan töistä. Ei rahaa. Mutta eniten olen masentunut tulevaisuudesta. En usko että enää on terveydenhuoltoa minulla ( en ole rikas). Ei muuallakaan maailmassa ole. Kaikki kaatuu päälle. Käyn psykalla mutta aikaa seuraavaan kertaan.
Jos terveyshuolto loppuisi ( mun läheiset tarvitsee sitä että pysyy hengissä, ei mulla ole enää syytä olla tässä maailmassa. Itsemurha luo toivoa mulle. Päästä pois. Näkeekö muka kukaan enää terv.hoitoa tulevasiudessa täällä. Tai tulevaisuutta ylipäätään?
Minä en. Kiitos maailma että elämä ei kohta ola enää mahdollista.. Melkein kaikki mennyttä....
Neuvoja?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Olet laiska paska. Kasvata selkäranka ja mene töihin ja opiskelemaan.
Tuo ulina ja vinkuminen ei auta sinua eikä muita tässä maailmassa eläviä.
Jos olisi niitä töitä....
Kouluun menisin jos pääsisi edes...
Vierailija kirjoitti:
Eli ne 10 asiaa :5 x terveydenhuolto ja 5x läheiset. Mutta :
Eniten huolettaa mun läheisten terveys, osa vakavasti sairaita ja mahdollisuudet hoitoon tulevaisuudessa huononee koko ajan ( koska loppuu?). Tätä mietin niin että en edes nuku...
Mutta kuinka kauan enää köyhällä ( mulla ja perheellä) on enää mahdollisuus terveydenhuoltoon ?
Niin... :(
Töitä olen hakenut ja hakenut... ei ole löytynyt
Eli taas ajattelet liikaa tulevaa ja asioita joihin et voi vaikuttaa. Tämä on se suurin ahdistuksen aiheuttaja. Sun pitää työstää sun mieltä ja henkistä kasvua.
Meditoitko ollenkaan?
Höpsis siulla on vielä elämää edessä ja paljon. Nyt pää pystyy,mies !:) tulevaisuus on täynnä toivoa! ;)
Vierailija kirjoitti:
Höpsis siulla on vielä elämää edessä ja paljon. Nyt pää pystyy,mies !:) tulevaisuus on täynnä toivoa! ;)
Kiitos. Toivotan. Suurimpana uhkana nyt sote.
Terveydenhuolto loppuu kohta. Uskon niin. Ja ap,tsemppiä!
Tänään ollut masentunut olo taas. En näe taas tulevaisuutta. En töitä. En rahaa. En mahdollisuuksia. Onko mulla toivoa ? :(
Vierailija kirjoitti:
Tänään ollut masentunut olo taas. En näe taas tulevaisuutta. En töitä. En rahaa. En mahdollisuuksia. Onko mulla toivoa ? :(
Ei tarvitsekaan. On vain tämä hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekaan. On vain tämä hetki.
Totta tämäkin. En vain näe edessä mitään mitä kannattaisi haaveilla. Todellisessa elämässä kun eletään. Mikään muu ei määrää kuin raha. Ja se ei muutu KOSKAAN. Näin ollen - ei tulevaisuutta :(. Sääliksi käy nuoria...
Olen melko varma, että minun sukupolvella ( suurimmalla osalla) ei ole tulevaisuutta. Ja se masentaa ja ahdistaa. Olen tosissani suunitellut itsemurhaa. Ei kukaan menetä siinä MITÄÄN... :(
Jos kotipaikkakunnalla ei ole töitä niin sitten muutat muualle töiden perässä. Toi nyt lähinnä on asenneongelma. Kuinka monta työhakemusta lähetät vuodessa? Omassa tutuissani on ollut myös pari amistaustaista nuorta miestä, mutta kumpikin sai työn jopa vuosien työttömyysjaksojen jälkeen. Kummallakin oli myös jonkin verran historiaa hanttihommista. Toisella palkka nykyään 3000 euroa kk ja toisella 2200 eur kk. Kumpikaan ei ollut mitään luokkansa priimuksia.
Kyllä sullekin ihan varmasti jotain löytyy. Tarkastat vain cv:si ja hakukirjeidesi kirjoitusasun, menet kouluun tai sitten haet hommia ympäri Suomea avoimin mielin. Jos asut jossain hevon kuusessa niin on ihan turha odottaa että välttämättä just sinne työllistyisi tai esim. Helsinkiin. Voit joutua muuttamaan johonkin pikkupaikkakunnille. Isoissa kaupungeissa kilpailu on kovinta ja on kovimmat osaajat.
Vierailija kirjoitti:
Jos kotipaikkakunnalla ei ole töitä niin sitten muutat muualle töiden perässä. Toi nyt lähinnä on asenneongelma. Kuinka monta työhakemusta lähetät vuodessa? Omassa tutuissani on ollut myös pari amistaustaista nuorta miestä, mutta kumpikin sai työn jopa vuosien työttömyysjaksojen jälkeen. Kummallakin oli myös jonkin verran historiaa hanttihommista. Toisella palkka nykyään 3000 euroa kk ja toisella 2200 eur kk. Kumpikaan ei ollut mitään luokkansa priimuksia.
Kyllä sullekin ihan varmasti jotain löytyy. Tarkastat vain cv:si ja hakukirjeidesi kirjoitusasun, menet kouluun tai sitten haet hommia ympäri Suomea avoimin mielin. Jos asut jossain hevon kuusessa niin on ihan turha odottaa että välttämättä just sinne työllistyisi tai esim. Helsinkiin. Voit joutua muuttamaan johonkin pikkupaikkakunnille. Isoissa kaupungeissa kilpailu on kovinta ja on kovimmat osaajat.
Tätä olen harkinnut, mutta tuntuu että missään suomessa ei ole töitä. Aina jossain lukee ulkoistuksesta, yt-neuvotteluista ja paikallisesta sopimisesta jne. Toivottomalta tuntuu. Mulle unelma työpaikasta on kuin kuurolle olisi tulla kuulevaiseksi :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen harkinnut, mutta tuntuu että missään suomessa ei ole töitä. Aina jossain lukee ulkoistuksesta, yt-neuvotteluista ja paikallisesta sopimisesta jne. Toivottomalta tuntuu. Mulle unelma työpaikasta on kuin kuurolle olisi tulla kuulevaiseksi :(
Et todellakaan voi odottaa että on realistista saada työ omalta paikkakunnalta. Tuollaiseksi sossun tuilla olijaksi jäät jos et korjaa asennettasi ja lähde hakemaan mahdollisuuksia kauempaakin... mutta voihan sen elämänsä tietenkin valittamiseenkin käyttää. Aina on ollut YT-neuvotteluja ja aina on pistetty myös porukkaa pihalle.
Sinä et ole niin erikoinen pikku kukkanen, että et voisi työtä jostain löytää. Kouluja on ja sinkkumiehelle jopa koko maailma on avoin. Tuttavapiirissä on kyllä niin monta amiksen käynyttä huonoistakin lähtökoista ja niin ovat vain kaikki jotain ihan kunnollistakin työtä löytäneet. Jos olet kouluttamaton tai vain amiksen käynyt niin silloin sulla ei voi olla kovin suuria kriteerejä sille millä alalla tai missä tehtävässä aloitat. Ihan kyllä tehtaissa edelleenkin palkataan kokoonpanolinjoille jne. porukkaa.
Tiedän että se elämä on joskus vaikeaa ja pelottaa, mutta luovu tuosta uhriutuneesta asenteesta. Sullekin on kyllä jossain tilaa vaikka sen paikan löytämiseen voisi mennä jonkin aikaa kun vaan saat perseesi liikkeelle.
Olet laiska paska. Kasvata selkäranka ja mene töihin ja opiskelemaan.
Tuo ulina ja vinkuminen ei auta sinua eikä muita tässä maailmassa eläviä.