Nuori mies vailla tulevaisuutta.
Neuvoja?
Olen työtön 21 v mies. Olen masentunut. En enää näe tulevaisuutta. En usko että tulevaisuitta on, robotit vie suurimman osan töistä. Ei rahaa. Mutta eniten olen masentunut tulevaisuudesta. En usko että enää on terveydenhuoltoa minulla ( en ole rikas). Ei muuallakaan maailmassa ole. Kaikki kaatuu päälle. Käyn psykalla mutta aikaa seuraavaan kertaan.
Jos terveyshuolto loppuisi ( mun läheiset tarvitsee sitä että pysyy hengissä, ei mulla ole enää syytä olla tässä maailmassa. Itsemurha luo toivoa mulle. Päästä pois. Näkeekö muka kukaan enää terv.hoitoa tulevasiudessa täällä. Tai tulevaisuutta ylipäätään?
Minä en. Kiitos maailma että elämä ei kohta ola enää mahdollista.. Melkein kaikki mennyttä....
Neuvoja?
Kommentit (55)
Lenkkeilen satunaisesti.
Vastasit itse jo miksi olet masentunut.
Mietit liikaa tulevaa.[/quote]
Mietin,koska edessä oleva on pelottavaa.
Minä löysin tarkoitukseni musiikista - musiikista, jolla oksentaa pahan oloni pois. Valitettavasti musiikkini välityksellä paha olo leviää :D
Mietit tulevaisuutta kymmenien vuosien päähän. Ei ihme, että masentaa, sillä olet haukannut tuossa niin suuren palan, ettei kukaan muukaan ole siitä selvinnyt. Tiedätkös, kun pitkässä ajassa maailma muuttuu ja väliin tulee niin paljon ennalta arvaamattomia tekijöitä, ettei kukaan voi kovin paljon etukäteen tietää miten asiat tulevat olemaan. Miksi siis mietit tuollaisia tulevaisuuden juttuja, kun ei ole mitään keinoa tietää millaista se tulevaisuus oikeasti tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeilen satunaisesti.
Mietit liikaa tulevaa.
Mietin,koska edessä oleva on pelottavaa.
Sä oot nuori vielä. Koko elämä edessä.
Mimmosta ruokaa syöt? Kahvi, sokeri, roskaruoka lisää ahdistuneisuutta, joka johtaa masennukseen.
Tee itsellesi suunnitema, missä haluat olla viiden vuoden päästä? Mieti.ihan mitä vaan - älä ajattele kustannuksia tai muuta. Sitten mietit vuosisuunnitelmat ja jaat ne vielä kuukausisuunnitelmiin.
Lähde ulos, jätä kännykkä kotiin ja mene lähimpään metsään. Kuuntele mitä ympärillä tapahtuu, katso miltä luonto näyttää.vähennä somea, vähennä ärsykkeitä.
Ikävä totuus on se, että sun on tehtävä töitä muutoksen eteen. Niin kauan kun syytät muita mitään ei tapahdu. Eli peppu ylös penkiatä, luontoon, tavoitteet paperille, ruokavalio kuntoon. Siitä se lähtee!
tulevaisuus on sitten vasta kun tämä tässä on mennyt
Kiitos kaikile vastanneille. Ehkä valo pikkuhiljaa lisääntyy. Hyviä vinkkejä teillä. Yritän kokeilla niitä.
Tsempit teille
Hoidata pois masennuksesi. Vaadi apua.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikile vastanneille. Ehkä valo pikkuhiljaa lisääntyy. Hyviä vinkkejä teillä. Yritän kokeilla niitä.
Tsempit teille
Kyllä se siitä:) Metsässä samoilu on parasta terapiaa. Ota kahvia termariin ja muutama leipä evääksi. Sitten kuuntelet metsän ääniä, etkä ajattele kurjia asioita.
Olet masentunut syvästi. Se on mieliala, joka todennäköisemmin menee ohi. Nyt tuntuu todella pahalta, mutta huomisesta ei voi tietää. Elämässä ajanjaksot vaihtelevat, kaikilla. Kukaan ei voi sanoa mitään varmaa omasta huomisestaan muuta kuin että se tulee. Paljon hyviä asioita tapahtuu, odottamattakin. Saat ammattiapua, pysy sen piirissä ja kerro rehellisesti tunteistasi.
Mistä nautit? Tai mistä nautit joskus ennen. Lähde esim. luontoon kävelylle, kirjastoon, ilmaistilaisuuksiin, kansalaisopiston kurssille, kyläile. Toivottavasti asiasi kääntyvät parempaan päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeilen satunaisesti.
Mietit liikaa tulevaa.Mietin,koska edessä oleva on pelottavaa.
Mimmosta ruokaa syöt? Kahvi, sokeri, roskaruoka lisää ahdistuneisuutta, joka johtaa masennukseen.
Tee itsellesi suunnitema, missä haluat olla viiden vuoden päästä? Mieti.ihan mitä vaan - älä ajattele kustannuksia tai muuta. Sitten mietit vuosisuunnitelmat ja jaat ne vielä kuukausisuunnitelmiin.
Lähde ulos, jätä kännykkä kotiin ja mene lähimpään metsään. Kuuntele mitä ympärillä tapahtuu, katso miltä luonto näyttää.vähennä somea, vähennä ärsykkeitä.
Ikävä totuus on se, että sun on tehtävä töitä muutoksen eteen. Niin kauan kun syytät muita mitään ei tapahdu. Eli peppu ylös penkiatä, luontoon, tavoitteet paperille, ruokavalio kuntoon. Siitä se lähtee!
Just. Entäpä sitten kun mikään, mitä teet, ei riitäkään? Omat rajat tulee vastaan ja toistuva ns. epäonnistuminen vetää sinua syvemmälle Molokin kitaan? Heität perusklišeet kehään, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsempit teille
Kyllä se siitä:) Metsässä samoilu on parasta terapiaa. Ota kahvia termariin ja muutama leipä evääksi. Sitten kuuntelet metsän ääniä, etkä ajattele kurjia asioita.
Samaa mieltä ja kannustan menemään ilman kännyä. Ap voisit tehdä lista elämän hyvistä puolista ja keskittyä niihin. Mieti mitkä asiat sulle oli lapsena tärkeitä, tee niitä uudestaan. Oliko joku lapsuuden toiveammatti? Ehkä se ol vieläkin. Voisitko sitä tavoitella?
Eniten kannustaisin pitämään päiväkirjaa, aloita se vaikka tänään - mitä hyvää tässä päivässä on ollut? Olet kivasti saanut vinkkejä, se on jo alku. Nyt sinun pitäisi ne toteuttaa, mennä metsään esim. Pyri löytämään elämästä ilmaisia hyviä asioita, olet iässä jossa voit kasvattaa henkistä pääomaasi. Se onnistuu, kirjoja voi lainata kirjastosta. Yritä löytää joku "guru"- joku joka vaikka postaa vain positiivisia youtube videoita.
Osaatko nyt sanoa 10 hyvää asiaa elämässäsi?
Vierailija kirjoitti:
Olet masentunut syvästi. Se on mieliala, joka todennäköisemmin menee ohi. Nyt tuntuu todella pahalta, mutta huomisesta ei voi tietää. Elämässä ajanjaksot vaihtelevat, kaikilla. Kukaan ei voi sanoa mitään varmaa omasta huomisestaan muuta kuin että se tulee. Paljon hyviä asioita tapahtuu, odottamattakin. Saat ammattiapua, pysy sen piirissä ja kerro rehellisesti tunteistasi.
Mistä nautit? Tai mistä nautit joskus ennen. Lähde esim. luontoon kävelylle, kirjastoon, ilmaistilaisuuksiin, kansalaisopiston kurssille, kyläile. Toivottavasti asiasi kääntyvät parempaan päin.
Kiitos. Tykkään musiikin kuuntelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsempit teille
Samaa mieltä ja kannustan menemään ilman kännyä. Ap voisit tehdä lista elämän hyvistä puolista ja keskittyä niihin. Mieti mitkä asiat sulle oli lapsena tärkeitä, tee niitä uudestaan. Oliko joku lapsuuden toiveammatti? Ehkä se ol vieläkin. Voisitko sitä tavoitella?
Eniten kannustaisin pitämään päiväkirjaa, aloita se vaikka tänään - mitä hyvää tässä päivässä on ollut? Olet kivasti saanut vinkkejä, se on jo alku. Nyt sinun pitäisi ne toteuttaa, mennä metsään esim. Pyri löytämään elämästä ilmaisia hyviä asioita, olet iässä jossa voit kasvattaa henkistä pääomaasi. Se onnistuu, kirjoja voi lainata kirjastosta. Yritä löytää joku "guru"- joku joka vaikka postaa vain positiivisia youtube videoita.
Osaatko nyt sanoa 10 hyvää asiaa elämässäsi?
Kiitos vinkistä. Yritän keksiä 10 hyvää asiaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeilen satunaisesti.
Mimmosta ruokaa syöt? Kahvi, sokeri, roskaruoka lisää ahdistuneisuutta, joka johtaa masennukseen.Tee itsellesi suunnitema, missä haluat olla viiden vuoden päästä? Mieti.ihan mitä vaan - älä ajattele kustannuksia tai muuta. Sitten mietit vuosisuunnitelmat ja jaat ne vielä kuukausisuunnitelmiin.
Just. Entäpä sitten kun mikään, mitä teet, ei riitäkään? Omat rajat tulee vastaan ja toistuva ns. epäonnistuminen vetää sinua syvemmälle Molokin kitaan? Heität perusklišeet kehään, vai?
Kenelle ei riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeilen satunaisesti.
Mimmosta ruokaa syöt? Kahvi, sokeri, roskaruoka lisää ahdistuneisuutta, joka johtaa masennukseen.Tee itsellesi suunnitema, missä haluat olla viiden vuoden päästä? Mieti.ihan mitä vaan - älä ajattele kustannuksia tai muuta. Sitten mietit vuosisuunnitelmat ja jaat ne vielä kuukausisuunnitelmiin.
Yritän tehdä suunitelmaa. Kiitos hyvästä ideasta ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt kouluja minkä verran? Olisitko kykeneväinen aloittamaan opinnot? On vielä paljon sellaisia aloja, joita robotit eivät pysty valtaamaan. Onko sinulla mitään harrastuksia, joissa voisit tavata ihmisiä ja tutustua heihin? Tulevaisuus ei tosiaankaan ole toivoton, ei ainakaan noin nuorelle. Et tarvitse kuin yhden asiaan elämääsi, josta jaksaisit innostua edes hiukan. Se olisi alku.
Ammattikoulun kauppiksen olen käynyt. Ei ole harrastuksia ( ei rahaa). En näe enää muuta kuin pimeää. Loputon tunnelli vailla valoa
Pelkkä kävely riittää, se on ilmaista:)
Tule kertomaan ne 10 asiaa, niin jatketaan niistä sitten.
Muista, että onni tulee sisältä ei ulkoa. Ei materiadta, ei muista ihmisistä. Sinusta. Mä vaistoan, että sä olet hyvä ihminen. Mutta vähän hukassa. Se että oot työtön, hyödynnä se. Käy kirjastossa, mene metsään, tapaa ystäviä, etsi ilmaistapahtumia. Mä oo 43v ja mulla menee päivässä 10h töissä+matkoissa, mielummin olisin metsässä ja vaan nauttisin.
Eli ne 10 asiaa :5 x terveydenhuolto ja 5x läheiset. Mutta :
Eniten huolettaa mun läheisten terveys, osa vakavasti sairaita ja mahdollisuudet hoitoon tulevaisuudessa huononee koko ajan ( koska loppuu?). Tätä mietin niin että en edes nuku...
Mutta kuinka kauan enää köyhällä ( mulla ja perheellä) on enää mahdollisuus terveydenhuoltoon ?
Niin... :(
Töitä olen hakenut ja hakenut... ei ole löytynyt
Masentunut ihminen näkee vain synkkyyttä. Sun pitäisi välttää a) ikävien uutisten lukemista b) ikäviä leffoja c) kaikkea ikävää inputtia. Yritä luoda itsellesi mahdollisimman paljon "hyviä" kokemuksia, mistä olet pitänyt joskus aiemmin. Katso lapsuutesi lempileffoja, tee hyvää ruokaa ja liiku paljon luonnossa ja ulkona. Hyvä päivärytmi tasoittaa ja parantaa oloa.
Tarvitset positiivisia kokemuksia. Aloita jokin mahdollismman vähän vastenmieliseltä tuntuva harrastus jonka kautta löytäisit oppimisen iloa ja kehittymisen kokemuksia. Voit alkaa kansalaisopistolla soittamaan kitaraa tai liittyä kuoroon tai kansantanssiryhmään. Mitä ikinä keksitkin. Terveellinen ympäristö jossa on mukavia ihmisiä tukee vointiasi ja pikkuhiljaa aivosi kykenevät ideoimaan ja kehittelemään muitakin asioita kuin maailmanlopunteorioita.
Maailma on samanaikaisesti sekä aivan ihana että aivan kamala paikka: sinun täytyy saada itsesi siihen kuntoon että näet ne hyvät asiat :) Löydät kyllä vielä tasapainoisen elämäntyylin missä viihdyt ja pystyt nauttimaan elämästäsi. Jotkut löytävät tarkoituksen elämälleen auttamalla muita ihmisiä tai eläimiä.