Sossupummi perheillä on yhden lapsen kanssa kolmio
Ja me jotka emme saa sossusta mitään ja maksamme asumisemme täysin itse asumme lapsen kanssa kaksiossa. Miten muka lapsen kanssa ei voisi asua kaksiossa?
Kommentit (29)
Me ainakin asuttiin kaksiossa, kun ei aluksi siihen kolmioonkaan varaa ollut! Hyvin pärjättiin ja mahduttiin, vaikka tilaa oli vain vajaa 40m2. Nyt asutaan kahden lapsen kanssa kolmiossa ja meinataan mahtua niin pitkään kun lapset kokevat tarvitsevansa omat huoneet (tyttö ja poika) ja tarvittaessa silloinkin voidaan itse muuttaa olkkariin, kerrostaloneliöitä kun vähemmän on kaupan tällä alueella missä haluamme asua.
Tuttavani asuu kolmen lapsen kanssa kolmiossa ilman ongelmia...
Olohuone, vanhempien makuuhuone ja lapselle oma huone. Asumisen normaali minimi. Ei kaikki tykkää asua ahtaasti, eikä kaikkien ole pakko asua ahtaasti.
Yksin asuntoa hakevia on yleensä eniten, toiseksi eniten pariskuntia. Näille sopivia asuntoja on yksiöt ja kaksiot. Moni saa lapsen kanssa kolmion koska sellainen on helpompaa saada kuin kaksio.
Aijaa? Meillä on puolison kanssa 90m2 neliö ja asutaan siellä ihan kahdestaan. Ei mene lapsiin rahaa niin voi asua leveästi
Kun niitä pienempiä asuntoja ei vaan joka kaupungissa riitä kaikille.
Käytännön syistä. Kolmion saa helpommin kuin kaksion, eikä hintaero välttämättä ole kovinkaan paljon. Sossuhan ei laske neliöitä/huonemääriä, vaan kohtuullisen vuokran määrän.
Vierailija kirjoitti:
Olohuone, vanhempien makuuhuone ja lapselle oma huone. Asumisen normaali minimi. Ei kaikki tykkää asua ahtaasti, eikä kaikkien ole pakko asua ahtaasti.
Kuka tuon minimin määrittelee? Ei meille ainakaan sossu tai kukaan muu viranomainen ole valittanut ahtaasti asumisestamme.
Vierailija kirjoitti:
Käytännön syistä. Kolmion saa helpommin kuin kaksion, eikä hintaero välttämättä ole kovinkaan paljon. Sossuhan ei laske neliöitä/huonemääriä, vaan kohtuullisen vuokran määrän.
Ja tosiaan, jos kyseessä on äiti, isä ja lapsi, niin silloin on ihan oikein hakeakkin kolmiota.
Turhaa marmatat, tekin voisitte hakea asumistukea kolmioon, jos rahatilanne on noin tiukka. Itse en pariskuntana halua asua olohuoneessa ja lapsi makkarissa tai toisinpäin. Jos olisin yh, niin tilanne olisi eri.
Kyllä meillä ainakin on kolmio vaikka ihan itse maksetaan. Jos teillä ei ole varaa, pitäiskö katsoa peiliin?
Jos meille tulisi nyt lapsi, niin jotenkin pitäisi makkariin mahduttaa lapsen sänky plus tarvikkeet ja lelut. Ei onnistuisi.
Keittiö ja olohuone on meillä avoin. Käytännössä olisi todella rasittavaa laittaa sänky ihan keittiön viereen, vajaa METRI jääkaapista. Blokkaisi osittain samalla mukavasti kulkuväylän "eteisestä" olkkariin ja kokonaan olkkarista keittiöön.
Neliöitä 48, todellakin vähintäänkin isompi kaksio olisi tarpeen.
Hmmm kirjoitti:
Kyllä meillä ainakin on kolmio vaikka ihan itse maksetaan. Jos teillä ei ole varaa, pitäiskö katsoa peiliin?
Molemmat käydään töissä joten kyllä tässä yritetään. Ja lainaa tästä asunnosta maksetaan.
Mekin elellään tällä hetkellä tukien varassa ja ajatteles, asutaan omistusasunnossa (ja hui, kolmiossa vieläpä).
Vierailija kirjoitti:
Hmmm kirjoitti:
Molemmat käydään töissä joten kyllä tässä yritetään. Ja lainaa tästä asunnosta maksetaan.
Yritetään ei vielä tarkoita sitä ettettekö olisi ihan itse tehneet huonoja valintoja, jonka johdosta joudutte tyytymään kaksioon.
2 työssäkäyvää yhden lapsen vanhempaa pystyy kyllä asumaan kolmiossa, jos niin haluaa. Tietysti se voi tarkoittaa tietyistä asioista tinkimistä, kuten vaikkapa asuinpaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuon minimin määrittelee? Ei meille ainakaan sossu tai kukaan muu viranomainen ole valittanut ahtaasti asumisestamme.
Kelan sivuilta löytyy varmasti tarvittavaa tietoa.
Miksi kukaan valittaisi teidän asumisen ahtaudesta?
Pieni kolmio voi olla pienempi ja halvempi kuin iso kaksio. Kolmiot on yleensä noin 55-85 neliöisiä ja kaksiot 40-65-neliöisiä. Noita noin 60 neliön kolmioita on paljon ennen 1970-lukua rakennetuissa kerrostaloissa ja isoja kaksioita on paljon 1980- ja 1990-luvun taloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä henkilökohtaisesti määrittelin täysin omista lähtökohdistani, en puhunut mitään virallisesta minimistä. Itse en voisi asua ahtaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm kirjoitti:
Yritetään ei vielä tarkoita sitä ettettekö olisi ihan itse tehneet huonoja valintoja, jonka johdosta joudutte tyytymään kaksioon.
2 työssäkäyvää yhden lapsen vanhempaa pystyy kyllä asumaan kolmiossa, jos niin haluaa. Tietysti se voi tarkoittaa tietyistä asioista tinkimistä, kuten vaikkapa asuinpaikasta.
Joo tämä on kivalla asuinalueella ja on mukavaa kun on iso piha. Kerrostaloon ei viitsi muuttaa asumaan.
Helsingin kaupungin vuokra-asunnoissa ahtaaksi asumiseksi määritellään yksiöissä 2 asukasta tai enemmän ja muissa asunnoissa yli 2 asukasta per makuuhuone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään minimiä ei olekaan. Mutta asumistukea laskettaessa huomioidaan perheen koko. Vanhemmat + yksi lapsi, niin asumistuen mukainen asunto on yleensä kolme huonetta ja keittiö. Eli juuri noin: olohuone, vanhempien makuuhuone ja lapselle huone.
Ja sinuakos tämä harmittaa, koska..? (...te asutte ahtaasti?).