Mikä on sielukumppani? Millainen se on?
Kommentit (48)
Kyllä voi olla sielunkumppani... sitä on vaikea selittää, se tarttee kokea... jollakin tavalla samankaltainen kuin itse mutta samanlainen kuin joku toinen ei kukaan voi olla... jos tämä osuu parisuhteeseen niin eikö se ole silloin hyvä? Samaa sukupuolta olevat ystävät sielunkumppaneita? Epäilen että harvinaisempaa... lapsuudesta saakka ystävät ovat samasta maailmasta ja ehkä siksi tuntevat jotain yhteyttä mutta onko siinäkään kyse sielunkumppanuudesta?
Ihminen=mies+nainen eli epäilen että tämä nimenomaan kuuluu parisuhteeseen...
Kuinka samankaltaisia kaksoset voivat olla - ei mitään tietoa ainakaan mulla...
Vierailija kirjoitti:
Hörhöjen kielessä sillä on oma merkityksensä, mutta arkikielessä sillä tarkoitetaan ihmistä, jolla on samat ajatukset, sama kokemustausta, samanlainen sisäinen maailma.
Ei kokemustaustan tarvitse olla samanlainen. Riittää kun ajattelee asioista samalla tavalla.
Sielunkumppani on henkilö jonka kanssa on yhteenkuuluvuudentunnetta. Syvällisempää yhteisymmärrystä. Ei ole pakko tapella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hörhöjen kielessä sillä on oma merkityksensä, mutta arkikielessä sillä tarkoitetaan ihmistä, jolla on samat ajatukset, sama kokemustausta, samanlainen sisäinen maailma.
Ei kokemustaustan tarvitse olla samanlainen. Riittää kun ajattelee asioista samalla tavalla.
Ei tarvitse ajatella asioista samalla tavalla mutta ymmärrystä löytyy joka auttaa ymmärtämään sitä toista ihmistä sellaisena kuin hän on.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ehkä usko sielunvaellukseen, että tänne syntyisimme uudestaan, mutta voiko silti olla sielunkumppania?
Sielunvaellus ei tarkoita kaikille tuota samaa aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Sielunkumppani on kuulemma hyvin hyvin harvoin rakastettu. Se voi olla vanhus tai lapsikin. Hörhöopin mukaan.
Todellakin hörhöä. Onko tämä joku onneton manipulaatioyritys saada itselle kumppaniksi joku ihana tyyppi aivan väkisin rakastamaan itseä? Jokaisen tulisi itse rakastaa itseä, silloin on helpompi ymmärtää ja rakastaa myös toista ihmistä.
Enkelihoidoissa käyvien ja paskinta self helpiä lukevien itkuisten, kullinhimoisten 👵🏻ämmien käyttämä termi.