Vanhemmat raijaavat teininsä päiväksi kauppakeskukseen riehumaan Rovaniemellä
Eikö tästä ollut keskustelu palstalla? Vai tuliko ne vanhemmat poistamaan sen?
Kommentit (5)
Mitä tarkoittaa otsikon kysymys " vanhemmat raijaavat..."?
Tiedän kyllä, mitä raijaaminen tarkoittaa. Sen verran pohjoisesta olen, jos se on paikallista murretta.
Mutta mitä tarkoitat sillä, että ne olisivat vanhemmat, jotka veisivät heidät sinne? Suora lainaus uutisesta:
"... 13–16-vuotiaita. Nuoret tulevat kahden aikaan iltapäivällä ..."
Kun yläasteikäiset menevät johonkin kahden aikaan iltapäivällä, he menevät sinne suoraan koulusta. Miksi eivät mene johonkin tekemään läksyjä, eivätkä kotiin?
Olisi ihan mielenkiintoista tietää, ovatko työssäkäyvien lapsia, joita kukaan ei ole kotona odottamassa kun on varaa tupakkaan ja huumeisiin, vaiko jo syrjäytyneistä perheistä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa otsikon kysymys " vanhemmat raijaavat..."?
Tiedän kyllä, mitä raijaaminen tarkoittaa. Sen verran pohjoisesta olen, jos se on paikallista murretta.
Mutta mitä tarkoitat sillä, että ne olisivat vanhemmat, jotka veisivät heidät sinne? Suora lainaus uutisesta:
"... 13–16-vuotiaita. Nuoret tulevat kahden aikaan iltapäivällä ..."
Kun yläasteikäiset menevät johonkin kahden aikaan iltapäivällä, he menevät sinne suoraan koulusta. Miksi eivät mene johonkin tekemään läksyjä, eivätkä kotiin?
Olisi ihan mielenkiintoista tietää, ovatko työssäkäyvien lapsia, joita kukaan ei ole kotona odottamassa kun on varaa tupakkaan ja huumeisiin, vaiko jo syrjäytyneistä perheistä.
Jutussa sanotaan, että vanhemmat näyttävät tuovan lapset sinne ilmeisesti sunnuntaipäiväksi jne
– Olen ymmärtänyt, että vanhemmat tuovat nuoria autolla kauppakeskukseen kuten harrastukseen. Perusjengi ei selvästi käy kotona kuin nukkumassa, Luukkonen sanoo.
Tässä uutinen terrorisoivista nuorista