Suomen surkein kuski, eikö ohjelmassa kuvattu törttöily riitä siihen, että kuskeilta kortti pois?
Ihan hullua toi noiden ajo liikenteessä! Järkyttävää. Kuka muu katsoi?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä yhtä tyttöä,joka sen manuaalivaihteen kanssa tappeli ihmettelin minäkin. Ongelma on ratkaistu kun hankkii automaattivaihteisen auton. Ei ole edes ongelmallista, itse just hommasin uuden (käytetyn) auton ja VAG-ryhmän vaihtareista sellainen 80% oli automaatteja. Ei manuaalia ainakaan pk-seudulla enää kukaan halua. Mutta oisko se Volvo autona siinä myös korin lujuuden takia, jonkun lyhyen pätkän katsoin kun yksi niistä kynti iloisesti kohti mäntyä siinä pujottelutehtävässä. noi vanhat Volvothan kestää varmaan ydinräjähdyksenkin.
VAGien DSG:t ovat paskan maineessa, josta syystä monet karttavat niitä.
No maine saa olla mitä on, itsellä jatkuvassa ajossa sekä Q7 quatro että Golfin atuomaatti, ei ne sen kummempia ole kuin bemarin vastaavat. Ja noissa on paljon sellaista, mitä niissä bemareissa ei ollut... ja aika paljon niitä uutena on haluttu ostaa, varsinkin firmaliisareina.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ajokortti, mutta olisin liikenteessä juuri tuollainen. Tai no kytkintä osaan käyttää ja muutenkin hallita auton, jos olen yksin tiellä, mutta kaikki, missä pitäisi tehdä havaintoja ympäristöstä tai hahmottaa auton mitat, ovat ihan epätoivoisia.
En tiedä, miksi sain kortin - inssissä ajettiin autokoulun opettajan ajatuttamia reittejä ja peruuttamisessa käytettiin opettajan opettama peileihinkatsomiskikkaa, joka toimi tasan sillä autokoulun autolla ja juuri tietyssä asennossa olevilla peileillä.
En aja, käytän ajokorttia henkkareina.
Minä olen myös tv-sarjan surkeiden kuskejen tasolla. Minulla on ollut kortti yli kymmenen vuotta. En olisi halunnut autokouluun, mutta se maksettiin minulle ja erehdyin menemään. Siellä sitten olinkin puoli vuotta ja tarvitsin todella paljon lisäajoja. Kun sain kortin ajoin ihan kohtuullisesti ja välivaiheessakin ajoin autolla, mutta kakkosvaiheen jälkeen en olekkaan pahemmin ajanut autolla. Autolla ajo ei ole kiinnostanut minua ja nyt ajotaitoni onkin jotain todella järkyttävää, mutta mikä pahinta olen alkanut taas ajamaan autolla. Poikaystäväni pakottaa minut ajamaan autollaan. Minä pelkään itseni ja kaikkien muiden puolesta. Autolla ajamisessa minulle lähinnä kaikki on todella vaikeaa.
Poikaystäväni melkein ilmoitti meidät tuolle tv:ssä nyt pyörivällä Suomen surkein kuski kaudelle ja epäilen vahvasti, että meidät olisi valittu mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tallennuksesta katson, kyllä ne huonoja on, ihan paikkaansa puolustaa. Ei kai niillä omaa autoakaan ole.
Osasyyllinen etenkin siihen pujottelutehtävän epäonnistumiseen on kyllä ohjelman tuottajan autovalinta.
Vanha takaveto-volvo, ei huonommin sopivaa autoa sitten voisi kyseiseen tehtävään valita? Ei taida olla ABS-jarruja tai ajonvakautusjärjestelmää ja ajo-ominaisuudet kaukana nykyisistä. Liekkö edes teknisesti välttämättä täysin kunnossakaan, yksi kuskihan ei meinannut saada sitä edes käyntiin.
Jos autona olisi ollut edes tämän vuosituhannen normaali etuvetoinen varustettuna kyseisillä järjestelmillä niin suoritukset olisivat varmasti olleet paljon parempia. Ja jos joku on tottunut automaatilla ajamaan ja ajanut koko ikänsä niin miksi laitetaan keppivaihteisen rattiin ihan kylmiltään?
Takavetoinen Volvo? Ok..
Joka tapauksessa, ihan sama mistä päästä se auto vetää, jos ei osaa ajaa. Samoten ABS:llä, ajonvakautuksella ym. turvallisuusjärjestelmillä ei ole ajotaidon tai taidottomuuden kanssa mitään tekemistä.
Minä olen ajanut kortin vuonna 1986 takavetoisella Bemarilla ilman mitään nykyajan järjestelmiä, ilman mitään sähellystä ajokoulussa tai myöhemminkään.
Takavetoinen vanha auto on juuri oikea valinta käsittelykokeeseen. Jonku linttaan poljetun saksasta tuodun bemarinhan nuoret hankkii ensimmäiseksi autoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tallennuksesta katson, kyllä ne huonoja on, ihan paikkaansa puolustaa. Ei kai niillä omaa autoakaan ole.
Osasyyllinen etenkin siihen pujottelutehtävän epäonnistumiseen on kyllä ohjelman tuottajan autovalinta.
Vanha takaveto-volvo, ei huonommin sopivaa autoa sitten voisi kyseiseen tehtävään valita? Ei taida olla ABS-jarruja tai ajonvakautusjärjestelmää ja ajo-ominaisuudet kaukana nykyisistä. Liekkö edes teknisesti välttämättä täysin kunnossakaan, yksi kuskihan ei meinannut saada sitä edes käyntiin.
Jos autona olisi ollut edes tämän vuosituhannen normaali etuvetoinen varustettuna kyseisillä järjestelmillä niin suoritukset olisivat varmasti olleet paljon parempia. Ja jos joku on tottunut automaatilla ajamaan ja ajanut koko ikänsä niin miksi laitetaan keppivaihteisen rattiin ihan kylmiltään?
Volvojen valintaa sitä meilläkin ihmeteltiin. Edellisillä kausilla ajettiin enimmäkseen suht hyvännäköisillä ja uudehkoilla Mersuilla, mutta nyt ei tuotanto ollut enää sellaisia saanut hajotettaviksi, vai?
Ekan kauden "voittaja" oli muuten myös vuosikausia (vai oliko vuosikymmeniä) automaatilla ajanut ja sen takia ohjelmaan ilmoitettu. Ei se naisparka ohjelman loppuun mennessäkään oikein osannut manuaalilla ajaa ja muutenkaan ei oikein oppinut havaitsemaan ympäristöä ajaessaan.
Antaisitko noille uudehkon auton, tuolla kytkimen käytöllä? Montakos kytkintä se edellinen kausi vei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sun mielestä noiden urpojen pitäis opetella ajamaan jollain uudenkarheilla, missä tietokone tekee kaiken niiden puolesta jottei tarvii senkään vertaa osata! Halleluja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takavetoinen Volvo? Ok..
Joka tapauksessa, ihan sama mistä päästä se auto vetää, jos ei osaa ajaa. Samoten ABS:llä, ajonvakautuksella ym. turvallisuusjärjestelmillä ei ole ajotaidon tai taidottomuuden kanssa mitään tekemistä.
Minä olen ajanut kortin vuonna 1986 takavetoisella Bemarilla ilman mitään nykyajan järjestelmiä, ilman mitään sähellystä ajokoulussa tai myöhemminkään.
Niin. Vanhat Volvot vetävät takapäästä.
Toki uudet auton ajonhallintavarusteet auttavat tilanteessa, jos auto lähtee heittelehtimään. Ei ne toki ihmeitä tee ja monit tuntuu luottavan ihan liikaa noihin järjestelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Kai mä olen tosikko mutta mun mielestä tuollaisesta törttöilystä ei edes pitäisi tehdä viihdettä. Tuommoinen urpoilu autonratissa ei ole mikään vitsi, vaan ainoastaan vaarallista.
Jos oikeasti ei osaa ajaa niin silloin pitää yksinkertaisesti pysyä poissa auton ratista.
Jälkimmäisestä samaa mieltä!!! Mutta hyvä vaan kun tekevät moisia ohjelmia. Porukka oikeasti näkee mitä uuvatteja tuolla liikenteessä on. Osataan ehkä varoa niitä. Ei siellä tosiaan tarvitse itse törttöillä jotta henki lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Volvojen valintaa sitä meilläkin ihmeteltiin. Edellisillä kausilla ajettiin enimmäkseen suht hyvännäköisillä ja uudehkoilla Mersuilla, mutta nyt ei tuotanto ollut enää sellaisia saanut hajotettaviksi, vai?
Ekan kauden "voittaja" oli muuten myös vuosikausia (vai oliko vuosikymmeniä) automaatilla ajanut ja sen takia ohjelmaan ilmoitettu. Ei se naisparka ohjelman loppuun mennessäkään oikein osannut manuaalilla ajaa ja muutenkaan ei oikein oppinut havaitsemaan ympäristöä ajaessaan.
Antaisitko noille uudehkon auton, tuolla kytkimen käytöllä? Montakos kytkintä se edellinen kausi vei?
Tottakai antaisin jos budjetti sen sallii. Eihän siinä minun rahoistani olisi kyse, niin miksi en?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tyhmyys ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä minua. Kyseessä on käsikirjoitettua viihdettä. Nuo eivät todellakaan ole oikeasti noin huonoja kuskeja, vaan näyttelevät huonoa kuljettajaa. Aivan uskomatonta miten jollekin voi tulla näin monen vuoden jälkeen vielä yllätyksenä, että tosi-tv ei ole totta.
Ihmettelin tätä jo vapaapainin (ei se urheilulaji) aikaan lapsena. Kaverini oli hehkuttanut painia ja menin kerran hänen luokseen katsomaan ja huomasin jo tuolloin ensimmäisten sekuntien aikana, että tämähän on näyteltyä. Silti jotkut vielä aikuisena uskovat tällaiseen sontaan.
Inhoan tosi-tv:tä, koska en pidä siitä kuinka se aliarvioi älykkyyttäni.
Sotket kaksi asiaa keskenään. Tottakai tehtävät on ennalta suunniteltu ja vielä siten että normaalikuskillakin olisi hankaluuksia niiden suorittamisessa ilman harjoittelua. Se sitten että osallistujat olisivat kaikki näyttelijöitä jotka mokaavat jonkun ennakkosuunnitelman mukaan on aika lailla epätodennäköisempi vaihtoehto.
Vapaapaini on showta, sehän on selvä. Vapaapainin ja esim. tämän kuskiohjelman ero on siinä että tässä ohjelma koostetaan siitä mitä nämä tyypit tekevät oikeasti niitä tehtäviä suorittaessaan, vapaapainissa taas kuviot ja draama on sovittu etukäteen.
Ei kukaan taatusti käsikirjoita sellaista että ensin möttönen ajaa parin keilan ympäri, sitten volvo lähtee sivuluisuun ja ajautuu reunakinokseen ja jää sinne kiinni. Elokuvissa ehkä tehdään stuntit tuolla tasolla mutta sielläkin on ammattimaiset stunttiajajat ja hommat suunnitellaan ja harjoitellaan tarkkaan.
No eihän sitä tietenkään tarkkaan suunnitella, mutta jotakuinkin, että ajat vituiksi tässä kohtaa ja sitten reagoit tällä tavoin.
Piti oikein katsoa millaisesta ohjelmasta on kyse. Jos ei huomaa esimerkiski tämän olevan näyttelyä, niin ei voi kuin ihmetellä ihmisten kykyä lukea toisten ihmisten reaktioita.
Nykyaikainen auto olisi varmasti turvallisempi tuossakin suhteessa. Tuskin tuossa volvossa on edes turvatyynyjä? Toki tuossa volvossa saattaa kori kestää ja auto itsessään pysyä ehkä vähän paremmin kuosissa kuin nykyaikaisempi muovisine puskureineen ym. mutta henkilöiden turvallisuuden suhteen jää varmasti toiseksi.