Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko oikeutettu toimeentulotukeen, kun tuloni ja menoni ovat seuraavat...?

Vierailija
22.02.2017 |

Työmarkkinatukeni on 520 euroa /kk. Asumistukeni määrä on jotain 320 euroa /kk. Vuokrani on n. 580 euroa /kk. Menoja on sähkölasku ja lääkkeet. Sähkölaskun määrää en osaa sanoa, lääkkeet on n. 20 euroa joka toinen kk. Rahat on lopussa koko ajan, vaikken harrasta mitään mikä maksaa, en ostele mitään ylimääräistä jne.

Kannattaako minun näillä tuloilla hakea tt-tukea kelalta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan jää tosta käteen 260e, toimeentulotuen perusosa on 487e eli kyllä sulla on oikeus siihen + varmaan sähkölasku ja lääkkeet maksetaan päälle.  Jos asumismenot menee rajan yli niin sitten et kyllä tota täyttä perusosaa saa mutta jonkun verran kuitenkin.

Vierailija
2/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hel.fi/www/Helsinki/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/sosiaalinen-tuki-ja-toimeentulo/toimeentulotuki/laskuri

Tässä oli Helsingin laskuri, ihan googleen kirjoittamalla toimeentulolaskuri ja oman kuntansa saa vastauksen paremmin ja nopeammin kuin täältä kyselemällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun pitäisi saada noilla tiedoilla toimeentulotukea. Olettaen että taloudessa ei asu muita aikuisia ja ettei teillä ole säästöjä.

Vierailija
4/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. tässä. Mitä se tarkoittaa, että jos asumismenot menee jonkun rajan yli niin ei saa täyttä perusosaa? Sitäkö että saan vähemmän, jos vuokrani on suurempi? Mikä logiikka siinä on? Eikö mun pitäis saada se sama perusosa kuin muutkin, mutta sitten vaan joudun elämään pienemmillä rahoilla vuokranmaksun jälkeen? Eli siis ei kai se vuokran suuruus voi aiheuttaa sitä, että saan vähemmän kuin muut?

Vierailija
5/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. tässä. Mitä se tarkoittaa, että jos asumismenot menee jonkun rajan yli niin ei saa täyttä perusosaa? Sitäkö että saan vähemmän, jos vuokrani on suurempi? Mikä logiikka siinä on? Eikö mun pitäis saada se sama perusosa kuin muutkin, mutta sitten vaan joudun elämään pienemmillä rahoilla vuokranmaksun jälkeen? Eli siis ei kai se vuokran suuruus voi aiheuttaa sitä, että saan vähemmän kuin muut?

Niin siis tarkoitinkin että sitten joudut maksamaan osan vuokrasta itse perusosasta.

Vierailija
6/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh mitkä rahat. Itse olen opiskelija tässä hei. Asumistuki 290e/kk. Vuokra on 390e/kk. Lääkkeet (krooninen pitkäaikainen sairaus) kulut on n. 20-30 e / kk, lääkärissä käynti 45 e / kerta (erikoislääkäriä kun ei ole yths:lla) , yths:n hammaslääkärit aika ajoin kyllä maksaa.

Eli maksan 100 e vuokrasta itse ja ruoat itse. Mulla menee siis 500e / kk omia rahoja, koska on vähän säästöjä. En jaksa ees alkaa tappelee sossun kanssa, vaan pihtaan rahoja ja koitan hakea töitä. Kyllä on työttömällä kissanpäivät, Vielä kun ei tartte tehdä ees mitään!

Vierailija
7/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh mitkä rahat. Itse olen opiskelija tässä hei. Asumistuki 290e/kk. Vuokra on 390e/kk. Lääkkeet (krooninen pitkäaikainen sairaus) kulut on n. 20-30 e / kk, lääkärissä käynti 45 e / kerta (erikoislääkäriä kun ei ole yths:lla) , yths:n hammaslääkärit aika ajoin kyllä maksaa.

Eli maksan 100 e vuokrasta itse ja ruoat itse. Mulla menee siis 500e / kk omia rahoja, koska on vähän säästöjä. En jaksa ees alkaa tappelee sossun kanssa, vaan pihtaan rahoja ja koitan hakea töitä. Kyllä on työttömällä kissanpäivät, Vielä kun ei tartte tehdä ees mitään!

Lopeta opiskelut ja ala työttömäksi kun noin kateellinen olet. Kuka tahansa voi ryhtyä työttömäksi, miksi sinä et ole jo tehnyt niin? 

Vierailija
8/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun se olisikin noin helppoa. Joskus haluun töihinkin, tutkinto pohjalla voi auttaa :o

Vierailija
9/14 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

t. AP

Vierailija
10/14 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä asut. Mulla on vuokra 600e, tulot sama kuin sulla. Vuokraa ei oteta kokonaan huomioon, joten saan 30-50e toimeentulotukea. Ja asun yksin.

Vierailija
11/14 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatukeni on 520 euroa /kk. Asumistukeni määrä on jotain 320 euroa /kk. Vuokrani on n. 580 euroa /kk. Menoja on sähkölasku ja lääkkeet. Sähkölaskun määrää en osaa sanoa, lääkkeet on n. 20 euroa joka toinen kk. Rahat on lopussa koko ajan, vaikken harrasta mitään mikä maksaa, en ostele mitään ylimääräistä jne.

Kannattaako minun näillä tuloilla hakea tt-tukea kelalta?

Miten sinä saat noin vähän asumistukea? Itsellä vuokra n. 490e/kk. asumistuki n. 360e/kk

Vierailija
12/14 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten iso asunto? Se vaikuttaa asumistukeen...

Vierailija
13/14 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten iso asunto? Se vaikuttaa asumistukeen...

1huone + tupakeittiö + sauna. Koko tasan 40 neliötä.

Vierailija
14/14 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et varmaankaan ole ottanut opintolainaa? Se toisi sinun tuloihisi hieman enemmän pelivaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi