Tapailemani mies hämmentyi totaalisesti, kun sai kuulla että yhteisen tuttumme mies ei jättänyt vaimoaan tämän jouduttua pyörätuoliin
Ja nyt olen alkanut miettiä, onko tässä tapailussa järkeä jos hänen asenteensa on tuollainen, että heti ensimmäisen ongelman ilmetessä ollaan jättämässä.
Oli pitkään suu auki ja änkytti "No en mä ainakaan jaksaisi sellaista passaamista kun se toinen on ihan jalattomana siinä" ja "Mä en ainakaan katsoisi päivääkään jos mun muijalta menis jalat alta"
Kommentit (35)
Hän ei ole ollut koskaan rakastunut ja hyvässä parisuhteessa.
Äitini löysi muutama vuosi sitten kivan miehen, joka oli sairaseläkkeellä. Ystävättärensä ihmetteli tuota moneen kertaan, että miksi otti itselleen paapottavan. Hän ei sairasta miestä huolis.
Ei kysynyt miksi on eläkkeellä ja toisekseen kolmatta vuotta ovat yhdessä eri osoitteissa. Eipä ole paapoa tarvinnut.
Jeps ja naiset tapaavat jättää miehensä jos nämä joutuvat työttömiksi. Sellaista se elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Niin naiset. Kun olen yrittänyt monta kertaa selittää että miehille te merkitsette vain seksiä. Miehet pettävät enemmän, he ovat vähemmän empaattisia ja perhekeskeisiä, sille on syynsä miksi te vaihdatte nimenne eikä toisinpäin. Miehet eivät ole kuin naiset. Te olette tunteellisia palvelijoita, miehet pitävät teistä niin kauan kun kotitalous pyörii ja toosa aukeaa.
Miltä tuntuu kun vaimot hoitavat sairaita miehiään mutta miehet eivät välitä teistä tuon vertaa? Katsokaa maailmaa, naiset. Miehet raiskaavat, hakkaavat, pitävät teitä esineinä. Mitä oikein odotitte? Rakkauttako? Sitä ei ole.
Näen työssäni paljon vanhoja ja sairaita pariskuntia, myös paljon sairasta vaimoaan hoitavia miehiä. Onko siis niin että nykymiehet ovat täysiä saamattomia mitättömyyksiä aiempiin sukupolviin verrattuna kun noin ajattelet?
Vai oletko se vain sinä?
Vierailija kirjoitti:
Rullis-mammat ei ole niin kovia juoksemaan vieraissa.
ne rullaa vieraissa.
Miks rakas ihminen pitäs jättää, jos se ei oo pettäny sun luottamusta ja kyl pyörätuolillakin pärjää!
Miksi vannoa vihkivala jos se ei merkitsen mitään?
Ei mies tai vaimo saisi jättää sairasta kumppaniaan. Se on myötä-ja vastoinkäymisissä. Tietenkin jos toisen sairaus uhkaa omaa henkeä, niin tilanne on eri. Näin harvoin on.
Mistä löytää mies, joka kykenee oikeasti sitoutumaan vihkivalaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi vannoa vihkivala jos se ei merkitsen mitään?
Ei mies tai vaimo saisi jättää sairasta kumppaniaan. Se on myötä-ja vastoinkäymisissä. Tietenkin jos toisen sairaus uhkaa omaa henkeä, niin tilanne on eri. Näin harvoin on.Mistä löytää mies, joka kykenee oikeasti sitoutumaan vihkivalaan?
No niinpä, en toki sano, että kaikki suhtautuisivat kevyesti vihkivalaansa, mutta näitä on yllättävän paljon.
Halutaan naimisiin hyvien bileiden takia ja valat pidetään vain myötämäessä. Ajatellaan, että se puoliso olkoon tuossa niin kauan kun asiat ovat hyvin.
Tästä on tehty aikoinaan tutkimustakin, ja siinä sukupuolijakauma oli selvä: vaimo jää sairastuneen aviomiehen rinnalle selvästi useammin kuin aviomies sairastuneen vaimon rinnalle.
Luin tutkimuksesta joskus 2000-luvulla, en tiedä onko tilanne muuttunut sittemmin. Enkä tiedä, pitääkö tämä paikkaansa Suomessa, muistaakseni kyse oli amerikkalaisesta tutkimuksesta.
Voi, muistan kuinka katkerasti itkin, kun reilusti alle kolmekymppisenä menetin tukkani sytostaattien myötä. Mies lohdutti lohduttamaan päästyään. Painokin on heitellyt kuudenkymmenen kilon haitarilla, vuodet ja sairaudet runnelleet, ja aina se vaan rakastaa. Mulla on kultakimpale kulkemassa kanssani myötä- ja vastamäissä. I am his and he is mine, kuten yhdessä sarjassa sanottaisiin.
Vaihda seuraa, sanoisin minäkin. Ei sellaisesta ole mihinkään, joka hylkää kun toinen on heikoimmillaan.
Mulla on yksi kaveri, joka sai rintasyövän. Rinnat leikattiin pois eikä mies jättänyt vaan on ollut ihanana tukena koko ajan.
Toinen kaverini sai jonkun muun syövän, en tiedä mikä, mutta häneltä amputoitiin toinen jalka kokonaan. Hänenkin miehensä on tukena yhä ja suhde näyttää voivan oikein hyvin.
Eli turha väittää, että kaikki miehet olisivat kusipäitä.
Sana kirjoitti:
Tästä on tehty aikoinaan tutkimustakin, ja siinä sukupuolijakauma oli selvä: vaimo jää sairastuneen aviomiehen rinnalle selvästi useammin kuin aviomies sairastuneen vaimon rinnalle.
Luin tutkimuksesta joskus 2000-luvulla, en tiedä onko tilanne muuttunut sittemmin. Enkä tiedä, pitääkö tämä paikkaansa Suomessa, muistaakseni kyse oli amerikkalaisesta tutkimuksesta.
Toisaalta mies jää työttömäksi joutuneen vaimon rinnalle selvästi useammin kuin nainen työttömäksi joutuneen aviomiehen.
Miksi naiset eivät pysty aidosti sitoutumaan mieheen vaan sitoutuvat vain tämän lompakkoon?
Hyvähän tuo tietysti on. Harvapa tosin tietää olevansa hedelmätön ennen kuin yrittää lisääntyä. Jostakin 50-v naisesta toki voi melko pitkälle arvioida, ettei tämä enää lisäänny joten sen ikäiset on helppo raakata pois testeittäkin.