Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietittekö koskaan, paljon ratsastaneet, että olette sen takia hyviä autoilijoita?

Vierailija
22.02.2017 |

Vaikkei Suomen teillä nyt varsinaista ralliratoja olekaan, niin ehkä olisitte keskimääräistä parempia noviisirallikuskeja? En tiedä miksi minusta (naisena) tuntuu siltä, ja olen miettinyt, voisiko se liittyä siihen, että melkein kasvoin ponin selässä? Ratsastin paljon ikävuodet 7-17. Ja sen jälkeenkin joskus.
Autolla ajaminen on minulle helppoa ja miellyttävää ja ihmettelen ihmisten ajamista liikenteessä, että aika moni ei oikein osaa :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni nainen on liikenteessä jotenkin arka. Hevosten kanssa harrastamista taas eivät aloita ns. arat itkijätytöt. Pakotettuna ehkä aloittavat lajin mutta kerran alas muksahtaessaan lopettevat.

Olen aina tullut toimeen ns. hevostyttöjen kanssa. Soitin pakotettuna pianoa yli 10 vuotta ja siellä tytöt olivat jotenkin valjuja ja tylsiä verrattuna tallikavereihin. Pianoa soittavat tytöt olivat kuuliaisia ja suurimmalta osalta tuntui myös taiteellinen luovuus puuttuvan. Ovat varmaan niitä, jotka tuolla jurnuttavat liikenteen tukkona eivätkä osaa valon vaihtuessa painaa kaasua riittävän nopeasti.

Hevosten kanssa oppii siihen, että on pakko keskittyä ympäristöön omien fiilisten sijaan.

Vierailija
2/18 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tullut ajatelleeksi tällaista yhteyttä. 

Ikäni olen ratsastanut ja 18-vuotiaasta lähtien ajanut autolla. Ei kolhun kolhua autolla, ei ensimmäistäkään sakkoa. Olen kuitenkin 48-vuotias. 

Mutta en näin hätäistä johtopäätöstä tee, että olisin hyvä kuski nimenomaan ratsastuksen ansiosta. Ehkä taustalla on muu yhteinen tekijä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on sillä yhteys. Olen se heppa, jolla vaimo ratsastelee. Ilmeisesti riittävästi, sillä olen taatusti keskivertoa parempi kuski.

Vierailija
4/18 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin joo sitä vaihtoehtoa, että ratsastajat ovat muutenkin rempseämpää väkeä. Korreloi varmasti autonkäsittelykiinnostuksenkin tai -kyvyn kanssa.

ap

Vierailija
5/18 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelijoiden tunnilla joudun jatkuvasti muistuttamaan, että pää ylös ja katse eteen ja huomioikaa missä kaveri menee ja ennakoikaa tilanteet ettei tule törmäyksiä tai ratsusi saa otsaan toisen kaviosta. Edistyneemmät osaavat jo ja muistavat säännöt ilman sanomista. Kokeneiden ratsastajien tunnilla ei käytännössä koskaan tapahdu yhteentörmäyksiä tai muita kolareita vaikka ratsukot verkkaavat vapaasti omaan tahtiin laukassa suuntaa vaihdellen.

rats ope

Vierailija
6/18 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu on sillä yhteys. Olen se heppa, jolla vaimo ratsastelee. Ilmeisesti riittävästi, sillä olen taatusti keskivertoa parempi kuski.

Sinä vai? Eikö tässä tyhmässä kommentissasi sen pitäisi olla vaimo?

Vierailija
7/18 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Minä. Ei vaimoa uskalla päästää rattiin. Elikkohan se on, joka vie ratsastajanaikkosta vaikka he toisin luulevat.

Vierailija
8/18 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina kun puhutaan ratsastamisesta mukaan pitää vetää seksi?

Vierailija
9/18 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisätään vielä että tyhmään aloitukseen tyhmä vastaus. Ikään kuin ratsastus korreloisi jotenkin auton ajamisen kanssa.

Vierailija
10/18 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina kun puhutaan ratsastamisesta mukaan pitää vetää seksi?

Ihmisillä on niin vähän kokemuksia hevosista :(

ap

Vierailija
11/18 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihteiden käyttö hallinnassa ainakin.

Vierailija
12/18 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisätään vielä että tyhmään aloitukseen tyhmä vastaus. Ikään kuin ratsastus korreloisi jotenkin auton ajamisen kanssa.

Oletko sä jotenkin huono kuski, vai millä tavalla aloitus meni tunteisiin?

ap

Vierailija
13/18 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tai siis pikemminkin epävarma siitä, oletko hyvä kuski.

ap

Vierailija
14/18 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Minä. Ei vaimoa uskalla päästää rattiin. Elikkohan se on, joka vie ratsastajanaikkosta vaikka he toisin luulevat.

Ohi aiheen mutta kommentoin silti:

Vaimosi ei ole ymmärtänyt ratsastamisen perusajatusta ja on siten huono ratsastaja.

Sääli kannaltasi koska kaikki miespuoliset "ratsuni" ovat olleet äärimmäisen tyytyväisiä antautuessaan alleni.

Vierailija
15/18 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noilla asioilla jotain tekemistä keskenään. Oon huomannut, etenkin kapeilla hiekkateillä, että ohjaan paljolti takamuksellani sitä autoa. Vaikea selittää, mutta auto tuntuu samalta kuin hevonen.

Vierailija
16/18 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuten kirjoitin, olen se kuuluisa "keskitasoa parempi kuski". Eli loistava.

Oli vaan luppoaikaa ja aloitus nyt vaan oli niin hölmö, että piti hämmentää. Jääkää rauhaaninä poistun. Jaxuhalit 😄

Vierailija
17/18 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ratsastanut eläimillä, mutta autoilla olen ajanut runsaat 1,7 miljoonaa kilometriä ilman ainuttakaan kolaria, eläimeen törmäämistä tms. vahinkoa. Ylinopeussakkoja on tosin tullut toistakymmentä, about. Joten kyllä se muutoinkin luonnistuu :)

Vierailija
18/18 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ratsastin säännöllisesti n. 15 vuotta ratsastuskoulun hevosilla sekä yksityisillä. Se mikä minulla oli jännää niin miten tarkkana piti hevosen selässä olla vasemmasta ja oikeasta! Autolla olen ajanut 18 vuotta vuodessa n. 10000km. Autolla vasen ja oikea ovat aivan selvät.

Niin en ole ketään jyrännyt ratsastamalla tai epäröinnyt laukoissa, pohkeenväistössä ym.

T: Keskiviivan Mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä