Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä viikoilla raskausmahanne alkoi näkymään?

Vierailija
22.02.2017 |

Onko tämä yksilöllistä? Vaikuttaako tähän esimerkiksi onko urheilullinen? (tulee mieleen se fitnesskisailija, jonka masu ponnahti vasta 25rv esiin tiukkojen absien takia). Voiko kohdun sijainti olla jotenkin erilainen toisilla? Asiallisia vastauksia kiitos! :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä yksilöllistä? Vaikuttaako tähän esimerkiksi onko urheilullinen? (tulee mieleen se fitnesskisailija, jonka masu ponnahti vasta 25rv esiin tiukkojen absien takia). Voiko kohdun sijainti olla jotenkin erilainen toisilla? Asiallisia vastauksia kiitos! :)

Lisään vielä tähän, että mihin viikoille asti saitte peiteltyä mahaanne, jos ette halunneet kaikkien tietävän vielä? ap

Vierailija
2/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 12 on ollut vaikeuksia piilottaa maha. Tosin siinä vaiheessa se on enemmänkin sellainen turvonnut röllykkä, sellaiseksi kiinteäksi kummuksi se on muuttunut siinä puolivälin tienoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu, että kohtu on taaksepäin kallellaan, mutta silti tullut näkyviin aika aikaisin ja lopussa vatsa on ihan tuossa edessä. Poikavatsaksi aina sanottu, vaikka tyttöjä sieltä on aina tullut.

Vierailija
4/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi raskaus takana, ja kerran olen jäänyt ä-lomalle rv 32, eikä kukaan tiennyt, että olin raskaana.

Leveät lantion luut ja taaksepäin kallistunut kohtu vaikuttavat näkymiseen. Itselle raskaus on alkanut näkyä vasta rv 24-25. Kun oli huolissani, kun maha ei kasvanut, niin lääkäri sanoi, että minulla on "synnyttäjän lantio".

Vierailija
5/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikolla 12 on ollut vaikeuksia piilottaa maha. Tosin siinä vaiheessa se on enemmänkin sellainen turvonnut röllykkä, sellaiseksi kiinteäksi kummuksi se on muuttunut siinä puolivälin tienoilla.

Onko tuossa 12vk jo pitänyt alkaa käyttää jotain erilaisia housuja, menevätkö omat farkut enään jalkaan? Tai hillitseekö hieman tiukemmat housut tuota röllykkää vai onko se todella epämukavaa? :) ap

Vierailija
6/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin jo, kun ekat kuukautiset jäi pois, että millos tuo syntyy. Ei siis tarvinnu yrittää peitellä. Enkä käytä mitään ylipinkeitä tms vaatteita. Mulla vaan ei kohtu ilmeisesti "uppoa" tuonne lantioon. Maha oli lopussa kuin vyötärölle olis isketty rantapallon puolikas. Takaa ei juurikaan erottanu mahaa, mutta sivusta katottuna lähti häpyluulta kuin olis keskipiste navan korkeudella piirretty harpilla tasainen kaari.

Vierailija
7/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useampi raskaus takana, ja kerran olen jäänyt ä-lomalle rv 32, eikä kukaan tiennyt, että olin raskaana.

Leveät lantion luut ja taaksepäin kallistunut kohtu vaikuttavat näkymiseen. Itselle raskaus on alkanut näkyä vasta rv 24-25. Kun oli huolissani, kun maha ei kasvanut, niin lääkäri sanoi, että minulla on "synnyttäjän lantio".

Hassua miten raskaus näkyy erillä tavalla! Onko raskauksien välillä eroa? Olen muistaakseni kuullut että myöhemmät raskaudet näkyvät aikaisemmin kun se ihkaensimmäinen. ap

8/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus rv 16-18.

Vierailija
9/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä viikolla 13 alkanut näkymään nimenomaan turvotuksen takia. Viikolle 16 voinut peitellä. Viikolla 18 ei enää mahdollisuuksiakaan.

Vierailija
10/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä viikolla 13 alkanut näkymään nimenomaan turvotuksen takia. Viikolle 16 voinut peitellä. Viikolla 18 ei enää mahdollisuuksiakaan.

Saako kysyä oletko pienirakenteinen ja hoikka vai ns. "normaalin kokoinen"? Itse en haluaisi kertoa raskaudesta heti alkuunsa niin pelkään että tuo turvotus paljastaa :( ap

Vierailija
11/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua miten raskaus näkyy erillä tavalla! Onko raskauksien välillä eroa? Olen muistaakseni kuullut että myöhemmät raskaudet näkyvät aikaisemmin kun se ihkaensimmäinen. ap

Ei ole ollut eroa, aina näkynyt myöhään. Nuorimpia lapsia odottaessa se oli oikeastaan hauskaa, kun ajatteli, että ettepä tiedä (työkaverit) mikä salaisuus minulla on. Tosin lähes 100% mun työkavereista on miehiä, ja he eivät välttämättä osaa katsoa niin kuin naiset.

Vierailija
12/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ite käyttänyt äitiysfarkkuja jo rv 10 ja nimenomaan tuntui epämukavalta tavalliset farkut vaikka päälle mahtuivatkin. Ekassa raskaudessa taas käytin tavallisia housuja koko raskausajan (ei farkkuja) ja ei tuntunut epämukavalta. Legginssitkin on mukavia alkuraskaudessa. Mutta rv 18 jouduin ostamaan äitiyslegginssit. Raskauksissa on eroa.

Vierailija
13/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä oletko pienirakenteinen ja hoikka vai ns. "normaalin kokoinen"? Itse en haluaisi kertoa raskaudesta heti alkuunsa niin pelkään että tuo turvotus paljastaa :( ap

Normaali 164/65. Mutta toinen raskaus ja se näkyy aikaisemmin kun eka. Mulla ei töissä kukaan huomannut. Kerroin rv 14.

Vierailija
14/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa ihmiset alkoi huomaamaan raskauden viikolla 16. Tokassa ja kolmannessa tullut jo huomattavasti aikaisemmin näkyviin, ja nyt kolmannessa raskaudessa viikolla 6 piti työkaverilta lainata työhousut, kun en pomolta halunnut isompia kysyä.. :D 

Vierailija
15/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekassa raskaudessa ihmiset alkoi huomaamaan raskauden viikolla 16. Tokassa ja kolmannessa tullut jo huomattavasti aikaisemmin näkyviin, ja nyt kolmannessa raskaudessa viikolla 6 piti työkaverilta lainata työhousut, kun en pomolta halunnut isompia kysyä.. :D 

Voiei! :') Onneksi työkaverit pelastaa!

Vierailija
16/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ite käyttänyt äitiysfarkkuja jo rv 10 ja nimenomaan tuntui epämukavalta tavalliset farkut vaikka päälle mahtuivatkin. Ekassa raskaudessa taas käytin tavallisia housuja koko raskausajan (ei farkkuja) ja ei tuntunut epämukavalta. Legginssitkin on mukavia alkuraskaudessa. Mutta rv 18 jouduin ostamaan äitiyslegginssit. Raskauksissa on eroa.

Okei, hyvä tietää! Itse pidän farkkuja epämukavina ilman raskauttakin, siirryn varmaan legginseihin siis pian :D ap

Vierailija
17/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus viikolla 11 jo maha turposi. Viikolla 13 ei pystynyt enää käyttämään normi farkkuja koska sattuivat. Piti siirtyä mekkoihin ja verkkareihin. Varmaan viikolla 20 kävi enää lähinnä äitiysvaatteet ja tosiaan pääasiassa vaan maha kasvoi. Loppuvaiheessa oli ihan järkyttävän iso vatsa jota kommentoitiin positiivisesti ja jo viikolla 30 oisi voinut luulla et raskaus on ihan lopuillaan. Olen 160 cm ja vauva oli tosi suuri.

Vierailija
18/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka näkyi joskus rv 16 niin että muut kuin asiasta tietävät huomasivat, toinen vastaavasti rv 12 kieppeillä ja kolmannen kohdalla rv 8 pistin farkut kaappiin:D

Olen keskimittainen, hoikka ja sopusuhtainen mutta kaikki mahat on olleet valtavia ns. poikamahoja ja yli neljäkiloisia poikia on tullut:)

Vierailija
19/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa ei porukka huomannut mitään vielä vkolla 32. Olin ennen raskautta hyvässä kunnossa ja vatsa oli aika pieni loppuun asti.

Ekan ja tokan välissä en ehtinyt pääsemään vanhaan kuntoon ja tätä ei olekaan voinut piilotella enää 16 viikon jälkeen. Vatsa pullahti esiin melko nopeasti.

Vierailija
20/25 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa kysyttiin jo, kun ekat kuukautiset jäi pois, että millos tuo syntyy. Ei siis tarvinnu yrittää peitellä. Enkä käytä mitään ylipinkeitä tms vaatteita. Mulla vaan ei kohtu ilmeisesti "uppoa" tuonne lantioon. Maha oli lopussa kuin vyötärölle olis isketty rantapallon puolikas. Takaa ei juurikaan erottanu mahaa, mutta sivusta katottuna lähti häpyluulta kuin olis keskipiste navan korkeudella piirretty harpilla tasainen kaari.

Mulla siis kaikki yhdeksän raskautta samalla lailla. En oo pystyny pitämään farkkuja (edes äitiys-) raskausaikana, ku ovat painaneet niin hankalasti.. mekot ja tunikat ollu kovassa käytössä ja legginsit ja sukkikset....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi