Mitä ruokaa teen uunivalmiiksi? Siis niin että kun mies tulee töistä ja heittää ruuan uuniin?
Mulla on jauhelihaa, makaronia ja bataattia sekä mausteita. Mies pääsee tuntia ennen mua töistä niin mua odottais lämmin ruoka.
Kommentit (37)
Eli nainen ei saa osallistua ruuan laittoon edes esivalmistelemalla sitä? Miehen täytyisi se tehdä?
Mitä jos mies (mistä me edes tiedämme että aloittaja on nainen) olisi kysynyt saman, olisiko hänelle annettu mitalli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jauhelihaa, makaronia ja bataattia sekä mausteita. Mies pääsee tuntia ennen mua töistä niin mua odottais lämmin ruoka.
Miksi alapeukut?
Noin vähäihistä ruokatarpeista. Sekä makaroineista.
Hyvä ruoka ei vaadi kymmentä ruoka-ainetta.
Siitä voimme olla samaa mieltä, mutta noista raaka-aineista ei sitä hyvää ja ravitsevaa ruokaa tehdä.
Hae apua ortoreksiaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihapullat ja bataattiranskiksia. Bataattimuussin ja jauhelihakastikkeen. Makaronilaatikonkin voi esivalmistella. Onko palstamammojen ruoanlaittotaidot , ennakointikyky ja varmuusvarastot oikeasti tätä luokkaa? Aika menee palstailuun ja muusta viis?
Minun elämäni ei pyöri kokkaamisen ympärillä. Minä ihan oikeasti teen mieluummin jotain kivaa ja nautin elämästäni. Jos tykkään palstailla mieluummin kuin pohtia ravintotalukoita ja trendireseptejä, minähän palstailen. Jos joku läheisistäni kuolee välinpitämättömyyteni seurauksena, oli alun perinkin liian heikko elämään. Sillähän aioit alkaa minua uhkailla, vai mitä?
Aloitus on tehty puoli tuntia sitten. Siinä ajassa normaali ja täysijärkinen ihminen olisi mennyt käymään kaupassa hakemassa aineksia, ja tehnyt muutakin kuin notkunut av-palstalla.
Normaali täysijärkinen ihminen ei lähde kauppaan pitääkseen yllä gourmet-tasoa, kun kaapissa kerran on ruokaa. Ihan turhaa pingottamista. Elämästä ei tarvitse tehdä itselleen tarkoituksella vaikeaa. Ei siitä mitalia saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut?
Siitä voimme olla samaa mieltä, mutta noista raaka-aineista ei sitä hyvää ja ravitsevaa ruokaa tehdä.
Pystytkö perustelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihapullat ja bataattiranskiksia. Bataattimuussin ja jauhelihakastikkeen. Makaronilaatikonkin voi esivalmistella. Onko palstamammojen ruoanlaittotaidot , ennakointikyky ja varmuusvarastot oikeasti tätä luokkaa? Aika menee palstailuun ja muusta viis?
Minun elämäni ei pyöri kokkaamisen ympärillä. Minä ihan oikeasti teen mieluummin jotain kivaa ja nautin elämästäni. Jos tykkään palstailla mieluummin kuin pohtia ravintotalukoita ja trendireseptejä, minähän palstailen. Jos joku läheisistäni kuolee välinpitämättömyyteni seurauksena, oli alun perinkin liian heikko elämään. Sillähän aioit alkaa minua uhkailla, vai mitä?
Aloitus on tehty puoli tuntia sitten. Siinä ajassa normaali ja täysijärkinen ihminen olisi mennyt käymään kaupassa hakemassa aineksia, ja tehnyt muutakin kuin notkunut av-palstalla.
Minusta on paljon fiksumpaa miettiä mitä voisi tehdä kotona valmiiksi olevista raaka-aineista kuin lähteä turhaan kauppaan polttamaan bensaa ja rahaa.
Paljon fiksumpaa olisi varastoida se koti niin, että lapsille pystyy tarjoamaan monipuolisempaa ruokaa.
Mitä muuten lapset ja mies syö, jos teillä on ruoka vasta lasten mentyä nukkumaan?
Ap tässä. Lapsemme ovat 2- ja 3-vuotiaita ja mies pääsee töistä 9 aikaan niin hän saa laittaa lapset nukkumaan lähes normaaliin nukkuamenoaikaan ettei rytmi muutu liikaa poikkeuspäivän vuoksi minkä takia kyselin vinkkejä. Ja jos jotain enää kiinnostaa, tein makaronilaatikkoa.
Minä teen aamuvuoroa, mies iltavuoroa. Mies valmistelee ruuan aamupäivällä, joku teineistä laittaa sen uuniin. Ja tsädäm. Minulla ja päiväkoti-ikäisillä lapsilla on ruoka valmiina kun tullaan kotiin.
Varmaan lasun paikka kun tämä mamma ei laita lapsilleen ruokaa työpäivinä. Jos aamuvuoro menee klo 18 asti, lapset syötetään päiväkodissa. Aapuuva!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut?
Pystytkö perustelemaan?
Hyvän aterian runkohan on peruna, pasta, riisi ja bataattihan on = peruna ravintoarvoltaan, kasvikset, liha tai kala, maitovalmisteet, rasva ja viljavalmisteet. Tuossa täyttyy vain 2/6 monipuolisesta ruokavaliosta.
Ei kannata syödä noin epäterveellistä p*skaa! :) Opetelkaa tekemään terveellistä sapuskaa, prkl! :D
Pitääkö se on olla nimenomaan uuniruoka?
Itse harkitsisin jauheliha-bataatti- makaroni-keiton tekoa. Vähän sellainen minestronen tapainen. Ukko laittaa sopan lämpiämään.
M
Voi elämän kevät taas näitä palstan juttuja!
Jäin ihmettelemään mihin tarvitaan ruokaa tuohon aikaan illasta kun lapsetkin ovat jo nukkumassa?
Vierailija kirjoitti:
Jäin ihmettelemään mihin tarvitaan ruokaa tuohon aikaan illasta kun lapsetkin ovat jo nukkumassa?
Eikö aikuisten tartte syödä lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on oikeasti näppärää. Saa ruokaa, seuraavana päivänä on töihin eväät valmiina.
tuohan on tosi hyvä idea, ruoka valmiiksi ja kuka ensin tulee kotiin heittää sen uuniin. Ehkei ole syytä edes tällä palstalla alkaa laskemaan kuka kuori enemmän bataattia tai paistoi jauhelihaa, pääasia että saadaan ruokaa suht ajoissa kotiintulon jälkeen
Urbaani nykyihminen asuukin niin kaukana kaupoista, että sinne ei pääse kuin autolla.