Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisen asiakkaan elinkaari - mutta miksi on näin?

Vierailija
22.02.2017 |

Suomalaisen asiakkaan elinkaari on ainakin omalla kohdallani mennyt niin, että lapsena minuun suhtauduttiin penseästi, nuorena suorastaan vihamielisesti ja vasta nyt keski-iän kynnyksellä on tullut positiivisia kokemuksia asiakaspalvelijoista.

Olen aina ihmetellyt tätä suhtautumista. (varokaa, seuraa vertaus muihin maihin) Kyllä, ulkomailla asiakaspalvelu on huomattavasti ystävällisempää, tai sanotaanko että sitä on olemassa. Suomessa jos tarvitset asiakkaana henkilökunnan apua, joudut aina odottelemaan ja pyytämään itse apua, sitä ei varmasti tulla tarjoamaan omatoimisesti!

Miksei yrittäjät vaadi henkilökunnalta omatoimisuutta, kohteliaisuutta ja hymyä? Nyt taas pidennettiin koeaikaa, kyllä puolessa vuodessa ja pikemminkin näkee, osaako ihminen palvella vai ei. Ja se on ihan puppua ettei työntekijöistä pääse eroon. Kyllä pääsee. Jos niin hirveästi pelottaa ettei pääse, niin palkatkoon vuokratyöfirman kautta ensin.

Vai onko perimmäinen vika sittenkin itse yrittäjissä? Eikö asiakas kiinnosta edes sitä ihmistä, joka ne asiakkaan rahat loppupelissä saa? Joka tapauksessa aika turha valittaa, että asiakkaat katoaa nettiin, kun myymälässä ei ole mitään enempää annettavaa kuin verkkokaupassakaan. Ainakaan verkkokaupassa ei tarvitse katsella yrmyjä ilmeitä ja pahoittaa mieltään piilovittuilusta.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla