Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen maisteri, enkä ole koskaan osallistunut sitseihin. Enkä käyttänyt opiskelijahaalareita. Olenko ainut?

Vierailija
21.02.2017 |

Opiskelin ja perustin perhettä samaan aikaan. Nyt olen valmis maisteri ja lapsia on kolme. Tajusin, että olen vain opiskellut, en ole osallistunut yhteenkään luentojen ulkopuoliseen toimintaan millään tavalla. Ei sillä että olisin kaivannut, mieluummin olen ollut kotona lasten kanssa. Olenko ainut vai onko muitakin, jotka ovat "vain opiskelleet"?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muitakin

Vierailija
2/34 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko ollenkaan kavereita opiskeluajalta??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. En edes tiennyt mistään sitseistä. Enkä perustanut perhettäkään.

Vierailija
4/34 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin ehkä yksiin bileisiin. Haalareita en hankkinut. Olin sinkku, mutta halusin valmistua nopeasti, lisäksi tein töitä. Ja olin jo hiukan vanhempi kuin muut, 23v aloittaessani.

Vierailija
5/34 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on gradu vielä kesken, mutta perässä tullaan. Ei näin liki nelikymppisenä enää jaksa innostua opiskelijariennoista.

Vierailija
6/34 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hommannut amkiss inssi-haalareita. Enkä ole yliopistossa hommannut maisterishaalareita. Vielä opinnot kesken. En myöskään oo ollut sitseillä. Parissa maisteristason alkupileissä olin. Ei kiinnostanut 10 v. nuorempien seura.

Et ole ainoa.  Valmistuminen EHKÄ 2019. Enkä juur siks oo saanu kavereit koska en käy pileissä

Vierailija
7/34 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut. Ei kiinnosta ryyppääminen. Olen enemmänkin "mennään istumaan kahville tai taidemuseoon" ihminen. Tykkään hiljaisuudesta. Melu ja humalaiset ahdistaa.

Meitä kun on moneen junaan ja joka muottiin.

Vierailija
8/34 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on sitsit?

Vierailija
9/34 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut minäkään sitseille. Enkä omistanut haalareita. Enkä käynyt opiskelijabileissä. Enkä edes perustanut perhettä samalla. Opiskelin ja vietin muuten aikaa muutaman opiskelukaverin kanssa, joihin tutustuin. Järjestetty opiskelijaohjelma ei kiinnostanut millään tavalla, koska oli pääosin pelkkää alkoholillla läträämistä.

10/34 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse osallistuin etenkin fuksivuonna rientoihin, mutta haalareita en kyllä hankkinut, eikä yksilläkään sitseillä tullut koskaan käytyä.

Vierailija
11/34 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juurikaan tullut osallistuttua ja opiskelijahaalareita käytin vain rempatessa.

12/34 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei myöskään kiinnostanut, ei haalarit eikä sitsit. En koe jääneeni mistään paitsi.

Vierailija
13/34 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksissä sitseissä, ja parissa bileissä... ei vain jaksa. Bileissä jaksaa kiertää, jos omat kaverit löytyvät opiskelijoiden keskuudesta.

Vierailija
14/34 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on sitsit?

Pöytäbileet, joissa syödään, juodaan ja lauletaan. Tarkoituksena on opetella perinteitä ja pöytätapoja... (oikeasti tarkoituksena on löytää kumppani tai saada seksiä, niin kuin kaikissa bileissä)

15/34 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta valmis insinööri ja olen käyttänyt haalareita kahdesti. Mihinkään sitseihin en todellakaan mene. Opiskelijabileissä tuli käytyä ekana vuonna tuo kaksi kertaa. Mulla myös lapsi niin ei paljon jouda bailata.

Vierailija
16/34 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole mitenkään erikoinen tai kummajainen. Suurin osa opiskelijoista ei taida bileissä rampata. Mitä oon muita opiskelijoita seurannut, niin varmaan puolet ei käy kertaakaan missään bileissä. Ja lopuistakin suuri osa on niitä, jotka käy vain kerran pari.

Kullakin omat kiinnostuksenkohteet. Jos on perhe, työ tai paljon ystäviä jo ennestään, niin ihan ymmärrettävää, ettei jaksa. Ja jos verkostoituminen ei ole alan kannalta tärkeää, niin sitten se olis aika turhaakin. Harvat bileet on myöskään alkoholia käyttämättömille mukavat. Bileissä käy kai enempi niitä, jotka on muuttanut jostain kauempaa ja haluaa saada siten kavereita.

Vierailija
17/34 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin. Naurettavaa wannabee-suomenruotsalaisuutta.

Vierailija
18/34 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ollut haalaritöissä ennen yliopistoa. Ei tullut mieleenkään pukea niitä vapaa-ajalla.

Vierailija
19/34 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslukija kirjoitti:

Et ole yksin. Naurettavaa wannabee-suomenruotsalaisuutta.

Suomenruotsalaisethan tunnetusti juo ittensä känniin halvimmalla tuontikaljalla...

Vierailija
20/34 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa miten haalareita ja opiskelijabileitä vihaavat jaksavat nostaa itsensä jalustalle ja esittää olevansa muita parempia. Itsekin aloitin yliopiston vähän vanhempana (23), mutta hankin haalarit ja käyn jonkin verran tapahtumissa, koska se on hauskaa ja tätä väylää pitkin olen saanut paljon kavereita, mutta myös työelämäkontakteja. En tiedä mitä hihhulialoja te opiskelette, jos kuvittelette pääsevänne työelämään ilman kontakteja, koska omalla alallani verkostoituminen on ehdottoman tärkeää, jos haluaa erottua kaikkien työnhakijoiden joukosta.

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan esim. sitsaamista edes kerran elämässä, ette te siinä menetä mitään. Sitseillä ei ole pakko vetää perseitä tai riehua, mutta siellä pääsee tapaamaan uusia ihmisiä, nauttimaan hyvästä seurasta ja hauskoista ohjelmanumeroista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän