Voinko vaatia pojan ex-kihlatulta rahat uuteen parkettiin?
Poikani asui siis exänsä kanssa n. 3 vuotta sijoitusasunnossamme. Parketit olivat täydellisessä kunnossa, mutta exän koiran jäljiltä näyttävät tältä:
http://oi63.tinypic.com/263aow2.jpg
70 neliöinen asunto ja lattiat kauttaaltaan kuvankaltaisilla naarmuilla. Pojan exä kieltäytyy maksamasta, koska kun asuivat yhdessä pojallani oli kuulemma yhtä suuri vastuu koirasta.
Kommentit (58)
Jos hyväksyit koiran asumisen siellä, et voi. Jatkossa voit ilmoittaa pojallesi, että lemmikit eivät ole sallittuja. Voit myös pyytää lemmikistä pantin etukäteen. Jälkikäteen et voi mitään.
Kenen koira se on? Se maksaa. Hidas prosessihan tuo on, mutta rahasi saat oikeuden kautta.
Kielsittekö kotieläimet vuokrasopimuksessa? Ette? Et voi vaatia.
Miksi vain exältä, asuihan sun kullannuppusikin siellä.
Joko kummaltakin tai ei keltään.
Ja sinä et osannut sanoa irti vuokrasopimusta?
Voit vaatia, molemmilta.
Ei ole normaalia kulumista.
No millä perusteella olisit vaatimassa? Oliko teillä vuokrasopimus? Olitko tietoinen että heillä oli koira?
Et voi. Ihan yhtä suuressa vastuussa myös poikasi on parketin naarmuuntumisista, sillä koira on ollut hänen ja exänsä taloudessa. Sen lisäksi olet sallinut lemmikin. Kyseessä on luonnollinen kuluminen.
Juu, kyllä minäkin ajattelisin että poikakin maksaa osansa.
Vaikka lemmikit olisikin olleet sallittu niin ei kai nyt tollaset jäljet ympäri kämppää mene normaalin kulumisen piikkiin?
Olin tietoinen koirasta, mutta en todellakaan aavistanut että siitä jää tuollaiset jäljet lattiaan! Liekö pojan exä sitten jättänyt kynnet leikkaamatta, en tiedä...
Ap
Ei ole normaalia kulumista sen enempää kuin kissan repimät tapetit.
No ei kyllä ole luonnollinen kuluminen. Jos mun asumisen jälkeen lattia tollasessa kunnossa, en ikinä kehtais kieltäytyä maksamasta.
Auts. :/ Kinkkinen juttu. Pilallahan tuo lattia on, enkä tiedä onko hionnasta mitään hyötyä enää. Mutta jos olet ollut tietoinen koirasta, niin nyt menee vähän oman mokan piikkiin.
Pelkkä hionta ja lakkaus riittää. Ei todellakaan ole uusimisen tarve
Eläimien aiheuttamat vahingot, eivät ole normaalia kulumista. Kenen nimissä vuokrasopimus oli? Jos oli molempien, niin he yhdessä vastaavat vahingosta.
Vierailija kirjoitti:
Olin tietoinen koirasta, mutta en todellakaan aavistanut että siitä jää tuollaiset jäljet lattiaan! Liekö pojan exä sitten jättänyt kynnet leikkaamatta, en tiedä...
Ap
Tai poikasi jättänyt.
Onpas järkyttävän näköistä. Mulla ei ikinä ois pokkaa kieltäytyä maksamasta. Ajattelin että kyse on pienistä naarmuista jotka lähtevät hiomalla, mutta kyllä noi vaatii jo koko lattian uusimisen. :/
Hauska lueskella näitä av-mammojen juridisia ohjeita.
Hionta ja lakkaus riittää tuohon.