Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minua luullaan aspergeriksi?

Vierailija
21.02.2017 |

Kukaan ei ole suoraan sanonut, mutta suhtautumisesta päättelen. Käyttäydyn ihan tavallisesti, olen vain vähän hidas ja hiljainen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luule aspergeriksi vaan hidasälyiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitkä ne Aspergerin oireet sitten on?

Vierailija
4/7 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli mistä olet näin ymmärtänyt, jos kukaan ei ole sitä sanonut.

Ja tiedätkö, että sinä et ole itse kovin luotettava lähde siinä, kun arvioidaan kuinka normaalisti sinä käyttäydyt. Yleensä kun jokainen pitää sitä omaa tapaansa normaalina.

Vierailija
5/7 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että psykiatrian kliinikoita on 99,9% kaikista kansalaisista. Heiltä tulee sinulle diagnoosi tuosta vain. Mikäli lapsi on rauhaton, huumataan se Ritalinilla, jotta käyttäytyisi kuten aikuiset vaatii. Mikäli sinä olet muiden mielestä hidas, tai keskityt yheen asiaan kerrallaan, olet sinä tietysti Äsburgeri ja sinulle pitää syöttää lääkkeitä. Mikäli ihminen on muuten vain erilainen, sanotaan, on tainnut jäädä pillerit ottamatta. Eikö jo pitäisi herätä tästä harhasta?

Vierailija
6/7 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa tuollainen. Mihin perustat oletuksesi, että sinua pidetään as-henkilönä? Ovatko ihmiset sanoneet sinulle niin?

Ketään ei pitäisi tietenkään kyökkidiagnosoida. Asperger-diagnosointikin vaatii hyvin laajat tutkimukset, ei ole todellakaan mikään netin pikatestillä hoidettava juttu.

Tosin asperger-piirteitä voi olla meillä ns. neurologisesti tyypillisilläkin vaikka kuinka, eli ei ihminen joko ole sataprosenttisesti as ja sataprosenttisesti ei-as. Esimerkiksi minun as-lapsellani on hyvin selvät oireet ja piirteet, mutta minulla, täysin norminaisellakin on tiettyjä aspergereille tyypillisiä juttuja kuten se, että uuvun sosiaalisissa tilanteissa. Diagnoosia en ikinä silti saisi yhdellä ainokaisella piirteellä.

Kysypä joskus, jos joku molopää sinulle jakaa kyökkidiagnoosia, että mihin hän perustaa luulonsa. Niin tiedätpä tarkemmin. Ehkä olet sosiaalisesti kömpelö, mutta paljon kömpelömpänä pidän sellaista ihmistä, joka laukoo kyökkidiagnooseja toisesta.

Vierailija
7/7 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitatko tänne 30 samansisältöistä kilttimies-aloitusta joka päivä?